Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Dil Becerilerinin Öğretimi I |
|
Dersin Kodu |
: |
YDI305 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. YONCA ÇAYLAKLI ÖZKAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. NEŞE ÜNAL CABAROĞLU Dr.Öğr. ÜyesiDr. RANA YILDIRIM |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenciler öğrendikleri kuramsal bilgiler ışığında ders planı hazırlayabilirler Öğrenciler dilbilgisini etkili bir şekilde öğretebilirler Öğrenciler sözcülleri etkili bir şekilde öğretebilirler dersin amacına doğrultusunda uygun amaç, araç-gereç ve dil öğretim yöntem ve tekniklerini belirler
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
YDI205 İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amaçları, öğretmen adaylarına:
• öğrencileri için hedef davranışları belirleme,
• dersin amacına uygun içerik, yöntem, teknik ve materyalleri belirleme,
• ders planı hazırlama,
• dilbilgisi ve sözcük öğretimi yapma konulatında gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
• ders planı hazırlama
• dilbilgisi öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve materyallerin planlanması ve kullanımı,
• sözcük öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve materyallerin planlanması ve kullanımı,
|
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
R1 derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders hakkında genel bilgi; Ders planı konusuna giriş |
yok |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Ders planı nedir? Ders planını oluşturan elementler nelerdir? Ders planı hazırlanırken gözönünde bulundurulması gereken konular. |
Konu ile ilgili ön okuma yapma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Dilbilgisi öğretimi: ders planlama ve sunumu |
Konu ile ilgili ön okuma yapma |
Düz anlatım ve tartışma, ikili ve grup çalışması |
|
4 |
Dilbilgisi öğretimi: ders planlama ve sunumu |
Konu ile ilgili ön okuma yapma |
Bireysel ders anlatımı (uygulama yapma), grup tartışması |
|
5 |
Sözcük ve telafuz öğretimi: ders planlama ve sunumu |
Konu ile ilgili ön okuma yapma |
Düz anlatım ve tartışma, ikili ve grup çalışması |
|
6 |
Sözcük ve telafuz öğretimi: ders planlama ve sunumu |
|
Düz anlatım ve tartışma, ikili ve grup çalışması |
|
7 |
Dilbilgisi öğretimi & Sözcük ve telafuz öğretimi: ders planlama ve sunumu: Mini ders anlatımı (microteaching) |
Seçilen konu ile ilgili ders planı, materyal ve aktiviteler hazırlama |
Düz anlatım ve tartışma, ikili ve grup çalışması,Bireysel ders anlatımı (uygulama yapma), grup tartışması |
|
8 |
Ara sınav |
ders planı, materyal ve aktivite hazırlama, konu ile ilgili ön okuma yapma |
Bireysel ders anlatımı, öz-değerlendirme, tartışma |
|
9 |
Dilbilgisi öğretimi & Sözcük ve telafuz öğretimi: ders planlama ve sunumu: Mini ders anlatımı (microteaching) |
Seçilen konu ile ilgili ders planı, materyal ve aktiviteler hazırlama |
Bireysel ders anlatımı (uygulama yapma), grup tartışması |
|
10 |
Dilbilgisi öğretimi & Sözcük ve telafuz öğretimi: ders planlama ve sunumu: Mini ders anlatımı |
Seçilen konu ile ilgili ders planı, materyal ve aktiviteler hazırlama |
Bireysel ders anlatımı (uygulama yapma), grup tartışması |
|
11 |
Dilbilgisi öğretimi & Sözcük ve telafuz öğretimi: ders planlama ve sunumu: Mini ders anlatımı |
Seçilen konu ile ilgili ders planı, materyal ve aktiviteler hazırlama |
Bireysel ders anlatımı (uygulama yapma), grup tartışması |
|
12 |
Dilbilgisi öğretimi & Sözcük ve telafuz öğretimi: ders planlama ve sunumu: Mini ders anlatımı |
Seçilen konu ile ilgili ders planı, materyal ve aktiviteler hazırlama |
Bireysel ders anlatımı (uygulama yapma), grup tartışması |
|
13 |
Dilbilgisi öğretimi & Sözcük ve telafuz öğretimi: ders planlama ve sunumu: Mini ders anlatımı |
Seçilen konu ile ilgili ders planı, materyal ve aktiviteler hazırlama |
Bireysel ders anlatımı (uygulama yapma), grup tartışması |
|
14 |
Dilbilgisi öğretimi & Sözcük ve telafuz öğretimi: ders planlama ve sunumu: Mini ders anlatımı |
Seçilen konu ile ilgili ders planı, materyal ve aktiviteler hazırlama |
Bireysel ders anlatımı (uygulama yapma), grup tartışması |
|
15 |
Dilbilgisi öğretimi & Sözcük ve telafuz öğretimi: ders planlama ve sunumu: Mini ders anlatımı |
Seçilen konu ile ilgili ders planı, materyal ve aktiviteler hazırlama |
Bireysel ders anlatımı (uygulama yapma), grup tartışması |
|
16/17 |
Final Sınavı |
ders planı hazırlama, sözcük ve dilbilgisi öğretimi ile ilgili kaynaklardan okuma |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
4 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
5 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
5 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
5 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
5 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
4 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
4 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
5 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
5 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
5 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
5 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
5 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
5 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
3 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
4 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
4 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
5 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
5 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|