Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmanlık Alan Dersi |
|
Dersin Kodu |
: |
FAR710 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
İlk 2 Yıl |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. CEMİL GÖÇMEN Prof.Dr. NACİYE YAKTUBAY DÖNDAŞ Prof.Dr. SERPİL ÖNDER Prof.Dr. FAZİLET AKSU Prof.Dr. NURAN ÖĞÜLENER Prof.Dr. YUSUF KARATAŞ Doç.Dr. MEHMET ATA SEÇİLMİŞ Doç.Dr. EDA KUMCU KARABAL Prof.Dr. ERGİN ŞİNGİRİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilimsel araştırma literatür taramasını bilir Tez konusu aramasını bilir Tez hazırlayabilir Araştırma projesi planlar seminer hazırlar ve sunar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Farmakoloji alanında bir araştırma projesi planlama ve yürütme konusunda beceri kazanmasını sağlamak; Tez çalışmalarına yönelik konuları belirlemek ve literatür bilgilerini gözden geçirmek: Seminer hazırlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tez konusunu seçmede, tez ile ilgili bilimsel bilginin araştırılmasında, literatürlerin değerlendirilmesinde, seminer konusunun seçilmesinde, tezin hazırlanması ve sunumunda eğitim verilir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Seminer odası ve laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İlgili konu da eğitim ve pratik yapma |
İlgili literatür ve kaynakları okuma |
İnteraktif tartışma ve pratik yapma |
|
2 |
İlgili konu da eğitim ve pratik yapma |
İlgili literatür ve kaynakları okuma |
İnteraktif tartışma ve pratik yapma |
|
3 |
İlgili konu da eğitim ve pratik yapma |
İlgili literatür ve kaynakları okuma |
İnteraktif tartışma ve pratik yapma |
|
4 |
İlgili konu da eğitim ve pratik yapma |
İlgili literatür ve kaynakları okuma |
İnteraktif tartışma ve pratik yapma |
|
5 |
İlgili konu da eğitim ve pratik yapma |
İlgili literatür ve kaynakları okuma |
İnteraktif tartışma ve pratik yapma |
|
6 |
İlgili konu da eğitim ve pratik yapma |
İlgili literatür ve kaynakları okuma |
İnteraktif tartışma ve pratik yapma |
|
7 |
İlgili konu da eğitim ve pratik yapma |
İlgili literatür ve kaynakları okuma |
İnteraktif tartışma ve pratik yapma |
|
8 |
Ara Sınav |
Ders materyellerini okuma |
sözlü sınav |
|
9 |
İlgili konu da eğitim ve pratik yapma |
İlgili literatür ve kaynakları okuma |
İnteraktif tartışma ve pratik yapma |
|
10 |
İlgili konu da eğitim ve pratik yapma |
İlgili literatür ve kaynakları okuma |
İnteraktif tartışma ve pratik yapma |
|
11 |
İlgili konu da eğitim ve pratik yapma |
İlgili literatür ve kaynakları okuma |
İnteraktif tartışma ve pratik yapma |
|
12 |
İlgili konu da eğitim ve pratik yapma |
İlgili literatür ve kaynakları okuma |
İnteraktif tartışma ve pratik yapma |
|
13 |
İlgili konu da eğitim ve pratik yapma |
İlgili literatür ve kaynakları okuma |
İnteraktif tartışma ve pratik yapma |
|
14 |
İlgili konu da eğitim ve pratik yapma |
İlgili literatür ve kaynakları okuma |
İnteraktif tartışma ve pratik yapma |
|
15 |
İlgili konu da eğitim ve pratik yapma |
İlgili literatür ve kaynakları okuma |
İnteraktif tartışma ve pratik yapma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Ders materyellerini okuma |
Sözlü ve yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çalıştığı alanda bilinçsiz ilaç kullanımının önlenmesi, ilaç kaynaklı sorunların saptanması, gibi alanlarda araştırmalar yapabilme becerisine sahip olur. |
2 |
|
2 |
Temel Farmakolojik bilgilere sahip olur |
4 |
|
3 |
Farmakoloji biliminin yüklediği sorumlulukları yerine getirebilecek bir uzmanlık becerisine sahip olur. |
5 |
|
4 |
Farmakolojide deneysel araştırma yöntemlerini bilir |
5 |
|
5 |
Blgilerini akademik ortamda sunabilme yeteneğine sahip olur |
5 |
|
6 |
Bilimsel bilgiye ulaşabilme becerisine sahip olur |
5 |
|
7 |
Farmakovijilans hakkında bilgi sahibi olur. |
1 |
|
8 |
Akılcı ilaç kullanımında ki temel ilkeleri günlük uygulamaya uyarlayabilme becerisine sahip olur. |
1 |
|
9 |
İnvitro/invivo hayvan çalışmalarında yer alabilme becerisine sahip olur |
5 |
|
10 |
Deneysel farmakoloji projesi tasarlayabilme, yürüteblme ve deneysel sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. |
5 |
|
11 |
Farmakoloji alanında mevcut literatürü takip edebilme becerisine sahip olur. |
5 |
|
12 |
Yardımcı sağlık personelinin, Farmakoloji eğitiminde görev alabilme becerisine sahip olur. |
2 |
|
13 |
Akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgi sahibi olur |
2 |
|
14 |
Farmakolojinin araştırma alanlarını bilir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|