|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tıbbi Mikoloji |
|
Dersin Kodu |
: |
MİK-502 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MEHMET MACİT İLKİT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yüzeyel mikoz etkenlerini tanımlar. Dermatofitlerin üreme,epidemiyolojik ve ekolojik özelliklerini tanımlar. Antropofilik dermatofitleri tanımlar. Zoofilik dermatofitleri açıklar. Geofilik dermatofitleri açıklar.
Türkiye ve dünyadaki dermatofit enfeksiyonlarını açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
MİK-200 Temel Mikrobiyoloji MİK-503 Pratik Mikrobiyoloji
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İnsanda enfeksiyon etkeni dermatofitlerin genel özellikleri, infeksiyonları, epidemiyolojileri ve bulaş yolları hakkında bilgi vermektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste dermatofitin tanımı, dermatofit enfeksiyonlarının sınıflandırılması,ülke ve dünya genelinde dermatofitlerin önemi anlatılmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü Tıp Fakültesi Tıbbı Mikrobiyoloji AnaBilim Dalı Toplantı Salonu ve laboratuvarları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tıp mikolojisi: insan infeksiyonlarına toplu bakış, Yüzeysel mikoz etkenleri |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması |
Düz anlatım,gösterim |
|
2 |
Dermatofitler ve üreme özellikleri |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması |
Düz anlatım,gösterim |
|
3 |
Dermatofitler ve epidemiyolijik özellikleri |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması |
Düz anlatım,gösterim |
|
4 |
Dermatofitler ve ekolojik özellikleri |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması |
Düz anlatım,gösterim |
|
5 |
Antropofilik dermatofitler |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması |
Düz anlatım |
|
6 |
Zoofilik dermatofitler |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması |
Düz anlatım |
|
7 |
Geofilik dermatofitler |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması |
Düz anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Tinea capitis: klinik şekiller |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması |
Düz anlatım,gösterim |
|
10 |
Tinea capitis: laboratuvar tanı |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması,laboratuvar hazırlığı |
Düz anlatım, gösterim, laboratuvar |
|
11 |
Tinea glabrosa ve önemi |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması |
Düz anlatım |
|
12 |
Tinea pedis; klinik şekilleri ve epdiemiyolojisi |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması,makale tarama |
Düz anlatım,gösterim |
|
13 |
Tinea incognito, id reaksiyonu ve Majocchi granülomu |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması |
Düz anlatım,gösterim |
|
14 |
Türkiye’de dermatofit infeksiyonları: toplu bakış |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması |
Düz anlatım,tartışma |
|
15 |
Dünyada dermatofit infeksiyonları: genel değerlendirme |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı
|
Sınava Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ilkit M. Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem II öğrencileri ders notları. 2011.
Hay R, Merz W. Topley and Wilson’s Microbiology and Microbial Infections, Medical Mycology, 10th edn, Vol. 5. London: Arnold Publishers, 2005.
Evans EGV, Richardson MD. Medical Mycology: A Practical Approach. Oxford: IRL Press. 1989.3.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Kane J, Summerbell R, Sigler L, Krajden S, Land G, eds. Laboratory Handbook of Dermatophytes: A Clinical Guide and Laboratory Manual of Dermatophytes and Other Filamentous Fungi From Skin, Hair and Nails. Belmont, CA: Star Publishing, 1997
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mikroorganizmaların morfolojik ve fizyolojik özelliklerini tanımlar.
|
2 |
|
2 |
Mikroorganizmaların genomik yapıları tanımlar.
|
2 |
|
3 |
Mikroorganizmaların virulans faktörlerini ve enfeksiyon oluşturma mekanizmaları açıklar.
|
2 |
|
4 |
Mikroorganizmalara karşı gelişen immun cevabı ve savunma mekanizmalarını tanımlar.
|
2 |
|
5 |
Mikroorganizmalara karşı etkili antimikrobiyal ajanları listeler.
. |
3 |
|
6 |
Mikroorganizmaların antimikrobiyallere karşı direnç geliştirme mekanizmalarını açıklar. |
2 |
|
7 |
Enfeksiyöz mikroorganizmaların laboratuvar tanısında kullanılan mikroskobi, kültür, serolojik tanı ve moleküler tanı prensiplerini listeler.
|
5 |
|
8 |
Mikroorganizmaların tanımlanabilmeleri için gerekli mikrobiyolojik testleri listeler. |
5 |
|
9 |
Klinik örneklerin alınmasından etken mikroorganizmanın tanımlanmasına kadar geçen süreçte kullanılan yöntemleri planlar ve uygular. |
5 |
|
10 |
Mİkroorganizmaları klinik örneklerden üretmek ve tanımlamak amacıyla uygun kültür ortamlarını, boyama yöntemlerini, biyokimyasal testleri ve moleküler tanı yöntemlerini uygular.
|
5 |
|
11 |
Mikroskobik inceleme için gerekli temel mikrobiyolojik boyama yöntemlerini ve biyokimyasal testleri uygular.
|
5 |
|
12 |
Mikroorganizmaları temel moleküler tanı yöntemlerini kullanarak tespit eder.
|
4 |
|
13 |
Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. |
4 |
|
14 |
Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapar. |
4 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. |
4 |
|
16 |
Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirir. |
4 |
|
17 |
Etkili iletişim kurar.
|
5 |
|
18 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. |
4 |
|
19 |
Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelere uymayı gözetir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
4 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 89 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|