|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İstatistik Teorisi I |
|
Dersin Kodu |
: |
BİS503 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ZELİHA NAZAN ALPARSLAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Rastgele Değişken Kavramını, Bir Rastgele Değişkenin Dağılımını öğrenir Bağımsız Olayların koşullu olasılıklarını hesaplayabilir, Bayes Teoremini uygular Beklenen değer, ortalama ve varyans kavramlarını açıklayabilir Bernouilli denemeleri ve binom, Geometrik ve Poisson dağılımlarını örnekleri ile açıklayabilir Merkezi limit teorimini ve uygulamalarını kavrar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
BİS501 Biyoistatistikte Kullanılan Matematiksel Yönt. I BİS502 Biyoistatistikte Kullanılan Matematiksel Yön. II
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Dersin ön şartı sorumlu öğretim üyesinin olur vereceği yeterli matematik bilgisidir |
|
Dersin Amacı |
: |
Biyoistatistik alanının temel yapıtaşı olan teorik bilginin verilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel kavramlar, temel dağılımlar, güvenirlik aralıkları, örnek büyüklüğü |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Rassal Değişkenler, set cebiri |
İlgili Kaynak kitaptan okuma |
okuma |
|
2 |
Olasılık, örnekleme |
İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme |
okuma |
|
3 |
Bayes teoremi ve bağımsızlık |
İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme |
okuma |
|
4 |
Beklenen değer, ortalama, varyans |
İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme |
okuma |
|
5 |
Moment genere eden fonksiyon, Bernouilli denemeleri ve binom dağılım |
İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme |
okuma |
|
6 |
Geometrik Dağılım, Poisson Dağılımı |
İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme |
okuma |
|
7 |
SINAV |
|
|
|
8 |
Sürekli rassal değişkenler, uniform dağılım, üssel dağılım |
İlgili Kaynak kitaptan okuma |
okuma |
|
9 |
Gamma ve ki-kare dağılımları |
İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme |
okuma |
|
10 |
Normal dağılım |
İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme |
okuma |
|
11 |
Rassal değişkenlerin toplamları, rassal değişkenlerin fonksiyonlarının dağılımları |
İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme |
okuma |
|
12 |
Merkezi Limit teoremi, sıra istatistikleri |
İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme |
okuma |
|
13 |
Güvenirlik aralıkları |
İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme |
okuma |
|
14 |
Oranlar ortalamalar ve yüzdeler için güvenirlik aralıkları |
İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme |
okuma |
|
15 |
Örnek büyüklüğü |
İlgili Kaynak kitaptan okuma, problem çözme |
okuma |
|
16/17 |
SINAV |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Hogg RV., Allen AT. Introduction to Mathematical Statistics
Hogg RV., Tannis EA. Probability and Statistical Inference.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
25 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
75 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tıp ve sağlık bilimlerinde ortaya çıkan problemlere yanıt vermek için bilimsel araştırma tasarlar, |
0 |
|
2 |
Etkili iletişim becerilerini kullanarak danışmanlık verebilir, araştırmalarda ekip çalışması içinde yer alır, bilimsel etik kuralları savunur |
0 |
|
3 |
Araştırma tasarımına uygun veri toplar, analiz eder, yorumlar, |
0 |
|
4 |
Sağlık taraması tasarlayabilir, örnekleme yöntemini belirler ve yönetir, |
0 |
|
5 |
Hastalık kodlamaları için gerekli olan ulusal ve uluslar arası sınıflandırmaları yapabilir, hastane istatistiklerini sıralar, açıklar, analiz eder ve yorumlar, |
0 |
|
6 |
Veri analizine uygun temel istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar, |
3 |
|
7 |
Gerekli istatistiksel paket programlarını kullanır, analiz amacı ile gerekli program yazar ve geliştirir, |
0 |
|
8 |
Sağlık bilimlerinde tanı ve tedavide karar verme sürecindeki çeşitli istatistiksel yöntemleri kullanabilir, bu alanda çalışan araştırıcılara danışmanlık yapabilir, |
0 |
|
9 |
Sağlık alanına özel (olasılık ve Bayesian biyoistatistik teknik ve yöntemleri gibi) temel istatistiksel teorileri kavrar, |
5 |
|
10 |
Sağlık alanına özel istatistiksel yöntemleri ve demografi kavramlarını açıklar, |
0 |
|
11 |
Sağlık alanında özgü tıbbi terminolojiyi kavrar ve kullanır, |
0 |
|
12 |
Eleştirel düşünce yeteneğini geliştir, kanıta ulaşmanın yollarını kullanarak kanıta eleştirel değer biçer ve karar verir, |
0 |
|
13 |
Sağlık bilimlerinde sıkça kullanılan sağkalım, çok değişkenli analiz yöntemleri, regresyon teknik ve yöntemlerini uygular. |
0 |
|
14 |
Tıbbi bilişim alanındaki gelişmeleri izler ve sık kullanılan araç ve yöntemleri kullanır, |
0 |
|
15 |
Epidemiyoloji alanındaki kavramları açıklar, klinik ve saha araştırmalarını başından itibaren yönlendirir, hastalık risk faktörlerinin ve hastalık yüklerinin saptanmasında yöntemler geliştir, uygun tanı testlerinin seçilmesinde danışmanlık yapar, |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
3 |
42 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 118 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|