Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Engelli Eğitiminde Spor

Dersin Kodu : BED-505

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Engelliliğin tanımını yapar ve nedenlerini bilir
Engelli gruplarının çeşitlerini ve özelliklerini bilir
Engelli bireylerde spor branşlarını ve Paralimpik Olimpiyatlar´da yer alan spor dallarını bilir
Engelli grupların sportif eğitimleri ile ilgili bilgi sahibidir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Engellilik, engelli türleri hakkında bilgilendirme yapma, engellilik nedenlerini tanımlamak, engellilerde spor türleri.

Dersin İçeriği : Engellilik tanımı, Engellilik nedenleri, Engellilik çeşitleri, engelli sporları, engellilerde spor öğretimi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, Labaratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Engellilik tanımı ve engellilik türleri Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, internet veri tabanları ve kütüphane veri tabanları kullanılarak
2 Engellilik nedenleri, engelli gruplarının çeşitleri ve özellikleri, Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, internet veri tabanları ve kütüphane veri tabanları kullanılarak
3 Engelli gruplarının çeşitleri ve özellikleri: zihinsel engellilik: down sendromu, otizm. Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, internet veri tabanları ve kütüphane veri tabanları kullanılarak
4 Engelli gruplarının çeşitleri ve özellikleri: zihinsel engellilik: dikkat eksikliği ve hiperaktivite Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, internet veri tabanları ve kütüphane veri tabanları kullanılarak
5 Engelli gruplarının çeşitleri ve özellikleri: zihinsel engellilik: mental retardasyon Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, internet veri tabanları ve kütüphane veri tabanları kullanılarak
6 Engelli gruplarının çeşitleri ve özellikleri: kronik hastalıklar (ankilozan spondilit, epilepsi vb) Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları,
7 Vize Vize Vize
8 Engelli gruplarının çeşitleri ve özellikleri: işitme engelliliği ve eğitimi Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları,
9 Engelli gruplarının çeşitleri ve özellikleri: görme engelliliği ve eğitimi; tandem bisiklet Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları,
10 Engelli gruplarının çeşitleri ve özellikleri: görme engelliliği ve eğitimi; showdown. Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları,
11 Engelli gruplarının çeşitleri ve özellikleri: bedensel engellilik ve eğitimi Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları,
12 Engelli gruplarının çeşitleri ve özellikleri: bedensel engellilik ve eğitimi Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları,
13 Paralimpik olimpiyatlar ve spor dalları; goalball, tekerlekli sandalye basketbolu, futsal vb. Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları,
14 Paralimpik olimpiyatlar ve spor dalları; oturarak voleybol, tenis, okçuluk, judo vb. Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları
15 Paralimpik olimpiyatlar ve spor dalları;karete, masa tenisi, atletizm vb. Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları
16/17 Final Final Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Özer D(2005) Engelliler için Beden Eğitimi ve Spor. Nobel yayınları. Ankara. 2. Gür A (2001) Özürlülerin Sosyal Yaşama Uyum Süreçlerinde Sportif Etkinliklerin Rolü. T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı. Ankara, 3. DePauw, Karen P. , Disability sport , Human Kinetics Champaign, IL 2005.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır 5
2 Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir 4
3 Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar 3
4 Örgütsel etik ilkeleri açıklar 3
5 Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler 4
6 Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. 5
7 Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar 3
8 Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar 3
9 Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir 3
10 Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır 5
11 Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar 3
12 Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur 5
13 Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar 5
14 Sporda sakatlık rehabilitasyon ve ilkyardım tekniklerini uygular 3
15 Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür 4
16 Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür 5
17 Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır 4
18 Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular 3
19 Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 3 48
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 3 12
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 3 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 1 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 75
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3
Dersin AKTS Kredisi: 3