Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel fizyoloji-doku ve sinir sistem fizyolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
FİZ515 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ŞEREF ERDOĞAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sinaps kavramını ve fonksiyonunu bilir. Duysal sistemin fonksiyonel yapısını ve fonksiyonunu bilir. Beynin fonksiyonel organizasyonunu açıklayabilir. Motor sistemin bileşenlerini ve fonksiyonunu tanımlayabilir. Limbik sistemi ve tümleştirdiği fonksiyonları bilir. Yüksek beyin fonksiyonlarını sayar ve çalışma prensibini açıklar. Otonom sinir sistemi bileşenlerini tanımlar ve fonksiyonlarını açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sinir fizyolojisi temel kavramları, nörofizyolojik mekanizmalar hakkında bilgi ve sinir sistemi ile diğer sistemler arasında fonksiyonel ilişki kurabilme yeteneğini kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sinaps, sensoryal sistem, beynin fonksiyonel organizasyonu, motor sistem, limbik sistem, yüksek beyin fonksiyonları, otonomik sinir sistemi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Tıp Fakültesi, Fizyoloji Anabilim Dalı Seminer Salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sinaps kavramı ve fonksiyonu |
Önerilen ders kitaplarından okuma |
Soru - cevap ile konu işleme |
|
2 |
Duysal sinir sistemin fonksiyonel yapısı ve fonksiyonu |
Önerilen ders kitaplarından okuma |
Soru - cevap ile konu işleme |
|
3 |
Duysal sinir sistemin fonksiyonel yapısı ve fonksiyonu |
Önerilen ders kitaplarından okuma |
Soru - cevap ile konu işleme |
|
4 |
Beynin fonksiyonel organizasyonu |
Önerilen ders kitaplarından okuma |
Soru - cevap ile konu işleme |
|
5 |
Beynin fonksiyonel organizasyonu |
Önerilen ders kitaplarından okuma |
Soru - cevap ile konu işleme |
|
6 |
Motor sinir sisteminin bileşenleri ve fonksiyonu |
Önerilen ders kitaplarından okuma |
Soru - cevap ile konu işleme |
|
7 |
Motor sinir sisteminin bileşenleri ve fonksiyonu |
Önerilen ders kitaplarından okuma |
Soru - cevap ile konu işleme |
|
8 |
ARA SINAV |
Konuları ve ders sunularını gözden geçirme |
Sözlü ve yazılı sınav |
|
9 |
Lİmbik sistemin integre ettiği fonksiyonlar |
Önerilen ders kitaplarından okuma |
Soru - cevap ile konu işleme |
|
10 |
Lİmbik sistemin integre ettiği fonksiyonlar |
Önerilen ders kitaplarından okuma |
Soru - cevap ile konu işleme |
|
11 |
Yüksek beyin fonksiyonları |
Önerilen ders kitaplarından okuma |
Soru - cevap ile konu işleme |
|
12 |
Yüksek beyin fonksiyonları |
Önerilen ders kitaplarından okuma |
Soru - cevap ile konu işleme |
|
13 |
Yüksek beyin fonksiyonları |
Önerilen ders kitaplarından okuma |
Soru - cevap ile konu işleme |
|
14 |
Otonom sinir sistemi |
Önerilen ders kitaplarından okuma |
Soru - cevap ile konu işleme |
|
15 |
Otonom sinir sistemi |
Önerilen ders kitaplarından okuma |
Soru - cevap ile konu işleme |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Konuları ve ders sunularını gözden geçirme |
Sözlü ve yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanı ile ilgili temel bilgileri kavramak |
5 |
|
2 |
Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak |
4 |
|
3 |
Güvenilir bilgiye ulaşabilmek |
4 |
|
4 |
Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak |
3 |
|
5 |
Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek |
3 |
|
6 |
Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek |
3 |
|
7 |
Laboratuvar ortamında çalışma ve araştırma yapabilme |
0 |
|
8 |
Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirebilme |
0 |
|
9 |
Gerçekleştirdiği bilimsel çalışma sonuçlarını yorumlayabilme |
0 |
|
10 |
Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme |
0 |
|
11 |
Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirebilme |
0 |
|
12 |
Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|