Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Rekrasyon ve Gençlik I

Dersin Kodu : BED-509

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. DİLEK SEVİMLİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Rekreasyon konusunda farkındalık kazanır
Rekreasyon kuramlarını açıklar
Rekreasyon literatüründe araştırma yapar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Rekreasyon (Boş Zamanı Değerlendirme konusunda bilgi, tutum, davranış kazandırmak)

Dersin İçeriği : Boş zaman kavramı, Sanayileşme, kapitalizm ve modren boş zaman, Rekreasyonun toplumsal boyutları, Rekreasyon yönetimi ve örgütlenmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Boş zaman kavramının tanımlanması İlgili kaynakların okunması Anlatım, tartışma, sunu
2 Oyunlara felsefi bakış, boş zaman ve rekreasyon İlgili kaynakların okunması Anlatım, tartışma, sunu
3 Sanayileşme, kapitalizm ve modern boş zaman İlgili kaynakların okunması Anlatım, tartışma, sunu
4 Rekreasyonun toplumsal dayanakları İlgili kaynakların okunması Anlatım, tartışma, sunu
5 Rekreasyon ve kişilik İlgili kaynakların okunması Anlatım, tartışma, sunu
6 Önderlik ve grup İlgili kaynakların okunması Anlatım, tartışma, sunu
7 Rekreasyon etkinliklerine katılım İlgili kaynakların okunması Proje çalışması, sunu
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Proje çalışması, sunu
9 Rekreasyon yönetimi ve örgütlenmesi İlgili kaynakların okunması Proje çalışması, sunu
10 Rekreasyon yönetimi ve örgütlenmesi İlgili kaynakların okunması Proje çalışması, sunu
11 Rekreasyon yönetimi ve örgütlenmesi İlgili kaynakların okunması Proje çalışması, sunu
12 Rekreasyon programlaması İlgili kaynakların okunması Proje çalışması, sunu
13 Rekreasyon programlaması İlgili kaynakların okunması Proje çalışması, sunu
14 Program yönetimi ve esasları İlgili kaynakların okunması Proje çalışması, sunu
15 Program yönetimi ve esasları İlgili kaynakların okunması Proje çalışması, sunu
16/17 Final Sınavı Sınava hazırlık Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kılbaş, Şükran (2010). Rekreasyon- Boş Zaman Değerlendirme. Ankara: Gazi Kitabevi
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır 5
2 Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir 3
3 Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar 3
4 Örgütsel etik ilkeleri açıklar 4
5 Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler 5
6 Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. 3
7 Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar 4
8 Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar 5
9 Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir 5
10 Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır 4
11 Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar 4
12 Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur 1
13 Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar 1
14 Sporda sakatlık rehabilitasyon ve ilkyardım tekniklerini uygular 4
15 Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür 4
16 Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür 5
17 Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır 5
18 Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular 5
19 Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 90
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.6
Dersin AKTS Kredisi: 4