|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tıbbi Bakteriyoloji |
|
Dersin Kodu |
: |
MIK-509 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. FATİH KÖKSAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bakterileri sınıflandırır. Bakterilerin hücre duvar yapısını tanımlar. Halk sağlığını tehdit eden bakterileri listeler Stafilokok türleri arasındaki farklılıkları ve Streptokoklardaki hemoliz özelliklerini tanımlar. Gram pozitif ve Gram negatif koklar arasındaki farklılıkları analiz eder. Tüberküloz ve lepra arasındaki farklılıkları açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İnsanlarda patojen olan, tıbbi açıdan önemli Gram pozitif, Gram negatif, Gram pozitif sporlu- sporsuz bakteriler, Mikobakteriler ,Spiroketler ve Ricketsialar hakkında bilgi edinmek ve bu bakterilerin oluşturduğu hastalıkları tanımlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin kapsamında insanlar için patojen olan Gram pozitif, Gram negatif, Gram pozitif sporlu ve sporsuz bakteriler, mikobakteriler Spiroketler ve Ricketsialar ve bunların yaptıkları hastalıklar yer almaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü Tıp Fakültesi Tıbbı Mikrobiyoloji AnaBilim Dalı Toplantı Salonu ve laboratuvarları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bakterilerin sınıflandırılması |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması |
Düz anlatım,gösterim |
|
2 |
Bakterilerin yapısı, beslenmesi ve üretilmeleri |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması |
Düz anlatım,gösterim |
|
3 |
Aerop Gram negatif çomaklar |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması |
Düz anlatım,gösterim |
|
4 |
Enterobakteriler |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması |
Düz anlatım,gösterim |
|
5 |
Salmonella ve Shigella |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması |
Düz anlatım,gösterim |
|
6 |
Vibriolar |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması |
Düz anlatım,gösterim |
|
7 |
Non-fermentatif Gram negatif bakteriler |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması |
Düz anlatım,gösterim |
|
8 |
Vize |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Anaerop Gram negatif bakteriler |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması |
Düz anlatım,gösterim |
|
10 |
Anaerop Gram pozitif bakteriler |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması |
Düz anlatım,gösterim |
|
11 |
Gram pozitif koklar |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması |
Düz anlatım,gösterim |
|
12 |
Gram negatif koklar |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması |
Düz anlatım,gösterim |
|
13 |
Gram pozitif çomaklar |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması |
Düz anlatım,gösterim |
|
14 |
Mycobacteriumlar |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması |
Düz anlatım,gösterim |
|
15 |
Spiroketler, Ricketsialar |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması |
Düz anlatım,gösterim |
|
16/17 |
Final |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ders notu ve slaytlar
Human Microbiology (Lifelines).P.H.Simon Taylo& Francis 2002
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Essential Microbiolgy S.Hogg J.Willey& Sons 2005.
Temel ve Klinik Mikrobiyoloji, Şemsettin Ustaçelebi. Güneş Kitabe
Basic Lab Clinical Bacteriology. 2. BASKI J.Vandepıtte WHO 2003
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mikroorganizmaların morfolojik ve fizyolojik özelliklerini tanımlar.
|
5 |
|
2 |
Mikroorganizmaların genomik yapıları tanımlar.
|
4 |
|
3 |
Mikroorganizmaların virulans faktörlerini ve enfeksiyon oluşturma mekanizmaları açıklar.
|
4 |
|
4 |
Mikroorganizmalara karşı gelişen immun cevabı ve savunma mekanizmalarını tanımlar.
|
4 |
|
5 |
Mikroorganizmalara karşı etkili antimikrobiyal ajanları listeler.
. |
4 |
|
6 |
Mikroorganizmaların antimikrobiyallere karşı direnç geliştirme mekanizmalarını açıklar. |
4 |
|
7 |
Enfeksiyöz mikroorganizmaların laboratuvar tanısında kullanılan mikroskobi, kültür, serolojik tanı ve moleküler tanı prensiplerini listeler.
|
5 |
|
8 |
Mikroorganizmaların tanımlanabilmeleri için gerekli mikrobiyolojik testleri listeler. |
5 |
|
9 |
Klinik örneklerin alınmasından etken mikroorganizmanın tanımlanmasına kadar geçen süreçte kullanılan yöntemleri planlar ve uygular. |
4 |
|
10 |
Mİkroorganizmaları klinik örneklerden üretmek ve tanımlamak amacıyla uygun kültür ortamlarını, boyama yöntemlerini, biyokimyasal testleri ve moleküler tanı yöntemlerini uygular.
|
4 |
|
11 |
Mikroskobik inceleme için gerekli temel mikrobiyolojik boyama yöntemlerini ve biyokimyasal testleri uygular.
|
4 |
|
12 |
Mikroorganizmaları temel moleküler tanı yöntemlerini kullanarak tespit eder.
|
3 |
|
13 |
Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. |
1 |
|
14 |
Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapar. |
1 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. |
1 |
|
16 |
Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirir. |
1 |
|
17 |
Etkili iletişim kurar.
|
1 |
|
18 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. |
1 |
|
19 |
Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelere uymayı gözetir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
4 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 135 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|