|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sürdürülebilir Pazarlama |
|
Dersin Kodu |
: |
MG43 715 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.A.BURAK NAKIBOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İşletmenin iç ve dış çevresini daha iyi tanımlar. Sürdürülebilirlik bağlamında yeşil pazarlama kavramının anlar ve gerekli uygulamaları tasarlar. Açıkça "yeşil yıkama" dan yeşil pazarlamayı ayırt eder. Daha sürdürülebilir iş modellerini benimser. Gerçek yeşil ürün ve hizmetler için talep yaratma becerisi kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders sürdürülebilir bir dünya düzeni için, tüketici talebini anlamak, çağdaş ve sosyal ihtiyaca cevap verebilecek bir pazarlama sistemi tasarlamayı amaçlar. Ders, işletmelerin stratejilerini ve ürünlerini sürdürülebilir çerçevede tasarlamalarında öğrencilere faydalı olacaktır. Gerçek yeşil tüketimin boyutlarının ortaya konulması ve tartışılması amaçlanmaktadır. Öğrenciler yeni ürün girişimleri, yeni taşımacılık şekilleri, tüketim modelleri, çevresel sorumluluk konularında daha yaratıcı sorgulamalar yapabileceklerdir. Yeşil pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi için bilimsel altyapı sunulacaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders sürdürülebilir pazarlama kavramı ve kapsamına ilişkin konuları içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sürdürülebilir Kalkınma, Sürdürülebilir Pazarlama, Sosyal pazarlama |
Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
2 |
Yeşil şirket ve yeşil marka bakış açıları. Kurumsal itibar ve sosyal sorumluluk |
Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
3 |
Sürdürülebilir Pazarlama Çevresi |
Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
4 |
Sorumlu tüketicilik ve yeşil tüketici, Gönüllü Sadeleşme |
Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
5 |
Yeşil pazarlama stratejisi ve yeşil pazarlama karması. Ürün / hizmetler. |
Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
6 |
Yeşil pazarlama strateji ve yeşil pazarlama karması. Tanıtım ve fiyatlandırma. |
Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
7 |
Yeşil pazarlama strateji ve yeşil pazarlama karması. Dağıtım ve tedarik zincirleri |
Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
8 |
Vize |
Sınava hazırlık |
Sınav |
|
9 |
Yeşil pazarlama ve hukuk, tüketici korunması |
Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
10 |
Yeşil pazarlama ve yeşil yıkama (yeşile boyama) |
Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
11 |
Bazı uygulamalar: Sürdürülebilir yaşam, sürdürülebilir evler, sürdürülebilir tarım |
Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
12 |
Sürdürülebilir Pazarlamanın yeniden tasarlanması |
Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
13 |
Yeşil Girişimcilik |
Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
14 |
Sunumlar |
Sunuma hazırlık |
Öğrenci Sunumları |
|
15 |
Sunumlar |
Sunuma hazırlık |
Öğrenci Sunumları |
|
16/17 |
Final |
Sınava hazırlık |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Sustainability Marketing, A Global Perspective,F.M. Belz& K.Peattie
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Küçük Güzeldir, E. Schumacher
Tercih Sizin, Al Gore, EkoIQ Yayınları
Dünyanın Durumu 2011, Worlwatch Institute, Türkiye İş Bankası, Tema Kültür yayınları
Tükenen Dünya, Al Gore, Siren yayınları
YeşilPazarlama Manifestosu, John Grant, MediaCat Yayınları
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Pazarlama fonksiyonunun planlama, uygulama ve kontrol aşamalarına yönelik bilgi ve beceriye sahip olur. |
5 |
|
2 |
Pazarlama bilimini disiplinlerarası bir çerçevede sistematik olarak düşünebilir. |
5 |
|
3 |
Pazarlama alan yazınındaki materyalleri analiz edebilir, farklı teorik görüşleri fark edebilir ve değerlendirebilir. |
5 |
|
4 |
Pazarlama yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistiki yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. |
3 |
|
5 |
Karşılaştığı pazarlama sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. |
5 |
|
6 |
Pazarlama yönetiminin temel adımlarını izleyerek uygular. |
3 |
|
7 |
Karar alma süreçlerine yardımcı olacak elektronik veri tabanlarını ve istatistik yazılımlarını kullanma yeteneklerini geliştirebilir. |
3 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışabilir. |
5 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincinde olarak pazarlama alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
5 |
|
10 |
Pazarlama alanında akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahip olur. |
5 |
|
11 |
Pazarlama ile ilgili bir konuda, görsellerden de destek alarak Türkçe ve en az bir yabancı dilde akademik yaşama ve iş yaşamına uygun konuşmalar ya da sunumlar yapabilme becerisine sahip olur. |
5 |
|
12 |
Geleneksel yaklaşımı, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirebilme ve uygulama becerisine sahiptir. |
5 |
|
13 |
Pazarlama biliminin alanları üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahiptir. |
5 |
|
14 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun pazarlama yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becerisine sahiptir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|