|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Hücre Biyofiziği I |
|
Dersin Kodu |
: |
BFZ-540 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. İSMAİL GÜNAY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Moleküler bağların önemini kavrar Zardan madde geçiş mekanizmalarınıı bilir dinlenim zar potansiyelinin oluşma mekanizmasını tartışır iyon kanalı blokerlerinin bloklama mekanizmasını bilir Hücreiçi kayıt yönteminin üstünlüklerini tartışır Patch-klamp yöntemi ve kanal iletkenliği ilişkisini bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Hücredeki temel biyoelektrik ve biyomekanik olayların biofizik yöntemlerle analizini yapabilmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Atomun yapısı, moleküller arası kuvvetler, difüzyon, ozmos, hücre zarının yapısı, hücre zarından madde taşınımı, dinlenim zar potansiyelinin oluşum mekanizması ve Nernst denklemi, GHK denklemi ve karalı durum, iyon kanalları, kanal blokerleri, mikroelektrot, voltaj-kenetleme ve yama-kenetleme yöntemleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Atomun yapısı |
ilgili konu okunur |
konu anlatımı, örnek çözümü, soru-cevap, tartışma |
|
2 |
Moleküller arası kuvvetler ve bağlar |
İlgili konu okunur |
konu anlatımı, örnek çözümü, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
difüzyon, ozmos |
İlgili konu okunur |
konu anlatımı, örnek çözümü, soru-cevap, tartışma |
|
4 |
Hücre zarının yapısı ve işlevi |
İlgili konu okunur |
konu anlatımı, örnek çözümü, soru-cevap, tartışma |
|
5 |
Hücre zarından parçacık taşınımı |
İlgili konu okunur |
konu anlatımı, örnek çözümü, soru-cevap, tartışma |
|
6 |
dinlenim zar potansiyelinin oluşum mekanizması ve Nernst denklemi |
İlgili konu okunur |
konu anlatımı, örnek çözümü, soru-cevap, tartışma |
|
7 |
GHK denklemi ve karalı durum |
İlgili konu okunur |
konu anlatımı, örnek çözümü, soru-cevap, tartışma |
|
8 |
iyon kanalları |
İlgili konu okunur |
konu anlatımı, örnek çözümü, soru-cevap, tartışma |
|
9 |
Kanal blokerleri |
İlgili konu okunur |
konu anlatımı, örnek çözümü, soru-cevap, tartışma |
|
10 |
mikroelektrot kayıt yöntemi |
İlgili konu okunur |
konu anlatımı, örnek çözümü, soru-cevap, tartışma |
|
11 |
voltaj-klamp ve patch-klamp kayıt yöntemleri |
İlgili konu okunur |
konu anlatımı, örnek çözümü, soru-cevap, tartışma |
|
12 |
Ödev2 |
kitap ve literatür taraması |
Yüz-yüze tartışma |
|
13 |
İyon konsantrasyonu ve zar potansiyeli arasındaki ilişki |
kitap ve literatür taraması |
Yüz-yüze tartışma |
|
14 |
Hodgkin-Huxley zar modeli |
kitap ve literatür taraması |
Yüz-yüze tartışma |
|
15 |
Ödev3 |
kitap ve literatür taraması |
Yüz-yüze tartışma |
|
16/17 |
Dönem sonu sınvı |
|
sözlü, yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Hücresel Biyofizik-Thomas Fisher Weiss-1996 MIT
Biyofizik Ders Notları- Biyofizik problemleri- Prof. Dr. Ferit Pehlivan, Biyofizik Kitabı
Uyarılabilir zarların iyonik kanalları-Bertil Hille 1992
Medikal Fizik Cilt 3 Sinaps, nöron. Beyin-A.C. Damask, C.E. Swenberg 1984 Academic Press-London
Fizyoloji Ders kitabı Cilt 1 Uyarılabilir hücreler ve nörofizyoloji-H.D Patton, Albert F. Fuchs, Bertil Hille, Allen M. Scher, Robert Steiner 1989 WB Saunders Philadelphia
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek |
1 |
|
2 |
Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak
Güvenilir bilgiye ulaşabilmek
Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme
Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma |
3 |
|
3 |
Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek
Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek |
3 |
|
4 |
Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek |
3 |
|
5 |
Araştırma bulgularını yorumlayabilmek |
3 |
|
6 |
Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak |
4 |
|
7 |
Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek |
4 |
|
8 |
Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek |
2 |
|
9 |
Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek |
5 |
|
10 |
Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
15 |
45 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|