|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Vaskuler düz kas tonusunun düzenlenmesi |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, tartışma, soru-cevap |
|
2 |
Vaskuler düz kas tonusunun düzenlenmesi |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, tartışma, soru-cevap |
|
3 |
Düz kas membran reseptörleri |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, tartışma, soru-cevap |
|
4 |
Düz kas membran reseptörleri |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, tartışma, soru-cevap |
|
5 |
Vaskuler düz kas membranındaki iyon kanalları |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, tartışma, soru-cevap |
|
6 |
Vaskuler düz kas membranındaki iyon kanalları |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, tartışma, soru-cevap |
|
7 |
Vaskuler düz kas membranındaki sinyal yolakları |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, tartışma, soru-cevap |
|
8 |
Ara Sınav |
Önceki çalışmaları tekrarlamak |
Sözlü sınav |
|
9 |
Vaskuler düz kasta nöranal iletim |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, tartışma, soru-cevap |
|
10 |
Vaskuler düz kasta nöranal iletim |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, tartışma, soru-cevap |
|
11 |
Endotel bağımlı vazodilatasyon |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, tartışma, soru-cevap |
|
12 |
Endotel bağımlı vazodilatasyon |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, tartışma, soru-cevap |
|
13 |
Genel tekrar |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, tartışma, soru-cevap |
|
14 |
Genel tekrar |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, tartışma, soru-cevap |
|
15 |
Genel tekrar |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, tartışma, soru-cevap |
|
16/17 |
Final |
Önceki çalışmaları tekrarlamak |
Sözlü sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çalıştığı alanda bilinçsiz ilaç kullanımının önlenmesi, ilaç kaynaklı sorunların saptanması, gibi alanlarda araştırmalar yapabilme becerisine sahip olur. |
0 |
|
2 |
Temel Farmakolojik bilgilere sahip olur |
5 |
|
3 |
Farmakoloji biliminin yüklediği sorumlulukları yerine getirebilecek bir uzmanlık becerisine sahip olur. |
2 |
|
4 |
Farmakolojide deneysel araştırma yöntemlerini bilir |
5 |
|
5 |
Blgilerini akademik ortamda sunabilme yeteneğine sahip olur |
5 |
|
6 |
Bilimsel bilgiye ulaşabilme becerisine sahip olur |
5 |
|
7 |
Farmakovijilans hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
8 |
Akılcı ilaç kullanımında ki temel ilkeleri günlük uygulamaya uyarlayabilme becerisine sahip olur. |
0 |
|
9 |
İnvitro/invivo hayvan çalışmalarında yer alabilme becerisine sahip olur |
5 |
|
10 |
Deneysel farmakoloji projesi tasarlayabilme, yürüteblme ve deneysel sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. |
5 |
|
11 |
Farmakoloji alanında mevcut literatürü takip edebilme becerisine sahip olur. |
5 |
|
12 |
Yardımcı sağlık personelinin, Farmakoloji eğitiminde görev alabilme becerisine sahip olur. |
3 |
|
13 |
Akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgi sahibi olur |
0 |
|
14 |
Farmakolojinin araştırma alanlarını bilir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|