|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İzoenzimlerin Elektroforetik Tanımlanması |
|
Dersin Kodu |
: |
BİK-510 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ABDULLAH TULİ Prof.Dr. LEVENT KAYRIN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Enzim ve izoenzim tanımını yapabilmeli.
Enzim kinetiği hakkında bilgi sahibi olabilmeli.
Elektroforez genel tanım ve teorisini bilebilmeli.
Elektroforez yardımı ile enzim ve izoenzimlerin kullanım alan ve yöntemlerini bilmeli ve bu konuda özgün örnekleri yorumlayabilmeli.
Diğer Elektroforez kullanım alanları ve gel scanning hakkında bilgi sahibi olabilmeli.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
BİK-501 Temel Biyokimya I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Enzim ve izozimlerinin elektroforetik yöntemlerle tanımlanmaları ve kullanım alanlarının belirlenmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Enzim ve izoenzim, Enzim kinetiği Elektroforez genel tanım ve teorisi, elektroforez yardımı ile enzim ve izoenzimlerin kullanım alan ve yöntemleri ve bu konuda özgün örnekler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Enzim ve İzozim |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ders |
|
2 |
Enzim ve İzozim |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ders |
|
3 |
Enzim ve İzozim |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İnteraktif, ödev tartışma |
|
4 |
Enzim Kinetiği |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İnteraktif laboratuvar, ödev |
|
5 |
Enzim Kinetiği |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İnteraktif |
|
6 |
Enzim Kinetiği |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İnteraktif, ödev tartışma |
|
7 |
Elektroforez Genel Tanımı |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İnteraktif |
|
8 |
Elektroforez Genel Tanımı |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İnteraktif |
|
9 |
Ara Sınav |
İşlenen konularla ilgili çalışma |
Klasik |
|
10 |
Örnek Enzim Çalışmaları (Alkalen Fosfataz) |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İnteraktif ve olgu tartışmalı uygulama |
|
11 |
Örnek Enzim Çalışmaları (Laktat Dehidrogenaz) |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İnteraktif ve olgu tartışmalı uygulama |
|
12 |
Örnek Enzim Çalışmaları (G6PD) |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İnteraktif ve olgu tartışmal ıuygulama |
|
13 |
Örnek Enzim Çalışmaları (Pirüvat Kinaz) |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İnteraktif ve olgu tartışmalı uygulama |
|
14 |
Örnek Enzim Çalışmaları (Kreatin Kinaz) |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İnteraktif ve olgu tartışmalı uygulama |
|
15 |
Jel Taraması |
Dinleme ve anlamlandırma, slayt hazırlama, durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İnteraktif ve uygulamalı |
|
16/17 |
Final Sınavı |
İşlenen konularla ilgili çalışma |
Klasik |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Williams BL, Wilson Keith. Principles and Techniques of Practical Biochemistry, Edward Arnold Ltd., 1975.
Segel IH. Enzymes, Bölüm 4, Biochemical Calculations içinde, 2nd Ed., John Wiley & Sons, 1976.
Burtis CA, Achwood ER. Tietz Textbook of Clinical Chemistry, 3rd Ed., Saunders, Philadelphia, 1996.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Laboratuvar işlemlerinde yenilikleri araştırarak uygulayabilir. |
1 |
|
2 |
Biyokimyanın diğer bilim dalları ile olan ilişkisini kavrar. |
4 |
|
3 |
Biyokimyada deneysel yöntemleri bilir. |
2 |
|
4 |
in vitro/in vivo hayvan çalışmalarında yer alabilir. |
3 |
|
5 |
Biyokimya ile ilgili alanlardaki çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütür. |
0 |
|
6 |
Sürekli mesleki gelişim becerilerini kazanır. |
4 |
|
7 |
Biyokimya alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar. |
4 |
|
8 |
Ne tür etkenlerin laboratuvar sonuçlarını nasıl ve hangi basamakta etkileyebileceğini yorumlar. |
1 |
|
9 |
laboratuvar araç ve gereçlerini kullanabilir. |
2 |
|
10 |
Laboratuvar işlemlerinin etik ve yasal yönlerini bilir ve ülke için ekonomik değerini değerlendirir. |
1 |
|
11 |
Bilimsel bir çalışmaya destek olabilir. |
2 |
|
12 |
Gerçekleştirdiği bilimsel çalışma sonuçlarını yorumlayabilir. |
2 |
|
13 |
Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirebilir. |
2 |
|
14 |
Biyokimyasal örnekleme kurallarını bilir. |
2 |
|
15 |
Labarotuvar ortamında çalışma ve araştırma yapabilir. |
0 |
|
16 |
Takım arkadaşları ile duyarlı ve etkili iletişim kurabilir, bilgilendirir, bütünsel duyarlı ve saygılı yaklaşabilir. |
0 |
|
17 |
Biyokimyada verileri ve kuramsal kavramları ilşkilendirir ve yorumlar. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
1 |
14 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
10 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 98 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|