Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çağdaş Türk Edebiyatı

Dersin Kodu : YDI313

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. HÜLYA ARSLAN TUNCER

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çağdaş Türk Edebiyatının başlangıcını ve tarihsel gelişimini öğrenir.
Edebiyat türlerinin farkındalığı oluşur.
Edebiyat türleri ile ilgili bilgi edinir.
Edebiyat türlerine eleştirel bir bakış geliştirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çağdaş Türk Edebiyatı´nın başlangıcı, çağdaş edebiyatın oluşmasına önderlik yapan yazarlar, edebiyatın türleri ve farklılıklarının öğrenci tarafından öğrenilmesini sağlamak.

Dersin İçeriği : Şiir, kısa öykü, roman ve tiyatro yazarları ve eserlerinin incelenmesi. Edebiyat kuramlarını ve eleştirel bakış açısını öğrenmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : R1 derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Şiir- Nazım Hikmet Hayatını ve eserlerini incelemek Tartışma
2 Nazım Hikmet Hayatını ve eserlerini incelemek Tartışma
3 Orhan Veli Hayatını ve eserlerini incelemek Tartışma
4 Melih Cevdet Anday Hayatını ve eserlerini incelemek Tartışma
5 Fazıl Hüsnü Dağlarca Özdemir Asaf- Ödev teslimi Hayatını ve eserlerini incelemek Tartışma
6 Attila İlhan Hayatını ve eserlerini incelemek Tartışma
7 Attila İlhan Hayatını ve eserlerini incelemek Tartışma
8 Vize Okuma- Araştırma Proje teslimi
9 Kısa Öykü- Cevat Şakir Kabaağaç Hayatını ve eserlerini incelemek Tartışma
10 Sait Faik Abasıyanık- Ödev teslimi Hayatını ve eserlerini incelemek Tartışma
11 Sabahattin Ali Hayatını ve eserlerini incelemek Tartışma
12 Aziz Nesin Hayatını ve eserlerini incelemek Tartışma
13 Roman- Yaşar Kemal Hayatını ve eserlerini incelemek Tartışma
14 Roman- Yaşar Kemal Hayatını ve eserlerini incelemek Tartışma
15 Tiyatro- Melih Cevdet Anday Hayatını ve eserlerini incelemek Tartışma
16/17 Final Okuma- Araştırma Proje teslimi


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Berna Moran (2011), Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, İletişim Yayınları.
 Şükran Kurdakul (2002), Türk Edebiyatı Tarihi.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Edebi terimleri tanımlar. 5
2 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. 0
3 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. 0
4 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. 0
5 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. 0
6 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. 0
7 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 0
8 Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. 0
9 öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar 0
10 İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. 0
11 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. 0
12 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. 0
13 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 0
14 Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. 5
15 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. 0
16 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 0
17 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. 0
18 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. 0
19 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 78
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.12
Dersin AKTS Kredisi: 3