Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmanlık Alan Dersi

Dersin Kodu : BED-710

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : İlk 2 Yıl

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZEYNEP FİLİZ DİNÇ
Öğr.Gör. DİLEK SEVİMLİ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GONCA İNCE
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATMA PERVİN BİLİR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Beden eğitimi ve spor hakkında sistematik bilgi sahibi olur.
Beden eğitimi ve spor araştırmalarında kullanılan temel araştırma metodları hakkında bilgi sahibi olur.
Bilim felsefesini kavrar ve çalışmalarını bu çerçevede gerçekleştirir.
Çalışma ve araştırmalarını bilimsel çerçevede sunabilecek teknikleri bilir ve uygular.
Etik temelleri bilir ve her türlü çalışmasında bu değerlere bağlı kalır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : BED-501 Spor Yönetimi

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Danışmanı ile öğrencinin Anatomi, spor fizyolojisisi, spor pisikolojisi, spor yönetimi, bilim felsefesi, araştırma metodolojisi, sunum teknikleri ve etik hakkında bilgi alış-verişinde bulunulması, bilimsel tartışma kültürünün oluşturulmasıdır.

Dersin İçeriği : Beden eğitimi ve spor, anatomi, spor fizyolojisi, spor psikolojisi, spor yönetimi, bilim felsefesi, araştırma metodolojisi, sunum teknikleri ve etik.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı Seminer Salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Lisans ve yüksek lisans beden eğitimi ve spor ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve halka sunulması, etik değerler Beden eğitimi ve spor ders kitapları ve diğer kaynaklarının incelenmesi. Karşılıklı eğitim ve tartışma, sunum
2 Lisans ve yüksek lisans beden eğitimi ve spor ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve halka sunulması, etik değerler Beden eğitimi ve spor ders kitapları ve diğer kaynaklarının incelenmesi. Karşılıklı eğitim ve tartışma, sunum
3 Lisans ve yüksek lisans beden eğitimi ve spor ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve halka sunulması, etik değerler Beden eğitimi ve spor ders kitapları ve diğer kaynaklarının incelenmesi. Karşılıklı eğitim ve tartışma, sunum
4 Lisans ve yüksek lisans beden eğitimi ve spor ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve halka sunulması, etik değerler Beden eğitimi ve spor ders kitapları ve diğer kaynaklarının incelenmesi. Karşılıklı eğitim ve tartışma, sunum
5 Lisans ve yüksek lisans beden eğitimi ve spor ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve halka sunulması, etik değerler Beden eğitimi ve spor ders kitapları ve diğer kaynaklarının incelenmesi. Karşılıklı eğitim ve tartışma, sunum
6 Lisans ve yüksek lisans beden eğitimi ve spor ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve halka sunulması, etik değerler Beden eğitimi ve spor ders kitapları ve diğer kaynaklarının incelenmesi. Karşılıklı eğitim ve tartışma, sunum
7 Lisans ve yüksek lisans beden eğitimi ve spor ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve halka sunulması, etik değerler Beden eğitimi ve spor ders kitapları ve diğer kaynaklarının incelenmesi. Karşılıklı eğitim ve tartışma, sunum
8 Vize vize vize
9 Lisans ve yüksek lisans beden eğitimi ve spor ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve halka sunulması, etik değerler Beden eğitimi ve spor ders kitapları ve diğer kaynaklarının incelenmesi. Karşılıklı eğitim ve tartışma, sunum
10 Lisans ve yüksek lisans beden eğitimi ve spor ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve halka sunulması, etik değerler Beden eğitimi ve spor ders kitapları ve diğer kaynaklarının incelenmesi. Karşılıklı eğitim ve tartışma, sunum
11 Lisans ve yüksek lisans beden eğitimi ve spor ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve halka sunulması, etik değerler Beden eğitimi ve spor ders kitapları ve diğer kaynaklarının incelenmesi. Karşılıklı eğitim ve tartışma, sunum
12 Lisans ve yüksek lisans beden eğitimi ve spor ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve halka sunulması, etik değerler Beden eğitimi ve spor ders kitapları ve diğer kaynaklarının incelenmesi. Karşılıklı eğitim ve tartışma, sunum
13 Lisans ve yüksek lisans beden eğitimi ve spor ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve halka sunulması, etik değerler Beden eğitimi ve spor ders kitapları ve diğer kaynaklarının incelenmesi. Karşılıklı eğitim ve tartışma, sunum
14 Lisans ve yüksek lisans beden eğitimi ve spor ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve halka sunulması, etik değerler Beden eğitimi ve spor ders kitapları ve diğer kaynaklarının incelenmesi. Karşılıklı eğitim ve tartışma, sunum
15 Lisans ve yüksek lisans beden eğitimi ve spor ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve halka sunulması, etik değerler Beden eğitimi ve spor ders kitapları ve diğer kaynaklarının incelenmesi. Karşılıklı eğitim ve tartışma, sunum
16/17 Final Final Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Tüm bilimsel kaynaklar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 4 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır 4
2 Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir 5
3 Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar 3
4 Örgütsel etik ilkeleri açıklar 3
5 Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler 5
6 Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. 5
7 Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar 4
8 Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar 5
9 Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir 2
10 Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır 2
11 Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar 3
12 Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur 4
13 Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar 4
14 Sporda sakatlık rehabilitasyon ve ilkyardım tekniklerini uygular 3
15 Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür 4
16 Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür 5
17 Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır 5
18 Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular 5
19 Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 3 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 114
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.56
Dersin AKTS Kredisi: 5