|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Enzimler ve Enzim Kinetiği |
|
Dersin Kodu |
: |
BİK-592 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ABDULLAH TULİ Prof.Dr. LEVENT KAYRIN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Enzimlerin tanımını yapabilmeli, Enzimlerin yapısı ve fonksiyonlarını açıklayabilmeli,
Enzimatik tepkimelere etki eden faktörleri hakkında bilgi sahibi olabilmeli,
Tek ve çok substratlı enzimatik tepkimelerin kinetik incelenmesini yapabilmeli, Allosterik enzimleri yorumlayabilmeli, Enzim inhibisyonunu açıklayabilmeli,
Enzimlerin normal ve patolojik şartlardaki önemini tartışabilmelidir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin enzimlerin özelliklerini ve enzim kinetiğini kavramaları sağlamaktır.. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Enzimolojiye giriş, enzim kavramı ve sınıflama, enzimatik katalizin esasları, enzim kinetiği ve enzimatik hızı etkileyen faktörler, enzim inhibisyonları, multisubstrat enzim kataliz tepkimeler, enzim aktivite ölçüm yöntemleri, kontrol enzimleri ve mekanizmalar, enzim saflaştırması, izozimler, enzimlerin tıpta kullanımı |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Tıp Fakültesi Biyokimya Anabilim dalı seminer odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Enzimolojiye giriş, enzim kavramı ve sınıflama |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ders, tartışmalı ders, laboratuvar,ödev |
|
2 |
Enzimatik katalizin esasları |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ders, tartışmalı ders, laboratuvar,ödev |
|
3 |
Enzim kinetiği ve enzimatik hızı etkileyen faktörler |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ders, tartışmalı ders, laboratuvar,ödev |
|
4 |
Enzim inhibisyonları |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ders, tartışmalı ders, laboratuvar,ödev |
|
5 |
Enzim inhibisyonları |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ders, tartışmalı ders, laboratuvar,ödev |
|
6 |
Multisubstrat enzim kataliz tepkimeleri |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ders, tartışmalı ders, laboratuvar,ödev |
|
7 |
Multisubstrat enzim kataliz tepkimeleri |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ders, tartışmalı ders, laboratuvar,ödev |
|
8 |
Yarı yıl sınavı |
Metin sorusu hazırlama |
Klasik |
|
9 |
Enzim aktivite ölçüm yöntemleri |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ders, tartışmalı ders, laboratuvar,ödev |
|
10 |
Kontrol enzimleri ve mekanizmalar |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ders, tartışmalı ders, laboratuvar,ödev |
|
11 |
Kontrol enzimleri ve mekanizmalar |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ders, tartışmalı ders, laboratuvar,ödev |
|
12 |
Enzim saflaştırması |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ders, tartışmalı ders, laboratuvar,ödev |
|
13 |
İzozimler |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ders, tartışmalı ders, laboratuvar,ödev |
|
14 |
Enzimlerin tıpta kullanımı |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ders, tartışmalı ders, laboratuvar,ödev |
|
15 |
Enzimlerin tıpta kullanımı |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ders, tartışmalı ders, laboratuvar,ödev |
|
16/17 |
Final sınavı |
Metin sorusu hazırlama |
Klasik |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Burtis CA, Achwood ER. Tietz Textbook of Clinical Chemistry, 3rd Ed., Saunders, Philadelphia, 1996.
Segel IH. Biochemical Calculations, John Wiley & Sons, 1976.
Nelson DL, Cox MM. Lehninger Principles of Biochemistry, 6th Ed., W. H. Freeman and Company, 2013.
Palmer T. Understanding Enzymes, 4th Ed., Prentice Hall,1995.
İnternet ve Kütüphane Veri Tabanı
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Laboratuvar işlemlerinde yenilikleri araştırarak uygulayabilir. |
5 |
|
2 |
Biyokimyanın diğer bilim dalları ile olan ilişkisini kavrar. |
3 |
|
3 |
Biyokimyada deneysel yöntemleri bilir. |
3 |
|
4 |
in vitro/in vivo hayvan çalışmalarında yer alabilir. |
0 |
|
5 |
Biyokimya ile ilgili alanlardaki çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütür. |
3 |
|
6 |
Sürekli mesleki gelişim becerilerini kazanır. |
5 |
|
7 |
Biyokimya alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar. |
5 |
|
8 |
Ne tür etkenlerin laboratuvar sonuçlarını nasıl ve hangi basamakta etkileyebileceğini yorumlar. |
0 |
|
9 |
laboratuvar araç ve gereçlerini kullanabilir. |
0 |
|
10 |
Laboratuvar işlemlerinin etik ve yasal yönlerini bilir ve ülke için ekonomik değerini değerlendirir. |
0 |
|
11 |
Bilimsel bir çalışmaya destek olabilir. |
3 |
|
12 |
Gerçekleştirdiği bilimsel çalışma sonuçlarını yorumlayabilir. |
3 |
|
13 |
Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirebilir. |
3 |
|
14 |
Biyokimyasal örnekleme kurallarını bilir. |
0 |
|
15 |
Labarotuvar ortamında çalışma ve araştırma yapabilir. |
3 |
|
16 |
Takım arkadaşları ile duyarlı ve etkili iletişim kurabilir, bilgilendirir, bütünsel duyarlı ve saygılı yaklaşabilir. |
3 |
|
17 |
Biyokimyada verileri ve kuramsal kavramları ilşkilendirir ve yorumlar. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
5 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 92 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|