Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sporcu Performans Testlerinin Fizyolojik Esasları

Dersin Kodu : BED-507

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SANLI SADİ KURDAK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Ölçme, test ve değerlendirmeyi tanımlar.
Spor bilimlerinde ölçme ve değerlendirmenin önemini tanımlar.
Kuvvet ve ölçüm yöntemlerini bilir.
Sürat ve ölçüm yöntemlerini bilir.
Dayanıklılık ve ölçüm yöntemlerini bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Antrenman ve onun fizyolojik temllerinini anlaşılması amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği : Spor bilimlerinde ölçme ve değerlendirme dersi tanıtımı Ölçme, test ve değerlendirme kavramları Kuvvet ve ölçüm yöntemleri , Sürat ve ölçüm yöntemleri , Dayanıklılık ve ölçüm yöntemleri Spor bilimlerinde kullaılan test bataryaları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Laboratuar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Spor bilimlerinde ölçme ve değerlendirme dersi tanıtımı Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
2 Ölçme, test ve değerlendirme kavramları Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
3 Ölçme, test ve değerlendirme kavramları Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
4 Spor bilimlerinde ölçme ve değerlendirme kavramı Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
5 Kinantropometrik ölçme yöntemleri Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
6 Kuvvet ve ölçüm yöntemleri Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
7 Sürat ve ölçüm yöntemleri Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
8 Ara Sınav Vize Sınavı
9 Dayanıklılık ve ölçüm yöntemleri Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
10 Dayanıklılık ve ölçüm yöntemleri Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
11 Eklem hareket genişliği ve ölçüm yöntemleri Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
12 Koordinatif beceriler ve ölçüm yöntemleri Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
13 Spor bilimlerinde kullaılan test bataryaları Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
14 Spor bilimlerinde kullaılan test bataryaları Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
15 Genel Tekrar Kaynak okuma. Ön araştırma. Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması
16/17 Final Sınavı Final Sınavı Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  . M. Günay, K. Tamer, İ. Cicioğlu : Spor Fizyolojisi ve Performans Ölçümü, Gazi Büro Kitabevi, Ankara, 2005, 2.Mc Ardle,Katch F.I, Katch L.V, Exercise Physiology ,Energy,Nutrition &Human performance Lippincott Williams & Wilkins , 2007 3.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır 5
2 Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir 5
3 Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar 1
4 Örgütsel etik ilkeleri açıklar 1
5 Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler 5
6 Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. 4
7 Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar 5
8 Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar 5
9 Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir 3
10 Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır 0
11 Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar 3
12 Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur 2
13 Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar 5
14 Sporda sakatlık rehabilitasyon ve ilkyardım tekniklerini uygular 3
15 Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür 5
16 Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür 1
17 Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır 1
18 Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular 3
19 Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 76
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.04
Dersin AKTS Kredisi: 3