Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Dilbilim II

Dersin Kodu : YDI204

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ABDURRAHMAN KİLİMCİ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MERYEM MİRİOĞLU
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CEM CAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : edimbilimle ilgili temel kavramları açıklayabilecek.
edimbilimde toplumsal ve kültürel bağlamların rolünü tartışabilecek.
toplumdilbilimin temel kavramlarını öğrenecek.
toplumsal ve bölgesel lehçelerin farkına varacak.
understand how different varieties and features of language spread, change or disappear

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : YDI203 Dilbilim I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu ders sosyal ve tarihsel bağlamlar çerçevesinde , dilin değişimi, dil aileleri ve bölgeleri ve yazı sistemleri gibi dilbilim alanlarına değinmek ve bu konularda öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Bu ders, Toplumbilim, Edimbilim, Dil Tarihi ve Dil değişimi, ve Yazı Sistemleri gibi konuları ele almaktadır.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : R1 Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 PRAGMATICS I Situational Context Maxims of Conversation Okuma/Ev Ödevi Ders Anlatımı/Sunum
2 PRAGMATICS II Conversational Implicatures Speech Acts Okuma/Ev Ödevi Ders Anlatımı/Sunum
3 SOCIOLINGUISTICS I Dialects Regional Dialects and Differences Okuma/Ev Ödevi Ders Anlatımı/Sunum
4 SOCIOLINGUISTICS II Social Dialects Genderlects Okuma/Ev Ödevi Ders Anlatımı/Sunum
5 SOCIOLINGUISTICS III Lingua Franca Pidgins/Creoles Bilingualism Okuma/Ev Ödevi Ders Anlatımı/Sunum
6 SOCIOLINGUISTICS IV Styles/Slangs Jargon/Argot Taboo Euphemisms Language and Sexism Okuma/Ev Ödevi Ders Anlatımı/Sunum
7 HISTORICAL LINGUISTICS I Regularity of Sound Change Phonological Change Morphological Change Okuma/Ev Ödevi Ders Anlatımı/Sunum
8 Arasınav Tekrar Yazılı sınav
9 HISTORICAL LINGUISTICS II Syntactic Change Lexical Change Semantic Change Okuma/Ev Ödevi Ders Anlatımı/Sunum
10 HISTORICAL LINGUISTICS III Reconstructing Dead langaugaes Extinct and Endangered Languages Okuma/Ev Ödevi Ders Anlatımı/Sunum
11 HISTORICAL LINGUISTICS IV The Genetic Classification of Languages Types of Languages Why Do Languages Change Okuma/Ev Ödevi Ders Anlatımı/Sunum
12 WRITING I The History of Writing Okuma/Ev Ödevi Ders Anlatımı/Sunum
13 WRITING II Modern Writing Systems Okuma/Ev Ödevi Ders Anlatımı/Sunum
14 WRITING III Writing and Speech Okuma/Ev Ödevi Ders Anlatımı/Sunum
15 Genel tekrar Okuma Tartışma
16/17 FINAL Tekrar Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kıran, Z. (2002). Dilbilime Giriş. 2. Baskı. Ankara: Seçkin Yay.
 Fromkin, V., Rodman, R. and Hyams, N. (2006). An Introduction to Language. Wardsworth Publishing. 8th Edition
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 14 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Edebi terimleri tanımlar. 0
2 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. 0
3 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. 0
4 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. 0
5 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. 2
6 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. 0
7 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 0
8 Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. 2
9 öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar 2
10 İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. 3
11 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. 0
12 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. 2
13 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 0
14 Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. 0
15 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. 0
16 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 0
17 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. 2
18 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. 5
19 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 3 42
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 132
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.28
Dersin AKTS Kredisi: 5