Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Elektron Mikroskobi Teknikleri I |
|
Dersin Kodu |
: |
HİS511 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. UFUK ÖZGÜ METE Prof.Dr. SAİT POLAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tıbbi sitoloji ve histolojinin tarih içinde ve üniversitemizde geçirdiği aşamaları bilir Elektron mikroskobu laboratuvar araç ve gereçleri tanır İnce yapıyı incelemede kullanılan tekniklerin prensiplerini açıklar Kimyasalları hazırlayarak uygun fiksasyon tekniklerini seçer ve uygular Dehidratasyon ve şeffaflandırmayı yapar Dokuları uygun şekilde gömer Ultramikrotomdan kesit alır ve grid üzerine yerleştirir Boyama tekniğini uygular Elektron Mikroskop fotoğraflarını okur Teknik basamaklardaki problemlerde çözüm üretir Temel basamakları tüm süreçleri ile kavrayıp uygular ve değerlendirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İnsan dokusu ve hücresi ile ilgili temel bilgilerin verilmesi ve elektron mikroskobunda histolojik olarak organ veya dokuları incelemek amacı ile preparasyon tekniklerini öğrenme ve uygulayabilme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dokuların alınması, fiksasyon ve fiksasyon solüsyonları, doku takip yöntemleri, ultramikrotom ile kesit alınması, boyama ve elektron mikroskop ile inceleme. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Fiksasyon ve takip yöntemlerinde elektron mikroskobik basamaklar |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Demonstrasyon,soru-cevap, tartışma |
|
2 |
Sitolojik ve histolojik ayırım gücünü değerlendirme |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
Elektron mikroskobik doku takip şemasının modifikasyonu |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
4 |
Önemli fiksatifler; ana prensiplerinin tanıtılması ve yorumlanması |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
5 |
Elektron mikroskobi boyama teknikleri |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
6 |
Laboratuvar çalışması |
Bireysel çalışma |
Demonstrasyon,soru-cevap, tartışma |
|
7 |
Laboratuvar çalışmalarının sonuçlarını değerlendirme |
Bireysel çalışma |
Soru-cevap, tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sözlü sınav |
|
9 |
Takipte oluşacak artefaktlar |
Bireysel çalışma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
10 |
Takipte oluşan hataları çözme |
Bireysel çalışma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
11 |
Görüntüleme yöntemleri |
Bireysel çalışma |
Demonstrasyon,soru-cevap, tartışma |
|
12 |
Tanısal elektron mikroskobinin önemi |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
13 |
Moleküler tekniklerle ilgili temel bilgiler |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
14 |
Araştırma projelerinde elektron mikrograf metodunun değerlendirilmesi |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
15 |
Araştırma projelerinde elektron mikrograf metodunun değerlendirilmesi |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
16/17 |
Final |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sözlü sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Hücre ve dokuların temel histolojik özelliklerini söyleyebilir. |
0 |
|
2 |
Hücrelerin yapı ve fonksiyon bağlantısını kurabilir. |
0 |
|
3 |
Organ sistemlerinin histolojik özellikleri hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
4 |
Embriyo gelişimi, gelişim bozuklukları ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
5 |
Işık ve elektron mikroskobik doku hazırlama ve inceleme yöntemlerini tanımlayabilir. |
5 |
|
6 |
Hücre kültürü, histokimya ve immünohistokimya alanlarının genel prensipleri hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
7 |
Işık ve elektron mikroskobik incelemeler için gerekli olan solüsyonları ve dokuları hazırlayabilir. |
5 |
|
8 |
Temel histokimyasal boyama yöntemlerini uygulayabilir. |
0 |
|
9 |
Doku ve organ sistemlerini ışık mikroskobik düzeyde ayırt edebilir. |
0 |
|
10 |
Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. |
0 |
|
11 |
Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapabilir. |
0 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. |
0 |
|
13 |
Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. |
0 |
|
14 |
Yüksek lisans düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilir. |
0 |
|
15 |
Etkili iletişim kurabilir. |
0 |
|
16 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. |
0 |
|
17 |
Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelerin önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|