|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ekstrasselüler Potansiyeller-1 |
|
Dersin Kodu |
: |
BFZ-543 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. İSMAİL GÜNAY Prof.Dr. İSMAİL GÜNAY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Elektrot çeşitlerini ve elektrotların kayıtaki önemini bilir Tek lif potansiyeli ve bileşik potansiyel arsındaki farkı açıklar Hücreiçi ve hücre dışı kayıtlanan potansiyeller arasındaki ilişkiyi bilir ve açıklar EKG´yi kayıtlayabilir ve yorumlayabilir EMG kayıt yöntemlerini bilir EEG nin fiziksel temellerini açıklayabilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Hücreiçi ve hücredışı potansiyeller arasındaki ilişkiler, yüzeyel potansiyellerin yorumlanması ve klinik pratikteki önemi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Uyarılabilir hücreler, Hücreiçi potansiyeller, tek lif potansiyelleri ve bileşik potansiyeller, yüzeyel potansiyeller, hacimli iletken potansiyelleri, hücreiçi-hücredışı potansiyeller arasındaki ilişkiler, ödev1,2,3,4,5, Sukroz-gap, EKG-MKG, EMG-MMG, EEG-MEG. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
uyarılabilir hücreler |
Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
2 |
Hücreiçi potansiyeller |
Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
3 |
tek lif potansiyelleri ve bileşik potansiyeller |
Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
4 |
yüzeyel potansiyeller |
Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
5 |
hacimli iletken potansiyelleri |
Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
6 |
hücreiçi-hücredışı potansiyeller arasındaki ilişkiler |
Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
7 |
ödev1 |
kitap ve literatür araştırması |
öğrenci anlatır, uygulama, tartışma |
|
8 |
Sukroz-gap |
Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
9 |
ödev2 |
kitap ve literatür araştırması |
öğrenci anlatır, uygulama, tartışma |
|
10 |
EKG-MKG |
Dersten önce ilgili bölüm okunur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
11 |
ödev3 |
kitap ve literatür araştırması |
öğrenci anlatır, uygulama, tartışma |
|
12 |
EMG-MMG |
Dersten önce ilgili bölüm okunur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
13 |
ödev4 |
kitap ve literatür araştırması |
öğrenci anlatır, uygulama, tartışma |
|
14 |
EEG-MEG |
Dersten önce ilgili bölüm okunu |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
15 |
Ödev5 |
kitap ve literatür araştırması |
öğrenci anlatır, uygulama, tartışma |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
|
yazılı, sözlü, uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Hücre biyofiziği-Thomas Fisher Weiss, 1996 Massachusetts Institute of Technology
Biyofizik ders notları-problemler ve uygulamalar, Biyofizik kitabı-Ferit Pehlivan
Fizyoloji ders kitabı Vol 1 Excitable Cells and Neurophysiology-H.D Patton, Albert F. Fuchs, Bertil Hille, Allen M. Scher, Robert Steiner 1989 WB Saunders Philadelphia
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek |
3 |
|
2 |
Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak
Güvenilir bilgiye ulaşabilmek
Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme
Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma |
4 |
|
3 |
Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek
Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek |
2 |
|
4 |
Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek |
4 |
|
5 |
Araştırma bulgularını yorumlayabilmek |
4 |
|
6 |
Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak |
3 |
|
7 |
Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek |
5 |
|
8 |
Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek |
5 |
|
9 |
Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek |
5 |
|
10 |
Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
28 |
2 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
5 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 113 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|