Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Enzimler ve Enzim Kinetiği

Dersin Kodu : BİK-592

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ABDULLAH TULİ
Prof.Dr. LEVENT KAYRIN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Enzimlerin tanımını yapabilmeli,
Enzimlerin yapısı ve fonksiyonlarını açıklayabilmeli,
Enzimatik tepkimelere etki eden faktörleri hakkında bilgi sahibi olabilmeli,
Tek ve çok substratlı enzimatik tepkimelerin kinetik incelenmesini yapabilmeli,
Allosterik enzimleri yorumlayabilmeli,
Enzim inhibisyonunu açıklayabilmeli,
Enzimlerin normal ve patolojik şartlardaki önemini tartışabilmelidir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilerin enzimlerin özelliklerini ve enzim kinetiğini kavramaları sağlamaktır..

Dersin İçeriği : Enzimolojiye giriş, enzim kavramı ve sınıflama, enzimatik katalizin esasları, enzim kinetiği ve enzimatik hızı etkileyen faktörler, enzim inhibisyonları, multisubstrat enzim kataliz tepkimeler, enzim aktivite ölçüm yöntemleri, kontrol enzimleri ve mekanizmalar, enzim saflaştırması, izozimler, enzimlerin tıpta kullanımı

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Tıp Fakültesi Biyokimya Anabilim dalı seminer odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Enzimolojiye giriş, enzim kavramı ve sınıflama Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Ders, tartışmalı ders, laboratuvar,ödev
2 Enzimatik katalizin esasları Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Ders, tartışmalı ders, laboratuvar,ödev
3 Enzim kinetiği ve enzimatik hızı etkileyen faktörler Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Ders, tartışmalı ders, laboratuvar,ödev
4 Enzim inhibisyonları Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Ders, tartışmalı ders, laboratuvar,ödev
5 Enzim inhibisyonları Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Ders, tartışmalı ders, laboratuvar,ödev
6 Multisubstrat enzim kataliz tepkimeleri Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Ders, tartışmalı ders, laboratuvar,ödev
7 Multisubstrat enzim kataliz tepkimeleri Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Ders, tartışmalı ders, laboratuvar,ödev
8 Yarı yıl sınavı Metin sorusu hazırlama Klasik
9 Enzim aktivite ölçüm yöntemleri Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Ders, tartışmalı ders, laboratuvar,ödev
10 Kontrol enzimleri ve mekanizmalar Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Ders, tartışmalı ders, laboratuvar,ödev
11 Kontrol enzimleri ve mekanizmalar Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Ders, tartışmalı ders, laboratuvar,ödev
12 Enzim saflaştırması Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Ders, tartışmalı ders, laboratuvar,ödev
13 İzozimler Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Ders, tartışmalı ders, laboratuvar,ödev
14 Enzimlerin tıpta kullanımı Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Ders, tartışmalı ders, laboratuvar,ödev
15 Enzimlerin tıpta kullanımı Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Ders, tartışmalı ders, laboratuvar,ödev
16/17 Final sınavı Metin sorusu hazırlama Klasik


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Burtis CA, Achwood ER. Tietz Textbook of Clinical Chemistry, 3rd Ed., Saunders, Philadelphia, 1996.
 Segel IH. Biochemical Calculations, John Wiley & Sons, 1976.
 Nelson DL, Cox MM. Lehninger Principles of Biochemistry, 6th Ed., W. H. Freeman and Company, 2013.
 Palmer T. Understanding Enzymes, 4th Ed., Prentice Hall,1995.
 İnternet ve Kütüphane Veri Tabanı
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Laboratuvar işlemlerinde yenilikleri araştırarak uygulayabilir. 5
2 Biyokimyanın diğer bilim dalları ile olan ilişkisini kavrar. 3
3 Biyokimyada deneysel yöntemleri bilir. 3
4 in vitro/in vivo hayvan çalışmalarında yer alabilir. 0
5 Biyokimya ile ilgili alanlardaki çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütür. 3
6 Sürekli mesleki gelişim becerilerini kazanır. 5
7 Biyokimya alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar. 5
8 Ne tür etkenlerin laboratuvar sonuçlarını nasıl ve hangi basamakta etkileyebileceğini yorumlar. 0
9 laboratuvar araç ve gereçlerini kullanabilir. 0
10 Laboratuvar işlemlerinin etik ve yasal yönlerini bilir ve ülke için ekonomik değerini değerlendirir. 0
11 Bilimsel bir çalışmaya destek olabilir. 3
12 Gerçekleştirdiği bilimsel çalışma sonuçlarını yorumlayabilir. 3
13 Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirebilir. 3
14 Biyokimyasal örnekleme kurallarını bilir. 0
15 Labarotuvar ortamında çalışma ve araştırma yapabilir. 3
16 Takım arkadaşları ile duyarlı ve etkili iletişim kurabilir, bilgilendirir, bütünsel duyarlı ve saygılı yaklaşabilir. 3
17 Biyokimyada verileri ve kuramsal kavramları ilşkilendirir ve yorumlar. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 5 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 92
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.68
Dersin AKTS Kredisi: 4