Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Embriyoloji I

Dersin Kodu : HİS508

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ÖZGÜL TAP
Prof.Dr. UFUK ÖZGÜ METE

Dersin Öğrenme Kazanımları : Erkek ve dişi genital sistemi ve üreme hücrelerinin histolojik özellikleri hakkında bilgi sahibidir.
Ovulasyon, fertilizasyon, implantasyonun oluşumu ve moleküler mekanizmalarını açıklar
Embriyolojik ve fötal dönemin özelliklerini, önemli olaylarını ve gelişen yapıları tanımlar.
Fötal membranların ve plasentanın yapı ve fonksiyonlarını açıklar.
Doğumsal anomalilerin tiplerini ve nedenlerini söyler.
Yardımlı üreme teknikleri hakkında bilgi sahibidir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Erkek ve dişi üreme sistemi ve hücrelerinin yapı ve işlevsel ilişkileri ile fertilizasyondan doğuma kadar insan gelişim evreleri, özellikleri, bu sırada gerçekleşen olaylar ve mekanizmaları hakkında bilgi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Erkek ve dişi üreme sisteminin genel özellikleri, Spermatogenezis ve Oogenezis, Ovulasyon ve Fertilizasyon, İmplantasyon, Bilaminar germ diski, Trilaminar germ diski, Embriyonik dönem, Fötal dönem, Fötal membranlar ve plasenta, Konjenital malformasyonlar, IVF ve embriyo transferi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Erkek üreme siteminin genel özellikleri Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Sunum, soru-cevap, tartışma
2 Dişi üreme siteminin genel özellikleri Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Sunum, soru-cevap, tartışma
3 Spermatogenezis Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Sunum, soru-cevap, tartışma
4 Oogenezis Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Sunum, soru-cevap, tartışma
5 Ovulasyon Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Sunum, soru-cevap, tartışma
6 Fertilizasyon Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma, literatür tarama Sunum, soru-cevap, tartışma
7 İmplantasyon Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma, literatür tarama Sunum, soru-cevap, tartışma
8 Ara sınav Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Sözlü sınav
9 Bilaminar germ diski Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Sunum, soru-cevap, tartışma
10 Trilaminar germ diski Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Sunum, soru-cevap, tartışma
11 Embriyonik dönem Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Sunum, soru-cevap, tartışma
12 Fötal dönem Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Sunum, soru-cevap, tartışma
13 Fötal membranlar ve plasenta Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Sunum, soru-cevap, tartışma
14 Konjenital malformasyonlar Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Sunum, soru-cevap, tartışma
15 IVF ve embriyo transferi Önerilen kaynakları okuma, literatür tarama Sunum, soru-cevap, tartışma
16/17 Final Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Sadler TW. Langman Medikal Embriyoloji. Palme yayıncılık. Ankara. 2009.
 Moore,KM and Persaud,TVN.Clinical Oriented Embryology.WB Saunders Company,Seventh edition, 2005.
Diğer Kaynaklar  Ders sunumları


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Hücre ve dokuların temel histolojik özelliklerini söyleyebilir. 0
2 Hücrelerin yapı ve fonksiyon bağlantısını kurabilir. 0
3 Organ sistemlerinin histolojik özellikleri hakkında bilgi sahibidir. 0
4 Embriyo gelişimi, gelişim bozuklukları ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibidir. 5
5 Işık ve elektron mikroskobik doku hazırlama ve inceleme yöntemlerini tanımlayabilir. 0
6 Hücre kültürü, histokimya ve immünohistokimya alanlarının genel prensipleri hakkında bilgi sahibidir. 0
7 Işık ve elektron mikroskobik incelemeler için gerekli olan solüsyonları ve dokuları hazırlayabilir. 0
8 Temel histokimyasal boyama yöntemlerini uygulayabilir. 0
9 Doku ve organ sistemlerini ışık mikroskobik düzeyde ayırt edebilir. 0
10 Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. 0
11 Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapabilir. 0
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. 0
13 Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. 5
14 Yüksek lisans düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilir. 5
15 Etkili iletişim kurabilir. 0
16 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. 0
17 Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelerin önemini bilir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 146
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.84
Dersin AKTS Kredisi: 6