|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Duyu Organları Histolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
HİS507 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HÜLYAÖZGÜR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Gözün tabakaları ve histolojik özellikleri hakkında bilgi sahibidir Retinanın histolojik yapı ve fonksiyonlarını açıklar Dış kulak ve orta kulağın histolojik özelliklerini tanımlar İç kulak yapısı, kemik ve membranöz labirent, korti organı ve duyu reseptörlerinin histolojik özelliklerini söyler Koku ve tad histolojisi kapsamında; dil, tad tomurcukları ve olfaktor mukozanın özellikleri ile deri ve deri ile ilgili reseptörlerin histolojik yapısını tanımlar. Bu organlara ait preparatların ışık mikroskobik inceler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
HİS 502 Dokuların Temel Histolojik Özellikleri
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yüksek lisans seviyesinde bu sisteme ait organların histolojisi hakkında temel bilgilerin öğrenilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Duyu reseptörleri, Serbest ve kapsüllü sinir uçları, Göz, Fibröz kılıf, Uvea, Retina, Yardımcı bezler, Dış kulak, Orta kulak, İç kulak |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Gözün genel histolojik yapısı
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
2 |
Kornea ve skleranın histolojik yapısı
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
Uveanın histolojik yapısı
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
4 |
Retinanın histolojik yapısı
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
5 |
Lens, vitröz cisim ve gözün aksesuar yapılarının histolojik yapısı
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
6 |
Dış, orta ve iç kulağın histolojik özellikleri
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
7 |
Kemik labirentin histolojik özellikleri
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Denge ve işitme merkezlerinin histolojisi
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
10 |
Membranöz labirentin histolojik yapısı
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
11 |
Derinin histolojik yapısı
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
12 |
Deri ile ilgili reseptörlerin histolojik özellikleri
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
13 |
Dilin histolojik yapısı
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
14 |
Tad tomurcuklarının histolojik özellikleri
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
15 |
Olfaktör mukozanın histolojik özellikleri
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
16/17 |
Final |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Özel histoloji ders notları
Ross MH, Pawlina W: Histology: A text and atlas. Wolters Kluwer, Lipincot Williams&Wilkins, 2011.
Junqueira,LC and Carneiro J. Basic Histology.Tenth edition.Mc Graw Hill,2003.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Ders sunumları
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Hücre ve dokuların temel histolojik özelliklerini söyleyebilir. |
5 |
|
2 |
Hücrelerin yapı ve fonksiyon bağlantısını kurabilir. |
5 |
|
3 |
Organ sistemlerinin histolojik özellikleri hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
4 |
Embriyo gelişimi, gelişim bozuklukları ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
5 |
Işık ve elektron mikroskobik doku hazırlama ve inceleme yöntemlerini tanımlayabilir. |
0 |
|
6 |
Hücre kültürü, histokimya ve immünohistokimya alanlarının genel prensipleri hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
7 |
Işık ve elektron mikroskobik incelemeler için gerekli olan solüsyonları ve dokuları hazırlayabilir. |
0 |
|
8 |
Temel histokimyasal boyama yöntemlerini uygulayabilir. |
0 |
|
9 |
Doku ve organ sistemlerini ışık mikroskobik düzeyde ayırt edebilir. |
5 |
|
10 |
Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. |
0 |
|
11 |
Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapabilir. |
0 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. |
0 |
|
13 |
Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. |
0 |
|
14 |
Yüksek lisans düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilir. |
0 |
|
15 |
Etkili iletişim kurabilir. |
0 |
|
16 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. |
0 |
|
17 |
Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelerin önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 88 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|