|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Embriyoloji I |
|
Dersin Kodu |
: |
HİS508 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ÖZGÜL TAP Prof.Dr. UFUK ÖZGÜ METE |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Erkek ve dişi genital sistemi ve üreme hücrelerinin histolojik özellikleri hakkında bilgi sahibidir. Ovulasyon, fertilizasyon, implantasyonun oluşumu ve moleküler mekanizmalarını açıklar Embriyolojik ve fötal dönemin özelliklerini, önemli olaylarını ve gelişen yapıları tanımlar. Fötal membranların ve plasentanın yapı ve fonksiyonlarını açıklar. Doğumsal anomalilerin tiplerini ve nedenlerini söyler. Yardımlı üreme teknikleri hakkında bilgi sahibidir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Erkek ve dişi üreme sistemi ve hücrelerinin yapı ve işlevsel ilişkileri ile fertilizasyondan doğuma kadar insan gelişim evreleri, özellikleri, bu sırada gerçekleşen olaylar ve mekanizmaları hakkında bilgi kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Erkek ve dişi üreme sisteminin genel özellikleri, Spermatogenezis ve Oogenezis, Ovulasyon ve Fertilizasyon, İmplantasyon, Bilaminar germ diski, Trilaminar germ diski, Embriyonik dönem, Fötal dönem, Fötal membranlar ve plasenta, Konjenital malformasyonlar, IVF ve embriyo transferi
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Erkek üreme siteminin genel özellikleri
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
2 |
Dişi üreme siteminin genel özellikleri
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
Spermatogenezis
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
4 |
Oogenezis
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
5 |
Ovulasyon
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
6 |
Fertilizasyon
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma, literatür tarama |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
7 |
İmplantasyon
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma, literatür tarama |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
8 |
Ara sınav
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sözlü sınav |
|
9 |
Bilaminar germ diski
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
10 |
Trilaminar germ diski
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
11 |
Embriyonik dönem
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
12 |
Fötal dönem
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
13 |
Fötal membranlar ve plasenta
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
14 |
Konjenital malformasyonlar
|
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
15 |
IVF ve embriyo transferi
|
Önerilen kaynakları okuma, literatür tarama |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
16/17 |
Final |
Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Sadler TW. Langman Medikal Embriyoloji. Palme yayıncılık. Ankara. 2009.
Moore,KM and Persaud,TVN.Clinical Oriented Embryology.WB Saunders Company,Seventh edition, 2005.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Ders sunumları
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Hücre ve dokuların temel histolojik özelliklerini söyleyebilir. |
0 |
|
2 |
Hücrelerin yapı ve fonksiyon bağlantısını kurabilir. |
0 |
|
3 |
Organ sistemlerinin histolojik özellikleri hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
4 |
Embriyo gelişimi, gelişim bozuklukları ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibidir. |
5 |
|
5 |
Işık ve elektron mikroskobik doku hazırlama ve inceleme yöntemlerini tanımlayabilir. |
0 |
|
6 |
Hücre kültürü, histokimya ve immünohistokimya alanlarının genel prensipleri hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
7 |
Işık ve elektron mikroskobik incelemeler için gerekli olan solüsyonları ve dokuları hazırlayabilir. |
0 |
|
8 |
Temel histokimyasal boyama yöntemlerini uygulayabilir. |
0 |
|
9 |
Doku ve organ sistemlerini ışık mikroskobik düzeyde ayırt edebilir. |
0 |
|
10 |
Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. |
0 |
|
11 |
Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapabilir. |
0 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. |
0 |
|
13 |
Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. |
5 |
|
14 |
Yüksek lisans düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilir. |
5 |
|
15 |
Etkili iletişim kurabilir. |
0 |
|
16 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. |
0 |
|
17 |
Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelerin önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 146 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|