Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
GK 214 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU ŞİRE KAYA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenciler veri toplama araçlarının özelliklerini açıklar Öğrenciler bilimsel araştırma yöntemlerini ve ilgili teknik ve terimleri tanımlar Öğrenciler bilimsel bir çalışmayı raporlaştırır Bir çalışma konusu ile ilgili literatür taramasını yapar Hipotez, araştırma sorusu, ve amaç cümlelerini tanımlar ve hazırlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin bilimsel araştırma yöntemlerini geliştirmek
Öğrencilerin bilimsel araştırma terimlerini kavramasını sağlamak
öğrencilere bilimsel bir çalışmanın aşamalarını teorik ve pratik olarak öğretmek
Öğrencilerin Hipotez ve değişken gibi kavramları anlamasını sağlamak ve yapılmış çalışmalarda bunları tanımlayabilmesini sağlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilimsel Araştırma yöntemleri, Alıntı yapma ve referans listesi hazırlayabile
Akademik bir metin hazırlayabilme |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
R1 derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Araştırma, araştırmacı ve araştırma sorusu gibi terimleri öğrenmek
İyi bir araştırma sorusunun özelliklerini kavratmak |
Derse gelmeden önce kavram ve tanımları literatürden ve internetten araştırmak |
tartışma
Öğretmenin anlatımı |
|
2 |
yazılmış makalalerde araştırma sorularını tanımlayabilmek ve iyi bir araştırma sorusu hazırlayabilmek
hipotez ve hipotez türlerini öğrenebilmek |
Öğrenciler kendi alanları ile ilgili makale bulup makalede ki hipotez ve araştırma sorularını tanımlarlar |
tartışma |
|
3 |
hipotez hazırlayabilmek ve bilimsel makalelerdeki hipotezleri tanımlayabilmek
bir çalışma için uygun amaç cümlesi kurabilmek |
Öğrenciler kendi alanları ile ilgili makale bulup makalede amaç cümle ile ilgili çalışmalar yaparlar |
Tartışma
İçerik analizi |
|
4 |
geçmiş haftalardaki konuların bir tekrarını yapmak |
Öğrenciler grup oluşturup herhangi bir konu bazında hipotez araştırma sorusu ve amaç cümlesi hazırlayacaklar |
Grup çalışması |
|
5 |
Literatür taraması ile ilgili olarak nasıl alıntı yapılabileceğini öğretmek
Direk alıntı dolalı alıntı |
Öğrenciler derse gelmeden önce ilgili bölümü okur |
İçerik analizi
Grup çalışması |
|
6 |
alıntı konusunu gözden geçirmek ve verilen ödevi kontrol etmek |
Öğrenciler İngilizce öğretimi ile ilgili kaynaklardan değişik türlerde alıntılar yapar |
Tartışma |
|
7 |
Akademik bir çalışmada alıntı yaparken kaynak gösterimi hakkında öğrencileri bilgilendirmek |
İngilizce kitaplarında yapılmış olan kaynak gösterimlerini bulmak |
İçerik analizi
grup çalışması |
|
8 |
Ara sınav |
Öğrenciler sınav için hazırlanırlar |
Soru-cevap |
|
9 |
Akademik bir çalışmanını aşamaları hakkında öğrencileri bilgilendirmek |
Akademik bir makale bulup makalenin aşamalarını incelemek |
İçerik analizi
grup çalışması |
|
10 |
referans sayfası hazırlayabilmek
Appendix (ek) hakkında bilgi vermek |
Öğrenciler derse gelmeden önce ilgili bölümü okur |
Öğretmen anlatımı |
|
11 |
Veri toplama araçları hakkında öğrencileri teorik ve pratik açıdan değerlendirmek |
Öğrenciler derse gelmeden önce ilgili bölümü okur |
Öğretmen anlatımı
Öğrenci sunumları |
|
12 |
Araştırma metotları hakkında öğrencileri bilgilendirmek |
Öğrenciler derse gelmeden önce ilgili bölümü okur |
Öğretmen anlatımı
Öğrenci sunumları |
|
13 |
Alanımızla ilgili istatistiki terimleri ve hesaplamalar hakkında bilgi vermek.
Ayrıca bu hesaplamaların nasıl yorumlanabileceğini anlatmak
(Yıl sonu projesi görüşmesi) |
Öğrenciler derse gelmeden önce ilgili bölümü okur
Proje için gerekli olan literatür taramasını yaparlar |
Öğretmen anlatımı |
|
14 |
elde edilen verilerin tablo ve figürlerde gösterilmesi
(Yıl sonu projesi görüşmesi) |
Öğrenciler derse gelmeden önce ilgili bölümü okur
Proje için uygun olabilecek veri toplama ve analiz teknikleri hakkında arştırma yaparlar |
Öğretmen anlatımı
Grup Çalışması
|
|
15 |
Dönem boyunca çalışılan konuları gözden geçirerek öğrencilerin eksiklerini gidermek
(Yıl sonu projesi görüşmesi) |
Öğrenciler tüm konuları gözden geçirirler
projelerine yazmaya başlarlar |
Tartışma |
|
16/17 |
Fınal SINAVI
Proje teslimi |
Öğrenciler sınav için hazırlanırlar |
Soru-cevap |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
1 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
5 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
4 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
3 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
4 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
4 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
5 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
4 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
5 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
5 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
5 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
2 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
5 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
1 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
1 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
1 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
4 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
1 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|