|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Dokuların Temel Histolojik Özellikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
HİS 502 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
7 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. UFUK ÖZGÜ METE Prof.Dr. SAİT POLAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dokuların sınıflandırmasını yapar. Dokuların temel yapısal özelliklerini söyler. Doku tiplerini histolojik özelliklerine göre ışık mikroskobik düzeyde ayırt eder. Epitel dokunun yapısal özelliklerini bilir. Bağ ve destek dokularının yapısal özelliklerini bilir. Kas dokusunun yapısal özelliklerini bilir. Sinir dokusunun yapısal özelliklerini bilir. Dersle ilgili verilen konuyu güncel bilgi kaynaklarını kullanarak araştırır ve sözlü-görsel yöntemlerle etkin olarak aktarır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
HİS 501 Hücre İnce Yapısı ve Fonksiyonları
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dokuların temel histolojik özellikleri hakkında bilgi kazandırmak ve ışık mikroskobik düzeyde ayırt edebilmesini sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Epitel doku, bağ ve yağ doku, kemik ve kıkırdak doku, kas ve sinir dokularının histolojik özelliklerini içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Doku tanımı ve sınıflandırılması |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
2 |
Örtü epitelinin sınıflandırılması ve histolojik özellikleri |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
Bez epitelinin sınıflandırılması ve histolojik özellikleri |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma, preperat değerlendirme |
|
4 |
Bağ dokusunun sınıflandırılması ve hücrelerarası maddelerin histolojik özellikleri |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
5 |
Bağ dokusu hücrelerinin histolojik özellikleri ve fonksiyonları |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma, preperat değerlendirme |
|
6 |
Yağ dokusunun histolojik özellikleri |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma, preperat değerlendirme |
|
7 |
Kıkırdak dokusunun histolojik özellikleri |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sözlü sınav, preperat değerlendirme |
|
9 |
Kıkırdak dokusu tiplerinin histolojik özellikleri |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma, preperat değerlendirme |
|
10 |
Kemik dokusunun histolojik özellikleri |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
11 |
Kemik dokusu tiplerinin histolojik özellikleri |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma, preperat değerlendirme |
|
12 |
Kas dokusunun sınıflandırılması ve miyofilamentlerin özellikleri |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
13 |
Sinir dokusunun histolojik özellikleri |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma, preperat değerlendirme |
|
14 |
Sinir dokusunun histolojik özellikleri |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
15 |
Seminer |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, rapor hazırlama |
|
16/17 |
Final |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Yazılı sınav, preperat değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Genel histoloji ders notları
Ross MH, Pawlina W: Histology: A text and atlas. Wolters Kluwer, Lipincot Williams&Wilkins, 2011.
Junqueira,LC and Carneiro J. Basic Histology.Tenth edition.Mc Graw Hill,2003.
Young,B. and Heath, JW. Functional Histology. Churchil Livingstone. Fourth Edition, 2000.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Ders sunumları
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Hücre ve dokuların temel histolojik özelliklerini söyleyebilir. |
5 |
|
2 |
Hücrelerin yapı ve fonksiyon bağlantısını kurabilir. |
5 |
|
3 |
Organ sistemlerinin histolojik özellikleri hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
4 |
Embriyo gelişimi, gelişim bozuklukları ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
5 |
Işık ve elektron mikroskobik doku hazırlama ve inceleme yöntemlerini tanımlayabilir. |
5 |
|
6 |
Hücre kültürü, histokimya ve immünohistokimya alanlarının genel prensipleri hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
7 |
Işık ve elektron mikroskobik incelemeler için gerekli olan solüsyonları ve dokuları hazırlayabilir. |
0 |
|
8 |
Temel histokimyasal boyama yöntemlerini uygulayabilir. |
0 |
|
9 |
Doku ve organ sistemlerini ışık mikroskobik düzeyde ayırt edebilir. |
5 |
|
10 |
Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. |
0 |
|
11 |
Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapabilir. |
0 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. |
0 |
|
13 |
Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. |
4 |
|
14 |
Yüksek lisans düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilir. |
4 |
|
15 |
Etkili iletişim kurabilir. |
4 |
|
16 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. |
5 |
|
17 |
Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelerin önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
7 |
98 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 174 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
|
|
|