Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Odyolojide Klinik Pratiği ve Semineri |
|
Dersin Kodu |
: |
KBB550 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
7 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZGÜR TARKAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Pure tone odyometri yapabilmeli
İmmitans odyometri yapabilmeli
Konuşma odyometrisi yapabilmeli
Uyarılmış cevap odyometrisi yapabilmeli
Odyolojik testlerle elde edilen sonuçlarla ilgili olarak tanısal fikir yürütebilmeli
Seminer ve makale sunumu hazırlama
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Odyolojik testlerin klinik kullanımı hakkında fikir sahibi olmak ve seminer sunumu |
|
Dersin İçeriği |
: |
klinik testlerle ilgili veri toplama
slayt hazırlama |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
KBB Bölümü |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
klinik odyolojik testler |
ders notlarının okunması |
interaktif |
|
2 |
klinik odyolojik testler |
ders notlarının okunması |
interaktif |
|
3 |
klinik odyolojik testler |
ders notlarının okunması |
interaktif |
|
4 |
odyolojik testlerin uygulanması |
uygulama |
|
|
5 |
odyolojik testlerin uygulanması |
uygulama |
|
|
6 |
odyolojik testlerin uygulanması |
uygulama |
|
|
7 |
snav |
Ders notlarıın okunması |
|
|
8 |
odyolojik testlerin uygulanması |
uygulama |
|
|
9 |
odyolojik testlerin uygulanması |
uygulama |
|
|
10 |
odyolojik testleri yorumlama |
uygulama |
interaktif |
|
11 |
odyolojik testleri yorumlama |
uygulama |
interaktif |
|
12 |
odyolojik testleri yorumlama |
uygulama |
interaktif |
|
13 |
makale tarama |
uygulama |
interaktif |
|
14 |
makale tarama |
uygulama |
interaktif |
|
15 |
seminer sunumu |
ders notlarının okunması
makale okuma |
slayt sunumu |
|
16/17 |
snav |
ders notlarının okunması
makale okuma |
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Hastalar ile etkili iletişim kurabilir,
|
4 |
|
2 |
Bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
0 |
|
3 |
Makale ve seminer sunumu yapabilir
|
5 |
|
4 |
İşitme ve konuşma mekanizmasının anatomisini, fizyolojisini bilir, santral sinir sistemi ile ilişkisini kavrar |
0 |
|
5 |
İleri odyoloji tekniklerini bilir ve uygulayabilir, |
4 |
|
6 |
İşitme cihazlarının çalışma prensiplerini kavrar ve uygulamalamalarını yapabilir |
0 |
|
7 |
İşitme taramasının amacını bilir ve uygulayabilir
|
5 |
|
8 |
Pure tone, immitans, konuşma, uyarılmış cevap odyometrisi yapabilir |
5 |
|
9 |
Ses ve konuşma bozukluklarını değerlendirebilir |
0 |
|
10 |
Odyolojide gelişmiş yöntemlerle klinik pratiği yürütür
|
5 |
|
11 |
Odyolojik testleri yapabilir ve elde edilen sonuçlarla ilgili olarak tanısal fikir yürütebilir |
0 |
|
12 |
Alanı ile ilgili verileri toplayabilir, analiz edebilir ve raporlayabilir |
0 |
|
13 |
Kulak burun boğaz hastalıkları ile ilgili temel kavramları bilir |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|