|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Pratik Mikrobiyoloji |
|
Dersin Kodu |
: |
MİK-503 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. TOĞRUL NAĞIYEV |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Mikrobiyoloji laboratuvarını etkin olarak kullanır. Dezenfeksiyon ve sterilizasyonun temel prensiplerini açıklar.
Dezenfektanları ve uygulama yöntemlerini ifade eder. Sterilizasyonda kulanılan cihazları tanır.
Mikrobiyolojide kullanılan boyama yöntemlerini uygular. Mikrobiyolojide kullanılan besiyerlerini ve çözeltileri hazırlar. Kültürleri değerlendirebilir. Biyokimyasal testleri ve antibiyotik duyarlılık testlerinin uygular. Mikrobiyolojik tanıda kullanılan serolojik testleri açıklar. Mikrobiyolojide kullanılan moleküler testler ve PZR tiplerini açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mikrobiyoloji laboratuvarında boyama, kültür, seroloji ve moleküler yöntemler kullanılarak mikroorganizmaların tanısı ve dezenfeksiyon ve sterilizasyon yöntemleri hakkında temel bilgi kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste dezenfeksiyon-strerilizasyon yöntemleri ve bunların etki mekanizmaları, mikrobiyoloijk boyama, kültür yöntemleri, serolojik ve moleküler testler ve test sonuçlarının değerlendirilmesi öğretilmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü Tıp Fakültesi Tıbbi Mikrobiyoloji Anabilim Dalı toplantı salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Biositler
Dezenfeksiyon ve sterilizasyonun temel prensipleri |
Konu ile ilgili kaynak kitap ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
2 |
Dezenfektanlar ve etki mekanizmaları
Dezenfektan kombinasyonları
Sterilizasyon ve türleri |
Konu ile ilgili kaynak kitap ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
3 |
Dezenfektanların etkinliklerinin ölçülmesi
Dezenfeksiyon ve enfeksiyon kontrolünde yeni yaklaşımlar
Alternatif dezenfeksiyon ve strerilizasyon yöntemleri
|
Konu ile ilgili kaynak kitap ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
4 |
Mikrobiyolojide boyama yöntemleri |
Konu ile ilgili kaynak kitap ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
5 |
Besiyerleri hazırlama, kimyasal çözelti hazırlama |
Konu ile ilgili kaynak kitap ve ders notlarının okunması
Laboratuvar hazırlığı |
Laboratuvar |
|
6 |
Kültür değerlendirme ve biyokimyasal testler |
Konu ile ilgili kaynak kitap ve ders notlarının okunması
Laboratuvar hazırlığı |
Laboratuvar |
|
7 |
Antibiyotik duyarlılık testleri |
Konu ile ilgili kaynak kitap ve ders notlarının okunması
Laboratuvar hazırlığı |
Laboratuvar |
|
8 |
Vize |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Serolojik testler |
Konu ile ilgili kaynak kitap ve ders notlarının okunması, makale tarama |
Düz anlatım, tartışma |
|
10 |
ELISA, IFA, DFA |
Konu ile ilgili kaynak kitap ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
11 |
İmmunblot, İndirek hemaglütinasyon |
Konu ile ilgili kaynak kitap ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
12 |
Moleküler testler ve PZR tipleri |
Konu ile ilgili kaynak kitap ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
13 |
SDS PAGE |
Konu ile ilgili kaynak kitap ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
14 |
PFGE, AFLP |
Konu ile ilgili kaynak kitap ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
15 |
MIRU VNTR ve spoligotipleme |
Konu ile ilgili kaynak kitap ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlıık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Infection Control Science, Management and Practice Janet Mc.M. Whurr Pub. 2000.
Grusami M. Bacterial Disinfection and Decontamination Taylor& Francis 2008
Biofilms, Infection, and Antimicrobial Therapy Pace J.L Taylor& Francis 2006
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mikroorganizmaların morfolojik ve fizyolojik özelliklerini tanımlar.
|
4 |
|
2 |
Mikroorganizmaların genomik yapıları tanımlar.
|
1 |
|
3 |
Mikroorganizmaların virulans faktörlerini ve enfeksiyon oluşturma mekanizmaları açıklar.
|
2 |
|
4 |
Mikroorganizmalara karşı gelişen immun cevabı ve savunma mekanizmalarını tanımlar.
|
0 |
|
5 |
Mikroorganizmalara karşı etkili antimikrobiyal ajanları listeler.
. |
1 |
|
6 |
Mikroorganizmaların antimikrobiyallere karşı direnç geliştirme mekanizmalarını açıklar. |
1 |
|
7 |
Enfeksiyöz mikroorganizmaların laboratuvar tanısında kullanılan mikroskobi, kültür, serolojik tanı ve moleküler tanı prensiplerini listeler.
|
5 |
|
8 |
Mikroorganizmaların tanımlanabilmeleri için gerekli mikrobiyolojik testleri listeler. |
2 |
|
9 |
Klinik örneklerin alınmasından etken mikroorganizmanın tanımlanmasına kadar geçen süreçte kullanılan yöntemleri planlar ve uygular. |
5 |
|
10 |
Mİkroorganizmaları klinik örneklerden üretmek ve tanımlamak amacıyla uygun kültür ortamlarını, boyama yöntemlerini, biyokimyasal testleri ve moleküler tanı yöntemlerini uygular.
|
1 |
|
11 |
Mikroskobik inceleme için gerekli temel mikrobiyolojik boyama yöntemlerini ve biyokimyasal testleri uygular.
|
1 |
|
12 |
Mikroorganizmaları temel moleküler tanı yöntemlerini kullanarak tespit eder.
|
1 |
|
13 |
Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. |
5 |
|
14 |
Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapar. |
5 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. |
5 |
|
16 |
Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirir. |
5 |
|
17 |
Etkili iletişim kurar.
|
5 |
|
18 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. |
5 |
|
19 |
Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelere uymayı gözetir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
5 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 109 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|