Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Dil Becerilerinin Öğretimi I

Dersin Kodu : YDI305

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. YONCA ÇAYLAKLI ÖZKAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NEŞE ÜNAL CABAROĞLU
Dr.Öğr. ÜyesiDr. RANA YILDIRIM

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenciler öğrendikleri kuramsal bilgiler ışığında ders planı hazırlayabilirler
Öğrenciler dilbilgisini etkili bir şekilde öğretebilirler
Öğrenciler sözcülleri etkili bir şekilde öğretebilirler
dersin amacına doğrultusunda uygun amaç, araç-gereç ve dil öğretim yöntem ve tekniklerini belirler

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : YDI205 İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amaçları, öğretmen adaylarına: • öğrencileri için hedef davranışları belirleme, • dersin amacına uygun içerik, yöntem, teknik ve materyalleri belirleme, • ders planı hazırlama, • dilbilgisi ve sözcük öğretimi yapma konulatında gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : • ders planı hazırlama • dilbilgisi öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve materyallerin planlanması ve kullanımı, • sözcük öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve materyallerin planlanması ve kullanımı,

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : R1 derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ders hakkında genel bilgi; Ders planı konusuna giriş yok Düz anlatım ve tartışma
2 Ders planı nedir? Ders planını oluşturan elementler nelerdir? Ders planı hazırlanırken gözönünde bulundurulması gereken konular. Konu ile ilgili ön okuma yapma Düz anlatım ve tartışma
3 Dilbilgisi öğretimi: ders planlama ve sunumu Konu ile ilgili ön okuma yapma Düz anlatım ve tartışma, ikili ve grup çalışması
4 Dilbilgisi öğretimi: ders planlama ve sunumu Konu ile ilgili ön okuma yapma Bireysel ders anlatımı (uygulama yapma), grup tartışması
5 Sözcük ve telafuz öğretimi: ders planlama ve sunumu Konu ile ilgili ön okuma yapma Düz anlatım ve tartışma, ikili ve grup çalışması
6 Sözcük ve telafuz öğretimi: ders planlama ve sunumu Düz anlatım ve tartışma, ikili ve grup çalışması
7 Dilbilgisi öğretimi & Sözcük ve telafuz öğretimi: ders planlama ve sunumu: Mini ders anlatımı (microteaching) Seçilen konu ile ilgili ders planı, materyal ve aktiviteler hazırlama Düz anlatım ve tartışma, ikili ve grup çalışması,Bireysel ders anlatımı (uygulama yapma), grup tartışması
8 Ara sınav ders planı, materyal ve aktivite hazırlama, konu ile ilgili ön okuma yapma Bireysel ders anlatımı, öz-değerlendirme, tartışma
9 Dilbilgisi öğretimi & Sözcük ve telafuz öğretimi: ders planlama ve sunumu: Mini ders anlatımı (microteaching) Seçilen konu ile ilgili ders planı, materyal ve aktiviteler hazırlama Bireysel ders anlatımı (uygulama yapma), grup tartışması
10 Dilbilgisi öğretimi & Sözcük ve telafuz öğretimi: ders planlama ve sunumu: Mini ders anlatımı Seçilen konu ile ilgili ders planı, materyal ve aktiviteler hazırlama Bireysel ders anlatımı (uygulama yapma), grup tartışması
11 Dilbilgisi öğretimi & Sözcük ve telafuz öğretimi: ders planlama ve sunumu: Mini ders anlatımı Seçilen konu ile ilgili ders planı, materyal ve aktiviteler hazırlama Bireysel ders anlatımı (uygulama yapma), grup tartışması
12 Dilbilgisi öğretimi & Sözcük ve telafuz öğretimi: ders planlama ve sunumu: Mini ders anlatımı Seçilen konu ile ilgili ders planı, materyal ve aktiviteler hazırlama Bireysel ders anlatımı (uygulama yapma), grup tartışması
13 Dilbilgisi öğretimi & Sözcük ve telafuz öğretimi: ders planlama ve sunumu: Mini ders anlatımı Seçilen konu ile ilgili ders planı, materyal ve aktiviteler hazırlama Bireysel ders anlatımı (uygulama yapma), grup tartışması
14 Dilbilgisi öğretimi & Sözcük ve telafuz öğretimi: ders planlama ve sunumu: Mini ders anlatımı Seçilen konu ile ilgili ders planı, materyal ve aktiviteler hazırlama Bireysel ders anlatımı (uygulama yapma), grup tartışması
15 Dilbilgisi öğretimi & Sözcük ve telafuz öğretimi: ders planlama ve sunumu: Mini ders anlatımı Seçilen konu ile ilgili ders planı, materyal ve aktiviteler hazırlama Bireysel ders anlatımı (uygulama yapma), grup tartışması
16/17 Final Sınavı ders planı hazırlama, sözcük ve dilbilgisi öğretimi ile ilgili kaynaklardan okuma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Hadfield, J. & Hadfield, C. (1999). Presenting new language. OUP.
 Batstone, R. (1994). Grammar. OUP. (Required)
 Wallace, C. (1992). Reading. OUP. (Required)
 McCarthy, M. (1990). Vocabulary. OUP. (Required)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Edebi terimleri tanımlar. 4
2 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. 5
3 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. 5
4 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. 5
5 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. 5
6 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. 4
7 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 4
8 Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. 5
9 öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar 5
10 İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. 5
11 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. 5
12 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. 5
13 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 5
14 Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. 3
15 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. 4
16 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 4
17 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. 5
18 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. 5
19 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 133
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.32
Dersin AKTS Kredisi: 5