Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çağdaş Türk Edebiyatı |
|
Dersin Kodu |
: |
YDI313 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. HÜLYA ARSLAN TUNCER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çağdaş Türk Edebiyatının başlangıcını ve tarihsel gelişimini öğrenir. Edebiyat türlerinin farkındalığı oluşur. Edebiyat türleri ile ilgili bilgi edinir. Edebiyat türlerine eleştirel bir bakış geliştirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çağdaş Türk Edebiyatı´nın başlangıcı, çağdaş edebiyatın oluşmasına önderlik yapan yazarlar, edebiyatın türleri ve farklılıklarının öğrenci tarafından öğrenilmesini sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Şiir, kısa öykü, roman ve tiyatro yazarları ve eserlerinin incelenmesi. Edebiyat kuramlarını ve eleştirel bakış açısını öğrenmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
R1 derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Şiir- Nazım Hikmet |
Hayatını ve eserlerini incelemek |
Tartışma |
|
2 |
Nazım Hikmet |
Hayatını ve eserlerini incelemek |
Tartışma |
|
3 |
Orhan Veli |
Hayatını ve eserlerini incelemek |
Tartışma |
|
4 |
Melih Cevdet Anday |
Hayatını ve eserlerini incelemek |
Tartışma |
|
5 |
Fazıl Hüsnü Dağlarca
Özdemir Asaf- Ödev teslimi |
Hayatını ve eserlerini incelemek |
Tartışma |
|
6 |
Attila İlhan |
Hayatını ve eserlerini incelemek |
Tartışma |
|
7 |
Attila İlhan |
Hayatını ve eserlerini incelemek |
Tartışma |
|
8 |
Vize |
Okuma- Araştırma |
Proje teslimi |
|
9 |
Kısa Öykü- Cevat Şakir Kabaağaç |
Hayatını ve eserlerini incelemek |
Tartışma |
|
10 |
Sait Faik Abasıyanık- Ödev teslimi |
Hayatını ve eserlerini incelemek |
Tartışma |
|
11 |
Sabahattin Ali |
Hayatını ve eserlerini incelemek |
Tartışma |
|
12 |
Aziz Nesin |
Hayatını ve eserlerini incelemek |
Tartışma |
|
13 |
Roman- Yaşar Kemal |
Hayatını ve eserlerini incelemek |
Tartışma |
|
14 |
Roman- Yaşar Kemal |
Hayatını ve eserlerini incelemek |
Tartışma |
|
15 |
Tiyatro- Melih Cevdet Anday |
Hayatını ve eserlerini incelemek |
Tartışma |
|
16/17 |
Final |
Okuma- Araştırma |
Proje teslimi |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
5 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
0 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
0 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
0 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
0 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
0 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
0 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
0 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
0 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
0 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
0 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
0 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
0 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
5 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
0 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
0 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
0 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
0 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|