Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Rehberlik

Dersin Kodu : MB 403

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. Üyesi METEHAN ÇELİK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenci kişilik hizmetlerini öğrenir
Psikolojik danışma ve öğrenci kişilik hizmetlerini öğrenir
Rehberliğin ilkelerini belirler
Rehberliğin gelişimini belirler

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dersin genel amacı rehberlik ile ilgili mesleki kavramlar ve teoriler ve konusunda genel bir anlayış kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Bu dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır; rehberlikte temel kavramlar, Öğrenci kişilik hizmetleri, Psikolojik danışma ve öğrenci kişilik hizmetleri, Rehberliğin ilkeleri, Rehberliğin gelişimi gibi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : R1-R2 Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanışma ve dersin tanıtımı Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma, Anlatım, soru cevap tartışma,
2 Rehberlikte temel kavramlar Ödev teslimi Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma, Anlatım, soru cevap tartışma,
3 Öğrenci kişilik hizmetleri Ödev teslimi Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma, Anlatım, soru cevap tartışma,
4 Psikolojik danışma ve rehberlik ve öğrenci kişilik hizmetleri Ödev teslimi Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma, Anlatım, soru cevap tartışma,
5 Rehberliğin ilkeleri Ödev teslimi Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma, Anlatım, soru cevap tartışma,
6 Rehberliğin gelişimi Ödev teslimi Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma, Anlatım, soru cevap tartışma,
7 Psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri Ödev teslimi Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma, Anlatım, soru cevap tartışma
8 Arasınav Sınava çalışma Test sınavı
9 Servisler (hizmetler), teknikler, örgüt ve personel Ödev teslimi Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma, Anlatım, soru cevap tartışma,
10 Alandaki yeni gelişmeler Ödev teslimi Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma, Anlatım, soru cevap tartışma,
11 Bireyi tanıma teknikleri Ödev teslimi Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma, Anlatım, soru cevap tartışma,
12 Psikolojik danışmanlık ve rehberlik-öğretmen işbirliği, Ödev teslimi Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma, Anlatım, soru cevap tartışma,
13 Öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri. Ödev teslimi Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma, Anlatım, soru cevap tartışma,
14 Psikolojik danışmanlık ve rehberliğin tarihçesi Ödev teslimi Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma, Anlatım, soru cevap tartışma,
15 Psikolojik danışmanlık ve rehberliğinin Türkiye´deki gelişimi Ödev teslimi Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma, Anlatım, soru cevap tartışma,
16/17 Final sınavı Sınava çalışma,, Test


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  B.Yeşilyaprak (2012) Eğitimde rehberlik hizmetleri, R.Karaca; E.İkiz (2010) Psikolojik danışma ve rehberlikte çağdaş bir anlayış, Deniz, M.E. ; Erözkan, A. (2008) Psikolojik danışma ve rehberlik; A.Kaya (2004) Psikolojik danışma ve rehberlik.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 12 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Edebi terimleri tanımlar. 4
2 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. 4
3 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. 4
4 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. 4
5 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. 4
6 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. 5
7 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 5
8 Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. 5
9 öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar 5
10 İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. 4
11 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. 3
12 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. 4
13 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 4
14 Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. 4
15 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. 4
16 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 5
17 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. 4
18 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. 4
19 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 12 1 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 105
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.2
Dersin AKTS Kredisi: 4