Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Spor Eğitimi İçin Kinezyolojik Anatomi

Dersin Kodu : BED-504

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. BEHİCE DURGUN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kinezyolojinin genel kavramlarını ve tarihçesini açıklar.
Vücuttaki düzlem ve eksenleri, vücudun hareketlerini, segmental ve intersegmental açıyı tanımlar.
Kas-iskelet sistemindeki kaldıraçları ayırt eder.
Vücuttaki eklemlerin yapısı ve kinezyolojisini ilişkilendirir.
İskelet kaslarında lif ve kasılma tipleri, kas-sinir sistemi ilişkisi ve egzersiz (antrenmanlar) arasında bağlantı kurar.
Kas kuvvetini etkileyen etmenleri özetler.
Sürtünme etkilerini değerlendirir.
Postürün kinezyolojisini açıklar.
Kinezyolojik ilkeleri sportif aktivitelere uygular ve yürüme işlevini çözümler.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sporda hareket analizi yöntem ve tekniklerini anatomik ve mekanik bilgiler ışığında irdelemektir.

Dersin İçeriği : İçerik özellikle kinezyolojiye vurgu yapılarak hareket analizi ilkeleri konularında yoğunlaşmıştır: Gros vücut hareketleri, kas-iskelet sisteminin makineleri, bir kaldıraç olarak insan vücudu, , vücuttaki eklemlerin kinezyolojileri, iskelet kaslarının görevleri, postürün kinezyolojisi, kinezyolojik ilkelerin günlük yaşamdaki aktivitelere uygulanması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Anatomi Anabilim Dalı Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kinezyolojiye giriş (Genel kavramlar ve tarihçe) Önerilen kaynakları okuma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
2 İnsan vücudunda düzlemler ve eksenler Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
3 Sporda vücut hareketleri ve açılar Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
4 Vücuttaki kaldıraçlar Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
5 Sportif aktivitede vektörel ve skalar çözümleme Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
6 Sportif aktivite sırasında insan vücudundaki mekanik yükler Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
7 Kemiklerin mekanik işlevi Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
8 Sporda eklem kinezyolojisi, eklem kararlılığı ve hareketliliği Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
9 ARA SINAV Öğrenilen bilgilerin bütünleştirilerek tekrarlanması Yazılı veya sözlü sınav
10 İskelet kaslarının yapısal özellikleri ve kas kuvvetini etkileyen etmenler Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
11 Kas lifi tipleri, kasılma tipleri ve antrenman ile ilişkisi Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
12 Sporda Sürtünme Etkileri Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
13 Sportif aktivitede postürün kinezyolojisi Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
14 Yürüme Analizi Konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Anlatım, tartışma, problem çözme, örnek olay/olgu, standart bilgi teknolojileri
15 Kinezyolojik İlkelerin Sportif Aktivitelere Uygulanması (PROJE SUNUMU) Araştırma, soru geliştirme, takım çalışması, yaşam boyu öğrenme eleştirel düşünme Anlatım, tartışma, problem çözme, beyin fırtınası, proje, grup projesi, standart bilgi teknolojileri
16/17 YARIYIL SONU SINAVI Öğrenilen bilgilerin bütünleştirilerek tekrarlanması Yazılı veya sözlü sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  B. Durgun. Kinezyolojik Anatomi Ders Notları (Ders Slaytlarının basılı materyali)
Diğer Kaynaklar  Konu ile ilgili olarak önerilen basılı veya online kaynaklar
 İnternet ve kütüphane veri tabanları


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır 5
2 Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir 5
3 Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar 0
4 Örgütsel etik ilkeleri açıklar 0
5 Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler 5
6 Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. 5
7 Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar 0
8 Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar 0
9 Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir 2
10 Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır 3
11 Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar 0
12 Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur 0
13 Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar 0
14 Sporda sakatlık rehabilitasyon ve ilkyardım tekniklerini uygular 0
15 Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür 3
16 Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür 0
17 Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır 0
18 Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular 0
19 Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 139
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.56
Dersin AKTS Kredisi: 6