Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Hastane İstatistikleri

Dersin Kodu : BİS512

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ZELİHA NAZAN ALPARSLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Hastane enformasyon sistemlerini bilir
Hastane enformasyonu toplanması hakkında bilgi sahibi olur
Hastane enformasyonunda kullanılan standartları bilir
Arşivden elde edilebilecek bilgiyi anlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Biyoistatistik öğrencisine, temel hastalık verisi kaynağı olan hastane verilerinin toplanması ve değerlendirilmesi konusunda bilgi vermek

Dersin İçeriği : Hastane istatistiklerinin önemi, elektronik sağlık kayıtları, sağlık kayıtlarında standardlar, temel hastane istatistikleri, Turkiyede hastane istatistikleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve saha çalışması


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Veri ve enformasyon İlgili Kaynak kitaptan okuma okuma
2 Hastanelerde enformasyonun önemi İlgili Kaynak kitaptan okuma okuma
3 Hastane enformasyon sistemlerinin tarihsel gelişimi İlgili Kaynak kitaptan okuma okuma
4 Hastane enformasyon sistemlerinin mimari özellikleri İlgili Kaynak kitaptan okuma okuma
5 Hasta kayıtları, EHR ve EPR İlgili Kaynak kitaptan okuma okuma
6 Arşiv İlgili Kaynak kitaptan okuma okuma
7 SINAV
8 Hastane enformasyon sistemlerinin(HES) veri altyapı özellikleri İlgili Kaynak kitaptan okuma okuma
9 HES için standartlar geliştirilmesinin önemi İlgili Kaynak kitaptan okuma okuma
10 HES istatistikleri İlgili Kaynak kitaptan okuma okuma
11 HES istatistiklerinin değerlendirilmesi İlgili Kaynak kitaptan okuma okuma
12 HES kayıtlarının güvenlik sorunu İlgili Kaynak kitaptan okuma okuma
13 Türkiye´nin sağlık enformasyon sistemi İlgili Kaynak kitaptan okuma okuma
14 Türkiye hastanelerinde kullanılan HES yazılımları İlgili Kaynak kitaptan okuma okuma
15 Türkiye hastanelerinde HES ile ilgili sorunlar İlgili Kaynak kitaptan okuma okuma
16/17 SINAV


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Sağlık Alanına Özel İstatistiksel Yöntemler: Sümbüloğlu K.
 Medical Informatics: Van Bemmel&Musen(eds)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 25
    Ödev/Proje/Diğer 14 75
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Tıp ve sağlık bilimlerinde ortaya çıkan problemlere yanıt vermek için bilimsel araştırma tasarlar, 0
2 Etkili iletişim becerilerini kullanarak danışmanlık verebilir, araştırmalarda ekip çalışması içinde yer alır, bilimsel etik kuralları savunur 0
3 Araştırma tasarımına uygun veri toplar, analiz eder, yorumlar, 0
4 Sağlık taraması tasarlayabilir, örnekleme yöntemini belirler ve yönetir, 0
5 Hastalık kodlamaları için gerekli olan ulusal ve uluslar arası sınıflandırmaları yapabilir, hastane istatistiklerini sıralar, açıklar, analiz eder ve yorumlar, 4
6 Veri analizine uygun temel istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar, 0
7 Gerekli istatistiksel paket programlarını kullanır, analiz amacı ile gerekli program yazar ve geliştirir, 0
8 Sağlık bilimlerinde tanı ve tedavide karar verme sürecindeki çeşitli istatistiksel yöntemleri kullanabilir, bu alanda çalışan araştırıcılara danışmanlık yapabilir, 0
9 Sağlık alanına özel (olasılık ve Bayesian biyoistatistik teknik ve yöntemleri gibi) temel istatistiksel teorileri kavrar, 0
10 Sağlık alanına özel istatistiksel yöntemleri ve demografi kavramlarını açıklar, 4
11 Sağlık alanında özgü tıbbi terminolojiyi kavrar ve kullanır, 0
12 Eleştirel düşünce yeteneğini geliştir, kanıta ulaşmanın yollarını kullanarak kanıta eleştirel değer biçer ve karar verir, 3
13 Sağlık bilimlerinde sıkça kullanılan sağkalım, çok değişkenli analiz yöntemleri, regresyon teknik ve yöntemlerini uygular. 0
14 Tıbbi bilişim alanındaki gelişmeleri izler ve sık kullanılan araç ve yöntemleri kullanır, 5
15 Epidemiyoloji alanındaki kavramları açıklar, klinik ve saha araştırmalarını başından itibaren yönlendirir, hastalık risk faktörlerinin ve hastalık yüklerinin saptanmasında yöntemler geliştir, uygun tanı testlerinin seçilmesinde danışmanlık yapar, 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 1 14
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 46
Toplam İş Yükü / 25 (s): 1.84
Dersin AKTS Kredisi: 2