Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Öğretmenlik Uygulaması Değerlendirmesi |
|
Dersin Kodu |
: |
YDI408 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HASAN BEDİR Dr.Öğr. ÜyesiDr. RANA YILDIRIM Dr.Öğr. ÜyesiDr. JÜLİDE İNÖZÜ Doç.Dr. YASEMİN KIRKGÖZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLDEN TÜM Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU ŞİRE KAYA Dr.Öğr. ÜyesiDr. ADNAN BİÇER Dr.Öğr. ÜyesiDr. CEM CAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. ABDURRAHMAN KİLİMCİ Dr.Öğr. ÜyesiDr. MERYEM MİRİOĞLU Öğr.Gör. EBRU GÜLER GENÇ Öğr.Gör. HÜLYA ARSLAN TUNCER Dr.Öğr. ÜyesiDr. HASAN BEDİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğretmen adayları;
1. değerlendirme yöntemlerii konusunda bilgilerini geliştirir. 2. öğretim performanslarını ve becerisi bilgisini geliştirecek. 3. öğrenci tutum ve motivasyonları bilgisini geliştirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
YDI408 Öğretmenlik Uygulaması Değerlendirmesi
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ders
Öğretmenlik deneyimi kazanmakta olan öğretmen adaylarının
• eğitim öğretimin bir parçası oduklarını hissetmelrini
• öğrenme öğretme için motivasyonlarını artırmayı,
• edindikleri metod ve materyalerin değerlendirmesini yapmayı
• problem ile karşılaştıklarında çözüm bulma gibi deneyimlerini paylaşma ve değerledirmeyi amaçlamaktadır
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Ders anlatım deneyimi konusunda kendisinde eksik hisstetiği problem belirleme ve eylem planı hazırlama, uygulama ve sonucunu değerlendirme |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
R1 derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Derse Giriş |
Dersin amacını öğrenme |
Tartışma |
|
2 |
Adayın öğretmen olarak kendisindeki eksiklikleri belirleme |
Okul deneyimine başvurma |
Bireysel çalışma |
|
3 |
Problem olan konuya karar verme |
Universite danışman hoca ile toplantı |
Bireyseel çalışma |
|
4 |
Problemi detaylı rapor etme |
Arkadaşlar ile tartışma |
İşbirlikçi |
|
5 |
Problem ve çözümü konusunda okuma |
Kaynaklara ulaşma |
Bireysel |
|
6 |
Problem ve çözümü konusunda okuma |
Kaynaklara ulaşma |
Bireysel |
|
7 |
Universite danışman hoca ile toplantı |
Konuşulacak konuları planlama |
Bireysel |
|
8 |
Ara sınav |
Problem konusunda yapılan hazırlıkların değerlendirilmesi |
Bireysel |
|
9 |
Problem çözümü için eylem planı hazırlama |
İlgili kaynaklardan okuma ve ilgili kişiler ile konuşma |
Bireysel |
|
10 |
Problem çözümü için eylem planı hazırlama |
İlgili kaynaklardan okuma ve ilgili kişiler ile konuşma |
Bireysel |
|
11 |
Problem çözümü için eylem planı hazırlama |
İlgili kaynaklardan okuma ve ilgili kişiler ile konuşma |
Bireysel |
|
12 |
Ders planı hazırlama |
İlgili kaynaklardan okuma ve ilgili kişiler ile konuşma |
Bireysel |
|
13 |
Ders anlatma |
Materyal hazırlama, okul danışman hoca ile çalışma |
İşbirlikçi |
|
14 |
Ders anlatma |
Materyal hazırlama, okul danışman hoca ile çalışma |
İşbirlikçi |
|
15 |
Dersin değerlendirmesi |
Ders planı ve anlatım ve materyallerin işlerliğini gözden geçirme |
Bireysel ve akran değerlendirmesi |
|
16/17 |
Final |
Ders anlatma, video çekimi ve üniversite öğrt.. danışmanı ile değerlendirme |
Bireyse |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
4 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
5 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
4 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
5 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
5 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
5 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
5 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
5 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
5 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
5 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
4 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
5 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
5 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
3 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
3 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
3 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
5 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
3 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|