|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Laboratuvar Teknik ve Yöntemleri II |
|
Dersin Kodu |
: |
BİK-582 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ABDULLAH TULİ Prof.Dr. KIYMET AKSOY Prof.Dr. LEVENT KAYRIN Prof.Dr. NURTEN DİKMEN Prof.Dr. MEHMET AKİF ÇÜRÜK Doç.Dr. TAMER C. İNAL Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZLEM GÖRÜROĞLU ÖZTÜRK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Protein tayini, protein elektroforezi yapabilir. Kolesterol, trigliserit, HDL ve LDL kolesterol analizlerini yapabilir. Lipoprotein ve hemoglobin elektroforezlerini yapabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
BİK-581 Laboratuvar Teknik ve Yöntemleri I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı modern analiz yöntemlerinin tanıtılması ve bu yöntemlerin analitik uygulamalarına ilişkin örnek denemeler gösterilmesidir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Protein tayini. Protein elektroforezi. Kolesterol. Trigliserit. HDL ve LDL Kolesterol. Lipoprotein Elektroforezi. Hemoglobin Elektroforezi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve Anabilim Dalında Bulunan Laboratuvarlar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel Laboratuar Teknikleri (Su tipleri, cam malzeme temizliği, ışık mikroskopu) |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, laboratuvar uygulaması |
|
2 |
Temel Laboratuar Teknikleri (Su tipleri, cam malzeme temizliği, ışık mikroskopu) |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, laboratuvar uygulaması |
|
3 |
Protein Tayinindeki Teknik ve Yöntemler (Biüret, lowry, spektrofotometrik yöntemler, vd) |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, laboratuvar uygulaması |
|
4 |
Protein Tayinindeki Teknik ve Yöntemler (Biüret, lowry, spektrofotometrik yöntemler, vd) |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, laboratuvar uygulaması |
|
5 |
Protein Elektroforez Teknik ve Yöntemleri |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, laboratuvar uygulaması |
|
6 |
Bilirubin Tayinindeki Teknik ve Yöntemler
|
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, laboratuvar uygulaması |
|
7 |
Vize sınavı |
İşlenmiş konuların tekrarı |
Klasik soru cevap, yazılı |
|
8 |
Nükleik Asit Teknik ve Yöntemleri |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, laboratuvar uygulaması |
|
9 |
Nükleik Asit Teknik ve Yöntemleri |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, laboratuvar uygulaması |
|
10 |
Lipoprotein Tayin Yöntemleri (HDL, LDL, kolesterol, lipoprotein elektroforezi, vd) |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, laboratuvar uygulaması |
|
11 |
Lipoprotein Tayin Yöntemleri (HDL, LDL, kolesterol, lipoprotein elektroforezi, vd) |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, laboratuvar uygulaması |
|
12 |
Hematolojik Parametrelerin Tayinindeki Teknik ve Yöntemler (lökosit sayısı ve tayini, eritrosit sayı ve indeksleri, kanama ve pıhtılaşmada testler, periferik yayma, HbA2, HbF, oraklaşma testi, vd) |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, laboratuvar uygulaması |
|
13 |
Hematolojik Parametrelerin Tayinindeki Teknik ve Yöntemler (lökosit sayısı ve tayini, eritrosit sayı ve indeksleri, kanama ve pıhtılaşmada testler, periferik yayma, HbA2, HbF, oraklaşma testi, vd) |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz anlatım, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, laboratuvar uygulaması |
|
14 |
Öğrenci semineri |
Konu ile ilgili çalışma |
Sunum |
|
15 |
Öğrenci semineri |
Konu ile ilgili çalışma |
Sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
İşlenmiş konuların tekrarı |
Klasik soru cevap, yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kaplan LA, Pesce AJ, Kazmierczak SC. Clinical Chemistry: Theory, Analysis, Correlation, 4th Ed., Mosby, St Louis, 2003.
Jacobs DS, DeMott WR, Oxley DK. Jacobs & DeMott Laboratory Test Handbook, 5th Ed., Lexi-Comp, Cleveland, 2001.
Burtis CA, Ashwood ER. Tietz Textbook of Clinical Chemistry, 3rd Ed., Saunders, Philadelphia, 1996.
McPherson RA, Pincus MA. Henry´s Clinical Diagnosis and Management by Laboratory Methods, 22nd Ed., Elsevier Saunders, 2011.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Laboratuvar işlemlerinde yenilikleri araştırarak uygulayabilir. |
3 |
|
2 |
Biyokimyanın diğer bilim dalları ile olan ilişkisini kavrar. |
5 |
|
3 |
Biyokimyada deneysel yöntemleri bilir. |
3 |
|
4 |
in vitro/in vivo hayvan çalışmalarında yer alabilir. |
4 |
|
5 |
Biyokimya ile ilgili alanlardaki çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütür. |
4 |
|
6 |
Sürekli mesleki gelişim becerilerini kazanır. |
3 |
|
7 |
Biyokimya alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar. |
3 |
|
8 |
Ne tür etkenlerin laboratuvar sonuçlarını nasıl ve hangi basamakta etkileyebileceğini yorumlar. |
3 |
|
9 |
laboratuvar araç ve gereçlerini kullanabilir. |
5 |
|
10 |
Laboratuvar işlemlerinin etik ve yasal yönlerini bilir ve ülke için ekonomik değerini değerlendirir. |
5 |
|
11 |
Bilimsel bir çalışmaya destek olabilir. |
5 |
|
12 |
Gerçekleştirdiği bilimsel çalışma sonuçlarını yorumlayabilir. |
5 |
|
13 |
Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirebilir. |
3 |
|
14 |
Biyokimyasal örnekleme kurallarını bilir. |
3 |
|
15 |
Labarotuvar ortamında çalışma ve araştırma yapabilir. |
4 |
|
16 |
Takım arkadaşları ile duyarlı ve etkili iletişim kurabilir, bilgilendirir, bütünsel duyarlı ve saygılı yaklaşabilir. |
3 |
|
17 |
Biyokimyada verileri ve kuramsal kavramları ilşkilendirir ve yorumlar. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
5 |
50 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 150 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|