|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çocukluk dönemi özellikleri, çocuk ve gençlerde antrenmanın tehlike ve riskleri |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Ödev,Lecture, Discussion, Question & Answer |
|
2 |
Çocukların egzersize yanıtları ve çocuk antrenmanının planlanması |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
3 |
Bayanların fiziksel ve fizyolojik farklılıkları |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
4 |
Bayanlarda Mensturasyon ve hamilelik dönemleri |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
5 |
Yaşlılarda meydana gelen fizyolojik ve fiziksel değişimler |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
6 |
Çocuklarda kondisyonel özelliklerin geliştirilmesi ilkeleri ve eğitim basamaklaması |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
7 |
Antrenman Örneklemeleri |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
8 |
Bayanlarda kondisyonel özelliklerin geliştirilmesi ve eğitim basamaklaması |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
9 |
Vize Sınavı |
|
Ödev ve sınav |
|
10 |
Antrenman Örneklemeleri |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
11 |
Çocuk ve bayanlarda branşlara yönelik teknik özellikleri geliştirme yöntem ve ilkeleri |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
12 |
Yaşlılara yönelik egzersiz geliştirme yöntem ve ilkeleri |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
13 |
Yaşlılarda rehabilitasyon amaçlı kullanılan egzersiz program örnekleri ve geliştirilmesi |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
14 |
çocuk ve kadınlarda kullanılan gelişimsel egzersiz programının kullanılması |
Kaynak okuma.
Ön araştırma.
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
15 |
Uygulamalar |
uygulama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final sınavı |
Ödev ve sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir |
4 |
|
2 |
Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar
|
1 |
|
3 |
Örgütsel etik ilkeleri açıklar |
0 |
|
4 |
Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler |
5 |
|
5 |
Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. |
5 |
|
6 |
Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar |
3 |
|
7 |
Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar |
4 |
|
8 |
Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir |
3 |
|
9 |
Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır |
2 |
|
10 |
Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar |
4 |
|
11 |
Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur |
5 |
|
12 |
Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar |
5 |
|
13 |
Sporda sakatlık rehabilitasyon ve ilkyardım tekniklerini uygular |
2 |
|
14 |
Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür |
4 |
|
15 |
Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür |
1 |
|
16 |
Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır |
3 |
|
17 |
Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular |
3 |
|
18 |
Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|