|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Biyolojik Zar Transport Sistemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
BİK-512 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ABDULLAH TULİ Prof.Dr. LEVENT KAYRIN Prof.Dr. KIYMET AKSOY Prof.Dr. NURTEN DİKMEN Prof.Dr. MEHMET AKİF ÇÜRÜK Doç.Dr. TAMER C. İNAL Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZLEM GÖRÜROĞLU ÖZTÜRK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Biyolojik zarların yapıları, biyolojik transport sistemlerinin teori ve termodinamiği, Basit difüzyon ve uyarılmış transport sistemleri, Enerjinin biyolojik taşıma sistemine eşlik etmesi, Zar taşıma sistemlerine deneysel yaklaşım, Biyolojik transporta moleküler yaklaşım hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin amacı, öğrencileri transport sistemleri ve biyolojik zarların yapı ve fonksiyonları konularında bilgilendirmek ve bu konuda yapılacak bilimsel çalışmalara adaptasyonlarını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Biyolojik zarların yapıları, biyolojik transport sistemlerinin teori ve termodinamiği, basit difüzyon ve uyarılmış transport sistemleri, enerjinin biyolojik taşıma sistemine eşlik etmesi, zar taşıma sistemlerine deneysel yaklaşım. biyolojik transporta moleküler yaklaşım. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Tıp Fakültesi Biyokimya Anabilim dalı seminer odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Biyolojik zarların yapısı |
Önerilen kaynakları okuma |
Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama |
|
2 |
Biyolojik zarların yapısı |
Önerilen kaynakları okuma |
Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama |
|
3 |
Biyolojik taşıma sistemlerinin teorisi |
Önerilen kaynakları okuma |
Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama |
|
4 |
Biyolojik taşıma sistemlerinin teorisi |
Önerilen kaynakları okuma |
Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama |
|
5 |
Biyolojik taşıma sistemlerinin termodinamiği |
Önerilen kaynakları okuma |
Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama |
|
6 |
Basit difüsyon |
Önerilen kaynakları okuma |
Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama |
|
7 |
Uyarılmış difüsyon |
Önerilen kaynakları okuma |
Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama |
|
8 |
Vize sınavı |
İşlenmiş konuların tekrarı |
Klasik sınav |
|
9 |
Aktif taşıma |
Önerilen kaynakları okuma |
Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama |
|
10 |
Enerjinin biyolojik taşıma sistemine eşlik etmesi |
Önerilen kaynakları okuma |
Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama |
|
11 |
Zar taşıma sistemlerine deneysel yaklaşım |
Önerilen kaynakları okuma |
Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama |
|
12 |
Zar taşıma sistemlerine deneysel yaklaşım |
Önerilen kaynakları okuma |
Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama |
|
13 |
Biyolojik transporta moleküler yaklaşım. |
Önerilen kaynakları okuma |
Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama |
|
14 |
Biyolojik transporta moleküler yaklaşım. |
Önerilen kaynakları okuma |
Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama |
|
15 |
Öğrenci semineri |
Konu ile ilgili çalışma |
Düz anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer, uygulama |
|
16/17 |
Final sınavı |
İşlenmiş konuların tekrarı |
Klasik sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
JM Berg, JL Tymocezko, L Stryer. Biochemistry, 5 Ed. WH Freeman New York, 2002
DL Nelson, MM Cox. Lehninger Principles of Biochemistry Third Ed. Worth, 2000
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Laboratuvar işlemlerinde yenilikleri araştırarak uygulayabilir. |
0 |
|
2 |
Biyokimyanın diğer bilim dalları ile olan ilişkisini kavrar. |
3 |
|
3 |
Biyokimyada deneysel yöntemleri bilir. |
2 |
|
4 |
in vitro/in vivo hayvan çalışmalarında yer alabilir. |
0 |
|
5 |
Biyokimya ile ilgili alanlardaki çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütür. |
3 |
|
6 |
Sürekli mesleki gelişim becerilerini kazanır. |
5 |
|
7 |
Biyokimya alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar. |
5 |
|
8 |
Ne tür etkenlerin laboratuvar sonuçlarını nasıl ve hangi basamakta etkileyebileceğini yorumlar. |
0 |
|
9 |
laboratuvar araç ve gereçlerini kullanabilir. |
2 |
|
10 |
Laboratuvar işlemlerinin etik ve yasal yönlerini bilir ve ülke için ekonomik değerini değerlendirir. |
0 |
|
11 |
Bilimsel bir çalışmaya destek olabilir. |
3 |
|
12 |
Gerçekleştirdiği bilimsel çalışma sonuçlarını yorumlayabilir. |
3 |
|
13 |
Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirebilir. |
3 |
|
14 |
Biyokimyasal örnekleme kurallarını bilir. |
0 |
|
15 |
Labarotuvar ortamında çalışma ve araştırma yapabilir. |
0 |
|
16 |
Takım arkadaşları ile duyarlı ve etkili iletişim kurabilir, bilgilendirir, bütünsel duyarlı ve saygılı yaklaşabilir. |
3 |
|
17 |
Biyokimyada verileri ve kuramsal kavramları ilşkilendirir ve yorumlar. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|