|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Rekrasyon ve Gençlik I |
|
Dersin Kodu |
: |
BED-509 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. DİLEK SEVİMLİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Rekreasyon konusunda farkındalık kazanır Rekreasyon kuramlarını açıklar Rekreasyon literatüründe araştırma yapar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Rekreasyon (Boş Zamanı Değerlendirme konusunda bilgi, tutum, davranış kazandırmak) |
|
Dersin İçeriği |
: |
Boş zaman kavramı, Sanayileşme, kapitalizm ve modren boş zaman, Rekreasyonun toplumsal boyutları, Rekreasyon yönetimi ve örgütlenmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Boş zaman kavramının tanımlanması |
İlgili kaynakların okunması |
Anlatım, tartışma, sunu |
|
2 |
Oyunlara felsefi bakış, boş zaman ve rekreasyon |
İlgili kaynakların okunması |
Anlatım, tartışma, sunu |
|
3 |
Sanayileşme, kapitalizm ve modern boş zaman |
İlgili kaynakların okunması |
Anlatım, tartışma, sunu |
|
4 |
Rekreasyonun toplumsal dayanakları |
İlgili kaynakların okunması |
Anlatım, tartışma, sunu |
|
5 |
Rekreasyon ve kişilik |
İlgili kaynakların okunması |
Anlatım, tartışma, sunu |
|
6 |
Önderlik ve grup |
İlgili kaynakların okunması |
Anlatım, tartışma, sunu |
|
7 |
Rekreasyon etkinliklerine katılım |
İlgili kaynakların okunması |
Proje çalışması, sunu |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınava hazırlık |
Proje çalışması, sunu |
|
9 |
Rekreasyon yönetimi ve örgütlenmesi
|
İlgili kaynakların okunması |
Proje çalışması, sunu |
|
10 |
Rekreasyon yönetimi ve örgütlenmesi
|
İlgili kaynakların okunması |
Proje çalışması, sunu |
|
11 |
Rekreasyon yönetimi ve örgütlenmesi |
İlgili kaynakların okunması |
Proje çalışması, sunu |
|
12 |
Rekreasyon programlaması
|
İlgili kaynakların okunması |
Proje çalışması, sunu |
|
13 |
Rekreasyon programlaması |
İlgili kaynakların okunması |
Proje çalışması, sunu |
|
14 |
Program yönetimi ve esasları |
İlgili kaynakların okunması |
Proje çalışması, sunu |
|
15 |
Program yönetimi ve esasları |
İlgili kaynakların okunması |
Proje çalışması, sunu |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kılbaş, Şükran (2010). Rekreasyon- Boş Zaman Değerlendirme. Ankara: Gazi Kitabevi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır |
5 |
|
2 |
Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir |
3 |
|
3 |
Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar
|
3 |
|
4 |
Örgütsel etik ilkeleri açıklar |
4 |
|
5 |
Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler |
5 |
|
6 |
Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. |
3 |
|
7 |
Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar |
4 |
|
8 |
Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar |
5 |
|
9 |
Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir |
5 |
|
10 |
Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır |
4 |
|
11 |
Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar |
4 |
|
12 |
Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur |
1 |
|
13 |
Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar |
1 |
|
14 |
Sporda sakatlık rehabilitasyon ve ilkyardım tekniklerini uygular |
4 |
|
15 |
Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür |
4 |
|
16 |
Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür |
5 |
|
17 |
Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır |
5 |
|
18 |
Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular |
5 |
|
19 |
Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
5 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 90 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|