Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Dersin Kodu : GK 214

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU ŞİRE KAYA

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenciler veri toplama araçlarının özelliklerini açıklar
Öğrenciler bilimsel araştırma yöntemlerini ve ilgili teknik ve terimleri tanımlar
Öğrenciler bilimsel bir çalışmayı raporlaştırır
Bir çalışma konusu ile ilgili literatür taramasını yapar
Hipotez, araştırma sorusu, ve amaç cümlelerini tanımlar ve hazırlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilerin bilimsel araştırma yöntemlerini geliştirmek Öğrencilerin bilimsel araştırma terimlerini kavramasını sağlamak öğrencilere bilimsel bir çalışmanın aşamalarını teorik ve pratik olarak öğretmek Öğrencilerin Hipotez ve değişken gibi kavramları anlamasını sağlamak ve yapılmış çalışmalarda bunları tanımlayabilmesini sağlamak

Dersin İçeriği : Bilimsel Araştırma yöntemleri, Alıntı yapma ve referans listesi hazırlayabile Akademik bir metin hazırlayabilme

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : R1 derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Araştırma, araştırmacı ve araştırma sorusu gibi terimleri öğrenmek İyi bir araştırma sorusunun özelliklerini kavratmak Derse gelmeden önce kavram ve tanımları literatürden ve internetten araştırmak tartışma Öğretmenin anlatımı
2 yazılmış makalalerde araştırma sorularını tanımlayabilmek ve iyi bir araştırma sorusu hazırlayabilmek hipotez ve hipotez türlerini öğrenebilmek Öğrenciler kendi alanları ile ilgili makale bulup makalede ki hipotez ve araştırma sorularını tanımlarlar tartışma
3 hipotez hazırlayabilmek ve bilimsel makalelerdeki hipotezleri tanımlayabilmek bir çalışma için uygun amaç cümlesi kurabilmek Öğrenciler kendi alanları ile ilgili makale bulup makalede amaç cümle ile ilgili çalışmalar yaparlar Tartışma İçerik analizi
4 geçmiş haftalardaki konuların bir tekrarını yapmak Öğrenciler grup oluşturup herhangi bir konu bazında hipotez araştırma sorusu ve amaç cümlesi hazırlayacaklar Grup çalışması
5 Literatür taraması ile ilgili olarak nasıl alıntı yapılabileceğini öğretmek Direk alıntı dolalı alıntı Öğrenciler derse gelmeden önce ilgili bölümü okur İçerik analizi Grup çalışması
6 alıntı konusunu gözden geçirmek ve verilen ödevi kontrol etmek Öğrenciler İngilizce öğretimi ile ilgili kaynaklardan değişik türlerde alıntılar yapar Tartışma
7 Akademik bir çalışmada alıntı yaparken kaynak gösterimi hakkında öğrencileri bilgilendirmek İngilizce kitaplarında yapılmış olan kaynak gösterimlerini bulmak İçerik analizi grup çalışması
8 Ara sınav Öğrenciler sınav için hazırlanırlar Soru-cevap
9 Akademik bir çalışmanını aşamaları hakkında öğrencileri bilgilendirmek Akademik bir makale bulup makalenin aşamalarını incelemek İçerik analizi grup çalışması
10 referans sayfası hazırlayabilmek Appendix (ek) hakkında bilgi vermek Öğrenciler derse gelmeden önce ilgili bölümü okur Öğretmen anlatımı
11 Veri toplama araçları hakkında öğrencileri teorik ve pratik açıdan değerlendirmek Öğrenciler derse gelmeden önce ilgili bölümü okur Öğretmen anlatımı Öğrenci sunumları
12 Araştırma metotları hakkında öğrencileri bilgilendirmek Öğrenciler derse gelmeden önce ilgili bölümü okur Öğretmen anlatımı Öğrenci sunumları
13 Alanımızla ilgili istatistiki terimleri ve hesaplamalar hakkında bilgi vermek. Ayrıca bu hesaplamaların nasıl yorumlanabileceğini anlatmak (Yıl sonu projesi görüşmesi) Öğrenciler derse gelmeden önce ilgili bölümü okur Proje için gerekli olan literatür taramasını yaparlar Öğretmen anlatımı
14 elde edilen verilerin tablo ve figürlerde gösterilmesi (Yıl sonu projesi görüşmesi) Öğrenciler derse gelmeden önce ilgili bölümü okur Proje için uygun olabilecek veri toplama ve analiz teknikleri hakkında arştırma yaparlar Öğretmen anlatımı Grup Çalışması
15 Dönem boyunca çalışılan konuları gözden geçirerek öğrencilerin eksiklerini gidermek (Yıl sonu projesi görüşmesi) Öğrenciler tüm konuları gözden geçirirler projelerine yazmaya başlarlar Tartışma
16/17 Fınal SINAVI Proje teslimi Öğrenciler sınav için hazırlanırlar Soru-cevap


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  ders notları
 Ekmekçi. F. (1999). Research manual for social sciences (Volume 1 & 2). Selt Publishing.
 American Psychological Association. (2001). Publication Manual of the American Psychological Association. Washington.
 Fraenkel, J.R. ad Wallen, N.E. (1990). How to design and evaluate research in education. New York: Mc Graw.
 Wallace, M. J. (1998). Action Research for Language teachers. Cambridge: Cambridge Teacher Training and Development
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 50
    Ödev/Proje/Diğer 10 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Edebi terimleri tanımlar. 1
2 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. 5
3 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. 4
4 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. 3
5 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. 4
6 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. 4
7 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 5
8 Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. 4
9 öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar 5
10 İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. 5
11 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. 5
12 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. 2
13 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 5
14 Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. 1
15 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. 1
16 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 1
17 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. 4
18 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. 1
19 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 2 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 2 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 82
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.28
Dersin AKTS Kredisi: 3