Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Biyolojik Zar Transport Sistemleri

Dersin Kodu : BİK-512

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ABDULLAH TULİ
Prof.Dr. LEVENT KAYRIN
Prof.Dr. KIYMET AKSOY
Prof.Dr. NURTEN DİKMEN
Prof.Dr. MEHMET AKİF ÇÜRÜK
Doç.Dr. TAMER C. İNAL
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZLEM GÖRÜROĞLU ÖZTÜRK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Biyolojik zarların yapıları, biyolojik transport sistemlerinin teori ve termodinamiği,
Basit difüzyon ve uyarılmış transport sistemleri,
Enerjinin biyolojik taşıma sistemine eşlik etmesi,
Zar taşıma sistemlerine deneysel yaklaşım,
Biyolojik transporta moleküler yaklaşım hakkında bilgi sahibi olurlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dersin amacı, öğrencileri transport sistemleri ve biyolojik zarların yapı ve fonksiyonları konularında bilgilendirmek ve bu konuda yapılacak bilimsel çalışmalara adaptasyonlarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Biyolojik zarların yapıları, biyolojik transport sistemlerinin teori ve termodinamiği, basit difüzyon ve uyarılmış transport sistemleri, enerjinin biyolojik taşıma sistemine eşlik etmesi, zar taşıma sistemlerine deneysel yaklaşım. biyolojik transporta moleküler yaklaşım.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Tıp Fakültesi Biyokimya Anabilim dalı seminer odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Biyolojik zarların yapısı Önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama
2 Biyolojik zarların yapısı Önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama
3 Biyolojik taşıma sistemlerinin teorisi Önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama
4 Biyolojik taşıma sistemlerinin teorisi Önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama
5 Biyolojik taşıma sistemlerinin termodinamiği Önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama
6 Basit difüsyon Önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama
7 Uyarılmış difüsyon Önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama
8 Vize sınavı İşlenmiş konuların tekrarı Klasik sınav
9 Aktif taşıma Önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama
10 Enerjinin biyolojik taşıma sistemine eşlik etmesi Önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama
11 Zar taşıma sistemlerine deneysel yaklaşım Önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama
12 Zar taşıma sistemlerine deneysel yaklaşım Önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama
13 Biyolojik transporta moleküler yaklaşım. Önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama
14 Biyolojik transporta moleküler yaklaşım. Önerilen kaynakları okuma Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama
15 Öğrenci semineri Konu ile ilgili çalışma Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama
16/17 Final sınavı İşlenmiş konuların tekrarı Klasik sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  JM Berg, JL Tymocezko, L Stryer. Biochemistry, 5 Ed. WH Freeman New York, 2002
 DL Nelson, MM Cox. Lehninger Principles of Biochemistry Third Ed. Worth, 2000
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Laboratuvar işlemlerinde yenilikleri araştırarak uygulayabilir. 0
2 Biyokimyanın diğer bilim dalları ile olan ilişkisini kavrar. 3
3 Biyokimyada deneysel yöntemleri bilir. 2
4 in vitro/in vivo hayvan çalışmalarında yer alabilir. 0
5 Biyokimya ile ilgili alanlardaki çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütür. 3
6 Sürekli mesleki gelişim becerilerini kazanır. 5
7 Biyokimya alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar. 5
8 Ne tür etkenlerin laboratuvar sonuçlarını nasıl ve hangi basamakta etkileyebileceğini yorumlar. 0
9 laboratuvar araç ve gereçlerini kullanabilir. 2
10 Laboratuvar işlemlerinin etik ve yasal yönlerini bilir ve ülke için ekonomik değerini değerlendirir. 0
11 Bilimsel bir çalışmaya destek olabilir. 3
12 Gerçekleştirdiği bilimsel çalışma sonuçlarını yorumlayabilir. 3
13 Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirebilir. 3
14 Biyokimyasal örnekleme kurallarını bilir. 0
15 Labarotuvar ortamında çalışma ve araştırma yapabilir. 0
16 Takım arkadaşları ile duyarlı ve etkili iletişim kurabilir, bilgilendirir, bütünsel duyarlı ve saygılı yaklaşabilir. 3
17 Biyokimyada verileri ve kuramsal kavramları ilşkilendirir ve yorumlar. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4