|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Lisans ve yüksek lisans beden eğitimi ve spor ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve halka sunulması, etik değerler |
Beden eğitimi ve spor ders kitapları ve diğer kaynaklarının incelenmesi. |
Karşılıklı eğitim ve tartışma, sunum |
|
2 |
Lisans ve yüksek lisans beden eğitimi ve spor ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve halka sunulması, etik değerler |
Beden eğitimi ve spor ders kitapları ve diğer kaynaklarının incelenmesi. |
Karşılıklı eğitim ve tartışma, sunum |
|
3 |
Lisans ve yüksek lisans beden eğitimi ve spor ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve halka sunulması, etik değerler |
Beden eğitimi ve spor ders kitapları ve diğer kaynaklarının incelenmesi. |
Karşılıklı eğitim ve tartışma, sunum |
|
4 |
Lisans ve yüksek lisans beden eğitimi ve spor ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve halka sunulması, etik değerler |
Beden eğitimi ve spor ders kitapları ve diğer kaynaklarının incelenmesi. |
Karşılıklı eğitim ve tartışma, sunum |
|
5 |
Lisans ve yüksek lisans beden eğitimi ve spor ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve halka sunulması, etik değerler |
Beden eğitimi ve spor ders kitapları ve diğer kaynaklarının incelenmesi. |
Karşılıklı eğitim ve tartışma, sunum |
|
6 |
Lisans ve yüksek lisans beden eğitimi ve spor ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve halka sunulması, etik değerler |
Beden eğitimi ve spor ders kitapları ve diğer kaynaklarının incelenmesi. |
Karşılıklı eğitim ve tartışma, sunum |
|
7 |
Lisans ve yüksek lisans beden eğitimi ve spor ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve halka sunulması, etik değerler |
Beden eğitimi ve spor ders kitapları ve diğer kaynaklarının incelenmesi. |
Karşılıklı eğitim ve tartışma, sunum |
|
8 |
Vize |
vize |
vize |
|
9 |
Lisans ve yüksek lisans beden eğitimi ve spor ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve halka sunulması, etik değerler |
Beden eğitimi ve spor ders kitapları ve diğer kaynaklarının incelenmesi. |
Karşılıklı eğitim ve tartışma, sunum |
|
10 |
Lisans ve yüksek lisans beden eğitimi ve spor ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve halka sunulması, etik değerler |
Beden eğitimi ve spor ders kitapları ve diğer kaynaklarının incelenmesi. |
Karşılıklı eğitim ve tartışma, sunum |
|
11 |
Lisans ve yüksek lisans beden eğitimi ve spor ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve halka sunulması, etik değerler |
Beden eğitimi ve spor ders kitapları ve diğer kaynaklarının incelenmesi. |
Karşılıklı eğitim ve tartışma, sunum |
|
12 |
Lisans ve yüksek lisans beden eğitimi ve spor ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve halka sunulması, etik değerler |
Beden eğitimi ve spor ders kitapları ve diğer kaynaklarının incelenmesi. |
Karşılıklı eğitim ve tartışma, sunum |
|
13 |
Lisans ve yüksek lisans beden eğitimi ve spor ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve halka sunulması, etik değerler |
Beden eğitimi ve spor ders kitapları ve diğer kaynaklarının incelenmesi. |
Karşılıklı eğitim ve tartışma, sunum |
|
14 |
Lisans ve yüksek lisans beden eğitimi ve spor ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve halka sunulması, etik değerler |
Beden eğitimi ve spor ders kitapları ve diğer kaynaklarının incelenmesi. |
Karşılıklı eğitim ve tartışma, sunum |
|
15 |
Lisans ve yüksek lisans beden eğitimi ve spor ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve halka sunulması, etik değerler |
Beden eğitimi ve spor ders kitapları ve diğer kaynaklarının incelenmesi. |
Karşılıklı eğitim ve tartışma, sunum |
|
16/17 |
Final |
Final |
Final |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır |
4 |
|
2 |
Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir |
5 |
|
3 |
Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar
|
3 |
|
4 |
Örgütsel etik ilkeleri açıklar |
3 |
|
5 |
Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler |
5 |
|
6 |
Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. |
5 |
|
7 |
Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar |
4 |
|
8 |
Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar |
5 |
|
9 |
Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir |
2 |
|
10 |
Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır |
2 |
|
11 |
Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar |
3 |
|
12 |
Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur |
4 |
|
13 |
Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar |
4 |
|
14 |
Sporda sakatlık rehabilitasyon ve ilkyardım tekniklerini uygular |
3 |
|
15 |
Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür |
4 |
|
16 |
Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür |
5 |
|
17 |
Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır |
5 |
|
18 |
Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular |
5 |
|
19 |
Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|