Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Öğretmenlik Uygulaması Değerlendirmesi

Dersin Kodu : YDI408

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. HASAN BEDİR
Dr.Öğr. ÜyesiDr. RANA YILDIRIM
Dr.Öğr. ÜyesiDr. JÜLİDE İNÖZÜ
Doç.Dr. YASEMİN KIRKGÖZ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLDEN TÜM
Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU ŞİRE KAYA
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ADNAN BİÇER
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CEM CAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ABDURRAHMAN KİLİMCİ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MERYEM MİRİOĞLU
Öğr.Gör. EBRU GÜLER GENÇ
Öğr.Gör. HÜLYA ARSLAN TUNCER
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HASAN BEDİR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğretmen adayları; 1. değerlendirme yöntemlerii konusunda bilgilerini geliştirir.
2. öğretim performanslarını ve becerisi bilgisini geliştirecek.
3. öğrenci tutum ve motivasyonları bilgisini geliştirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : YDI408 Öğretmenlik Uygulaması Değerlendirmesi

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Ders Öğretmenlik deneyimi kazanmakta olan öğretmen adaylarının • eğitim öğretimin bir parçası oduklarını hissetmelrini • öğrenme öğretme için motivasyonlarını artırmayı, • edindikleri metod ve materyalerin değerlendirmesini yapmayı • problem ile karşılaştıklarında çözüm bulma gibi deneyimlerini paylaşma ve değerledirmeyi amaçlamaktadır

Dersin İçeriği : Ders anlatım deneyimi konusunda kendisinde eksik hisstetiği problem belirleme ve eylem planı hazırlama, uygulama ve sonucunu değerlendirme

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : R1 derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Derse Giriş Dersin amacını öğrenme Tartışma
2 Adayın öğretmen olarak kendisindeki eksiklikleri belirleme Okul deneyimine başvurma Bireysel çalışma
3 Problem olan konuya karar verme Universite danışman hoca ile toplantı Bireyseel çalışma
4 Problemi detaylı rapor etme Arkadaşlar ile tartışma İşbirlikçi
5 Problem ve çözümü konusunda okuma Kaynaklara ulaşma Bireysel
6 Problem ve çözümü konusunda okuma Kaynaklara ulaşma Bireysel
7 Universite danışman hoca ile toplantı Konuşulacak konuları planlama Bireysel
8 Ara sınav Problem konusunda yapılan hazırlıkların değerlendirilmesi Bireysel
9 Problem çözümü için eylem planı hazırlama İlgili kaynaklardan okuma ve ilgili kişiler ile konuşma Bireysel
10 Problem çözümü için eylem planı hazırlama İlgili kaynaklardan okuma ve ilgili kişiler ile konuşma Bireysel
11 Problem çözümü için eylem planı hazırlama İlgili kaynaklardan okuma ve ilgili kişiler ile konuşma Bireysel
12 Ders planı hazırlama İlgili kaynaklardan okuma ve ilgili kişiler ile konuşma Bireysel
13 Ders anlatma Materyal hazırlama, okul danışman hoca ile çalışma İşbirlikçi
14 Ders anlatma Materyal hazırlama, okul danışman hoca ile çalışma İşbirlikçi
15 Dersin değerlendirmesi Ders planı ve anlatım ve materyallerin işlerliğini gözden geçirme Bireysel ve akran değerlendirmesi
16/17 Final Ders anlatma, video çekimi ve üniversite öğrt.. danışmanı ile değerlendirme Bireyse


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Değişik method kitapları ve üniversite öğretim ütyesinin, okul danışman hocasının ve iderecilerin sağladığı kaynaklar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20
    Ödev/Proje/Diğer 10 80
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Edebi terimleri tanımlar. 4
2 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. 5
3 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. 4
4 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. 5
5 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. 5
6 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. 5
7 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 5
8 Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. 5
9 öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar 5
10 İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. 5
11 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. 4
12 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. 5
13 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 5
14 Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. 3
15 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. 3
16 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 3
17 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. 5
18 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. 3
19 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 6 60
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 110
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.4
Dersin AKTS Kredisi: 4