Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Endokrin Sistemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
BİK-560 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ABDULLAH TULİ Prof.Dr. KIYMET AKSOY Prof.Dr. LEVENT KAYRIN Prof.Dr. NURTEN DİKMEN Doç.Dr. TAMER C. İNAL Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZLEM GÖRÜROĞLU ÖZTÜRK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Endokrin organlar, hormon kavramı, sınıflandırılması, salgılanması, taşınması, etki mekanizması ve inaktivasyonu konularını kavrar. Endokrin organlarda sentezlenen hormonların ayrı ayrı inceleyerek tanımlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Endokrin sistemin bileşenlerinin ve fonksiyonlarının kavranması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Endokrin organlar hormon kavramı, sınıflandırılması, salgılanması taşınması, etki mekanizması ve inaktivasyonu. Endokrin organlarda sentezlenen hormonların ayrı ayrı incelenmesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Endokrin organlar ve hormon kavramı |
Okunması tavsiye edilen kaynaklar |
Düz ve interaktif anlatım |
|
2 |
Hormonların sınıflandırlması, salgılanması ve taşınması |
Okunması tavsiye edilen kaynaklar |
Düz ve interaktif anlatım |
|
3 |
Hormonların etki mekanizması ve inaktivasyonu |
Okunması tavsiye edilen kaynaklar |
Düz ve interaktif anlatım |
|
4 |
Hipotalamus hormonları |
Okunması tavsiye edilen kaynaklar |
Düz ve interaktif anlatım |
|
5 |
Hipofiz hormonları |
Okunması tavsiye edilen kaynaklar |
Düz ve interaktif anlatım |
|
6 |
Tiroit bezi hormonları |
Okunması tavsiye edilen kaynaklar |
Düz ve interaktif anlatım |
|
7 |
Klasiyum metabolizması hormonları |
Okunması tavsiye edilen kaynaklar |
Düz ve interaktif anlatım |
|
8 |
Vize sınavı |
İşlenmiş konuların tekrarı |
Klasik sınav |
|
9 |
GIS hormonları |
Okunması tavsiye edilen kaynaklar |
Düz ve interaktif anlatım |
|
10 |
Pankreas hormonları |
Okunması tavsiye edilen kaynaklar |
Düz ve interaktif anlatım |
|
11 |
Steroit hormonlar |
Okunması tavsiye edilen kaynaklar |
Düz ve interaktif anlatım |
|
12 |
Eşey hormonları |
Okunması tavsiye edilen kaynaklar |
Düz ve interaktif anlatım |
|
13 |
hormon etkili bileşikler |
Okunması tavsiye edilen kaynaklar |
Düz ve interaktif anlatım |
|
14 |
Makale sunumu |
Konu ile ilgili çalışma |
Sunum |
|
15 |
Seminer |
Konu ile ilgili çalışma |
Sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
İşlenmiş konuların tekrarı |
Klasik sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Laboratuvar işlemlerinde yenilikleri araştırarak uygulayabilir. |
2 |
|
2 |
Biyokimyanın diğer bilim dalları ile olan ilişkisini kavrar. |
3 |
|
3 |
Biyokimyada deneysel yöntemleri bilir. |
4 |
|
4 |
in vitro/in vivo hayvan çalışmalarında yer alabilir. |
2 |
|
5 |
Biyokimya ile ilgili alanlardaki çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütür. |
3 |
|
6 |
Sürekli mesleki gelişim becerilerini kazanır. |
5 |
|
7 |
Biyokimya alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar. |
5 |
|
8 |
Ne tür etkenlerin laboratuvar sonuçlarını nasıl ve hangi basamakta etkileyebileceğini yorumlar. |
3 |
|
9 |
laboratuvar araç ve gereçlerini kullanabilir. |
3 |
|
10 |
Laboratuvar işlemlerinin etik ve yasal yönlerini bilir ve ülke için ekonomik değerini değerlendirir. |
2 |
|
11 |
Bilimsel bir çalışmaya destek olabilir. |
3 |
|
12 |
Gerçekleştirdiği bilimsel çalışma sonuçlarını yorumlayabilir. |
3 |
|
13 |
Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirebilir. |
3 |
|
14 |
Biyokimyasal örnekleme kurallarını bilir. |
4 |
|
15 |
Labarotuvar ortamında çalışma ve araştırma yapabilir. |
3 |
|
16 |
Takım arkadaşları ile duyarlı ve etkili iletişim kurabilir, bilgilendirir, bütünsel duyarlı ve saygılı yaklaşabilir. |
4 |
|
17 |
Biyokimyada verileri ve kuramsal kavramları ilşkilendirir ve yorumlar. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|