Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Endokrin Sistemleri

Dersin Kodu : BİK-560

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ABDULLAH TULİ
Prof.Dr. KIYMET AKSOY
Prof.Dr. LEVENT KAYRIN
Prof.Dr. NURTEN DİKMEN
Doç.Dr. TAMER C. İNAL
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZLEM GÖRÜROĞLU ÖZTÜRK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Endokrin organlar, hormon kavramı, sınıflandırılması, salgılanması, taşınması, etki mekanizması ve inaktivasyonu konularını kavrar.
Endokrin organlarda sentezlenen hormonların ayrı ayrı inceleyerek tanımlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Endokrin sistemin bileşenlerinin ve fonksiyonlarının kavranması

Dersin İçeriği : Endokrin organlar hormon kavramı, sınıflandırılması, salgılanması taşınması, etki mekanizması ve inaktivasyonu. Endokrin organlarda sentezlenen hormonların ayrı ayrı incelenmesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Endokrin organlar ve hormon kavramı Okunması tavsiye edilen kaynaklar Düz ve interaktif anlatım
2 Hormonların sınıflandırlması, salgılanması ve taşınması Okunması tavsiye edilen kaynaklar Düz ve interaktif anlatım
3 Hormonların etki mekanizması ve inaktivasyonu Okunması tavsiye edilen kaynaklar Düz ve interaktif anlatım
4 Hipotalamus hormonları Okunması tavsiye edilen kaynaklar Düz ve interaktif anlatım
5 Hipofiz hormonları Okunması tavsiye edilen kaynaklar Düz ve interaktif anlatım
6 Tiroit bezi hormonları Okunması tavsiye edilen kaynaklar Düz ve interaktif anlatım
7 Klasiyum metabolizması hormonları Okunması tavsiye edilen kaynaklar Düz ve interaktif anlatım
8 Vize sınavı İşlenmiş konuların tekrarı Klasik sınav
9 GIS hormonları Okunması tavsiye edilen kaynaklar Düz ve interaktif anlatım
10 Pankreas hormonları Okunması tavsiye edilen kaynaklar Düz ve interaktif anlatım
11 Steroit hormonlar Okunması tavsiye edilen kaynaklar Düz ve interaktif anlatım
12 Eşey hormonları Okunması tavsiye edilen kaynaklar Düz ve interaktif anlatım
13 hormon etkili bileşikler Okunması tavsiye edilen kaynaklar Düz ve interaktif anlatım
14 Makale sunumu Konu ile ilgili çalışma Sunum
15 Seminer Konu ile ilgili çalışma Sunum
16/17 Final sınavı İşlenmiş konuların tekrarı Klasik sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  RK Murray, DK Granner, PA Mayes, VW Rodwel. Harper’s Biochemistry, Twenty-fifth Ed., Appleton and Lange, 2000,
 FS Greenspan. Basic and Clinical Endocrinology, Third Ed., Lange, 1991.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Laboratuvar işlemlerinde yenilikleri araştırarak uygulayabilir. 2
2 Biyokimyanın diğer bilim dalları ile olan ilişkisini kavrar. 3
3 Biyokimyada deneysel yöntemleri bilir. 4
4 in vitro/in vivo hayvan çalışmalarında yer alabilir. 2
5 Biyokimya ile ilgili alanlardaki çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütür. 3
6 Sürekli mesleki gelişim becerilerini kazanır. 5
7 Biyokimya alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar. 5
8 Ne tür etkenlerin laboratuvar sonuçlarını nasıl ve hangi basamakta etkileyebileceğini yorumlar. 3
9 laboratuvar araç ve gereçlerini kullanabilir. 3
10 Laboratuvar işlemlerinin etik ve yasal yönlerini bilir ve ülke için ekonomik değerini değerlendirir. 2
11 Bilimsel bir çalışmaya destek olabilir. 3
12 Gerçekleştirdiği bilimsel çalışma sonuçlarını yorumlayabilir. 3
13 Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirebilir. 3
14 Biyokimyasal örnekleme kurallarını bilir. 4
15 Labarotuvar ortamında çalışma ve araştırma yapabilir. 3
16 Takım arkadaşları ile duyarlı ve etkili iletişim kurabilir, bilgilendirir, bütünsel duyarlı ve saygılı yaklaşabilir. 4
17 Biyokimyada verileri ve kuramsal kavramları ilşkilendirir ve yorumlar. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4