Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sporda Fonksiyonel Anatomi

Dersin Kodu : BED-502

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. BEHİCE DURGUN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Anatominin temel kavramlarını açıklar.
İnsan vücudunda anatomik düzlem ve eksenleri tanımlar.
İnsan vücudunu somatotipe göre sınflandırır.
Antropometrik kavramlar ve ölçümleri tanımlar.
Hareketin temel ögeleri (kemik, eklem ve kas) nin yapısı ve işlevlerini açıklar.
Temel biyomekanik kavramlar hakkında bilgi sahibidir.
Sportif hareketlerde rol alan kasları sayar.
Anatomi ve biyomekanik bilgilerini bütünleştirir.
Sportif hareket ve dolaşım sistemi arasında fonksiyonel ilişki kurar.
Sportif hareket ve solunum sistemi arasında fonksiyonel ilişki kurar.
Sportif hareketin nöromuskuler temellerini açıklar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sportif hareket açısından, insanda yapı-fonksiyon ilişkisinin kurulabilmesi için gerekli temel bilgileri edinmektir.

Dersin İçeriği : Sportif hareketin anatomisi: İnsan vücudunda düzlemler ve eksenler, somatotipi, antropometrik ölçümler, kemik, eklem ve kasların yapı ve işlevleri, temel biyomekanik kavramlar, esneklik ve kuvvetlendirme, hareketin nöromuskuler temelleri, hareket ve dolaşım sistemi, hareket ve solunum sistemi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Anatomi Anabilim Dalı derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Anatomiye giriş (terminoloji) Kaynak araştırma Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri,
2 İnsan vücudunda düzlemler ve eksenler Kaynak araştırma, soru geliştirme Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri
3 Somatotipi Kaynak araştırma, soru geliştirme Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri
4 Antropometrik ölçümler Kaynak araştırma, soru geliştirme Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri
5 Kemiklerin yapı ve işlevi Kaynak araştırma, soru geliştirme Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri, maket
6 Eklemlerin yapı ve işlevi Kaynak araştırma, soru geliştirme Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri, maket
7 Kasların yapı ve şlevi Kaynak araştırma, soru geliştirme Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri, maket
8 Temel biyomekanik kavramları Kaynak araştırma, soru geliştirme Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri
9 İskelet sistemi Kaynak araştırma, soru geliştirme Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri, maket
10 Sportif harekette rol alan kaslar Kaynak araştırma, soru geliştirme Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri, maket
11 ARA SINAV Öğrenilen bilgilerin bütünleştirilerek tekrarlanması Yazılı veya sözlü sınav
12 Sporda esneklik ve kuvvetlendirme Kaynak araştırma, soru geliştirme Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri
13 Sportif hareket ve dolaşım sistemi Kaynak araştırma, soru geliştirme Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri
14 Sportif hareket ve solunum sistemi Kaynak araştırma, soru geliştirme Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri,maket
15 Sportif hareketin nöromuskuler temelleri Kaynak araştırma, soru geliştirme Anlatım, tartışma, problem çözme, grup çalışması; standart derslik teknolojileri,maket
16/17 YARIYIL SONU SINAVI VE ÖDEV SUNUMU Araştırma, soru geliştirme, takım çalışması, yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, eleştirel düşünme Yazılı sınav ve sözlü sunum


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  F Dere, B.Durgun: Spor Eğitimi için Fonksiyonel Anatomi. Okullar Pazarı Kitabevi, Adana,1994.
Diğer Kaynaklar  İnternet ve kütüphane veri tabanları


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 2 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır 4
2 Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir 5
3 Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar 0
4 Örgütsel etik ilkeleri açıklar 0
5 Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler 3
6 Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. 3
7 Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar 0
8 Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar 3
9 Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir 2
10 Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır 2
11 Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar 0
12 Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur 0
13 Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar 0
14 Sporda sakatlık rehabilitasyon ve ilkyardım tekniklerini uygular 0
15 Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür 3
16 Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür 0
17 Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır 0
18 Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular 0
19 Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 147
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.88
Dersin AKTS Kredisi: 6