Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Ekstrasselüler Potansiyeller-1

Dersin Kodu : BFZ-543

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. İSMAİL GÜNAY
Prof.Dr. İSMAİL GÜNAY

Dersin Öğrenme Kazanımları : Elektrot çeşitlerini ve elektrotların kayıtaki önemini bilir
Tek lif potansiyeli ve bileşik potansiyel arsındaki farkı açıklar
Hücreiçi ve hücre dışı kayıtlanan potansiyeller arasındaki ilişkiyi bilir ve açıklar
EKG´yi kayıtlayabilir ve yorumlayabilir
EMG kayıt yöntemlerini bilir
EEG nin fiziksel temellerini açıklayabilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Hücreiçi ve hücredışı potansiyeller arasındaki ilişkiler, yüzeyel potansiyellerin yorumlanması ve klinik pratikteki önemi

Dersin İçeriği : Uyarılabilir hücreler, Hücreiçi potansiyeller, tek lif potansiyelleri ve bileşik potansiyeller, yüzeyel potansiyeller, hacimli iletken potansiyelleri, hücreiçi-hücredışı potansiyeller arasındaki ilişkiler, ödev1,2,3,4,5, Sukroz-gap, EKG-MKG, EMG-MMG, EEG-MEG.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 uyarılabilir hücreler Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler
2 Hücreiçi potansiyeller Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler
3 tek lif potansiyelleri ve bileşik potansiyeller Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler
4 yüzeyel potansiyeller Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler
5 hacimli iletken potansiyelleri Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler
6 hücreiçi-hücredışı potansiyeller arasındaki ilişkiler Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler
7 ödev1 kitap ve literatür araştırması öğrenci anlatır, uygulama, tartışma
8 Sukroz-gap Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okunur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler
9 ödev2 kitap ve literatür araştırması öğrenci anlatır, uygulama, tartışma
10 EKG-MKG Dersten önce ilgili bölüm okunur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler
11 ödev3 kitap ve literatür araştırması öğrenci anlatır, uygulama, tartışma
12 EMG-MMG Dersten önce ilgili bölüm okunur Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler
13 ödev4 kitap ve literatür araştırması öğrenci anlatır, uygulama, tartışma
14 EEG-MEG Dersten önce ilgili bölüm okunu Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler
15 Ödev5 kitap ve literatür araştırması öğrenci anlatır, uygulama, tartışma
16/17 Dönem sonu sınavı yazılı, sözlü, uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Hücre biyofiziği-Thomas Fisher Weiss, 1996 Massachusetts Institute of Technology
 Biyofizik ders notları-problemler ve uygulamalar, Biyofizik kitabı-Ferit Pehlivan
 Fizyoloji ders kitabı Vol 1 Excitable Cells and Neurophysiology-H.D Patton, Albert F. Fuchs, Bertil Hille, Allen M. Scher, Robert Steiner 1989 WB Saunders Philadelphia
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 5 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek 3
2 Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma 4
3 Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek 2
4 Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek 4
5 Araştırma bulgularını yorumlayabilmek 4
6 Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak 3
7 Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek 5
8 Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek 5
9 Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek 5
10 Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 28 2 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 5 25
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 113
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.52
Dersin AKTS Kredisi: 5