Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Nöroendokrin ve Üreme Sistemi Histolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
HİS506 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SAİT POLAT Prof.Dr. ÖZGÜL TAP |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Endokrin sistemin genel özelliklerini ve düzenleyen sistemleri bilir Hipofiz, tiroid, paratiroid, böbreküstü bezi ve endokrin pankreasın yapısal özelliklerini söyler Hipofiz, tiroid, paratiroid, böbreküstü bezi ve endokrin pankreası ışık mikroskobik düzeyde ayırt eder Erkek üreme siteminin yapısal özelliklerini bilir Dişi üreme sisteminin yapısal özelliklerini bilir Üreme sistemi organlarını ışık mikroskobik düzeyde tanır Dersle ilgili verilen konuyu güncel bilgi kaynaklarını kullanarak araştırır ve sözlü-görsel yöntemlerle etkin olarak aktarır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Nöroendokrin ve üreme sistemini oluşturan yapı ve organların histolojik özellikleri hakkında bilgi kazandırmak ve ışık mikroskobik düzeyde ayırt edebilmesini sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Endokrin sistem genel özellikleri, hipofiz bezi, tiroid bezi, paratiroid bezi, adrenal bez ve endokrin pankreas, erkek üreme sistemi, dişi üreme sistemi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Endokrin sitemin genel özellikleri |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum |
|
2 |
Endokrin sitemin hormonal regülasyonu |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum |
|
3 |
Hipofiz bezinin histolojik özellikleri |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum ve mikroskop çalışması |
|
4 |
Tiroid bezinin histolojik özellileri |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum ve mikroskop çalışması |
|
5 |
Paratiroid bezlerinin histolojik özellikleri |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum ve mikroskop çalışması |
|
6 |
Böbreküstü bezi histolojisi |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum ve mikroskop çalışması |
|
7 |
Endokrin pankreasın histolojik özellikleri |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum ve mikroskop çalışması |
|
8 |
Ara sınav |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
yazılı sınav |
|
9 |
Testisin histolojik özellikleri |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum ve mikroskop çalışması |
|
10 |
Spermatogenezis |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum |
|
11 |
Duktus sistemi ve yardımcı bezlerin histolojik özellikleri |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum ve mikroskop çalışması |
|
12 |
Over histolojisi |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum ve mikroskop çalışması |
|
13 |
Uterus ve tuba uterinaların histolojik özellikleri |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum ve mikroskop çalışması |
|
14 |
Plasenta ve meme bezlerinin histolojik özellikleri |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
sunum ve mikroskop çalışması |
|
15 |
Seminer |
Bireysel çalışma, literatür tarama |
sunum |
|
16/17 |
Final |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Hücre ve dokuların temel histolojik özelliklerini söyleyebilir. |
5 |
|
2 |
Hücrelerin yapı ve fonksiyon bağlantısını kurabilir. |
5 |
|
3 |
Organ sistemlerinin histolojik özellikleri hakkında bilgi sahibidir. |
5 |
|
4 |
Embriyo gelişimi, gelişim bozuklukları ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
5 |
Işık ve elektron mikroskobik doku hazırlama ve inceleme yöntemlerini tanımlayabilir. |
5 |
|
6 |
Hücre kültürü, histokimya ve immünohistokimya alanlarının genel prensipleri hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
7 |
Işık ve elektron mikroskobik incelemeler için gerekli olan solüsyonları ve dokuları hazırlayabilir. |
0 |
|
8 |
Temel histokimyasal boyama yöntemlerini uygulayabilir. |
0 |
|
9 |
Doku ve organ sistemlerini ışık mikroskobik düzeyde ayırt edebilir. |
5 |
|
10 |
Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. |
0 |
|
11 |
Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapabilir. |
4 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. |
0 |
|
13 |
Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. |
4 |
|
14 |
Yüksek lisans düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilir. |
4 |
|
15 |
Etkili iletişim kurabilir. |
4 |
|
16 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. |
4 |
|
17 |
Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelerin önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|