|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Dinleme Ve Sesletim II |
|
Dersin Kodu |
: |
YDI106 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ERDOĞAN BADA Öğr.Gör. AYŞE GÖRGÜN Dr.Öğr. ÜyesiDr. NEŞE ÜNAL CABAROĞLU Prof.Dr. ERDOĞAN BADA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İngilizce ses sistemine hakim olur; farklı sözcüksel bağlamlarda ses birimlerini tanır. Türkçe ve İngilizce ses birimlerini karşılaştırmada yeterlik geliştirir. İkizünlüler, üç sesli heceler, vurgulama, tonlama, asimilasyon ve duraklama gibi kavramlar konusunda bilgi sahibi olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı öğrencilerin Ingilizce ve Türkçe ses sistemlerine hakim olmalarını, sesbirimlerini farklı sözcükler içerisinde tanımalarını, İngilizce ve Türkçe sesbirimlerini karşılaştırarak sesletim alanında yeterlik kazanmalarını, bunlara ek olarak, ikizünlüler, üç sesli heceler, vurgulama, tonlama, asimilasyon ve duraklama gibi kavramlar konusunda da bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste öğrenciler İngilizce ses sistemindeki sesleri Türkçe ses sistemi ile karşılaştırmalı olarak öğrenir, bunlarla ilgili sözcük, cümle ve bağlam düzeyinde alıştırmalar yapar, çeşitli dinleme pasajları dinleyerek bu pasajlarla ilgili aktivitelere katılırlar. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
R1-R2 Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dinleme parçası 1: Sesli ve sessiz harfler, vurgulama, tonlama, geçiş sesleri, asimilasyon ve duraklama gibi kavramların fonolojik analizi. |
- |
Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma |
|
2 |
Dinleme parçası 2: Sesli ve sessiz harfler, vurgulama, tonlama, geçiş sesleri, asimilasyon ve duraklama gibi kavramların fonolojik analizi.
Fonetik Alfabeye giriş. |
İnternete yüklenmiş parçayı dinlemek. İlgili alıştırmaları yapmak. |
Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma |
|
3 |
Dinleme Parçası 3: Sesli ve sessiz harfler, vurgulama, tonlama, geçiş sesleri, asimilasyon ve duraklama gibi kavramların fonolojik analizi.
Fonetik Alfabe alıştrımaları. |
İnternete yüklenmiş parçayı dinlemek. İlgili alıştırmaları yapmak. |
Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma |
|
4 |
Dinleme Parçası 4: Sesli ve sessiz harfler, vurgulama, tonlama, geçiş sesleri, asimilasyon ve duraklama gibi kavramların fonolojik analizi.
Fonetik Alfabe alıştrımaları. |
İnternete yüklenmiş parçayı dinlemek. İlgili alıştırmaları yapmak. |
Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma |
|
5 |
Dinleme Parçası 5: Sesli ve sessiz harfler, vurgulama, tonlama, geçiş sesleri, asimilasyon ve duraklama gibi kavramların fonolojik analizi.
Fonetik Alfabe alıştrımaları. |
İnternete yüklenmiş parçayı dinlemek. İlgili alıştırmaları yapmak. |
Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma |
|
6 |
Dinleme Parçası 6: Sesli ve sessiz harfler, vurgulama, tonlama, geçiş sesleri, asimilasyon ve duraklama gibi kavramların fonolojik analizi.
Fonetik Alfabe alıştrımaları. |
İnternete yüklenmiş parçayı dinlemek. İlgili alıştırmaları yapmak. |
Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma |
|
7 |
Dinleme Parçası 7: Sesli ve sessiz harfler, vurgulama, tonlama, geçiş sesleri, asimilasyon ve duraklama gibi kavramların fonolojik analizi.
Fonetik Alfabe alıştrımaları. |
İnternete yüklenmiş parçayı dinlemek. İlgili alıştırmaları yapmak. |
Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma |
|
8 |
Arasınav |
Araştırma, sunu hazırlama |
Sunu |
|
9 |
Dinleme Parçası 8: Sesli ve sessiz harfler, vurgulama, tonlama, geçiş sesleri, asimilasyon ve duraklama gibi kavramların fonolojik analizi.
Fonetik Alfabe alıştrımaları. |
İnternete yüklenmiş parçayı dinlemek. İlgili alıştırmaları yapmak. |
Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma |
|
10 |
Dinleme Parçası 9: Sesli ve sessiz harfler, vurgulama, tonlama, geçiş sesleri, asimilasyon ve duraklama gibi kavramların fonolojik analizi.
Fonetik Alfabe alıştrımaları. |
İnternete yüklenmiş parçayı dinlemek. İlgili alıştırmaları yapmak. |
Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma |
|
11 |
Dinleme Parçası 10: Sesli ve sessiz harfler, vurgulama, tonlama, geçiş sesleri, asimilasyon ve duraklama gibi kavramların fonolojik analizi.
Fonetik Alfabe alıştrımaları. |
İnternete yüklenmiş parçayı dinlemek. İlgili alıştırmaları yapmak. |
Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma |
|
12 |
Dinleme Parçası 11: Sesli ve sessiz harfler, vurgulama, tonlama, geçiş sesleri, asimilasyon ve duraklama gibi kavramların fonolojik analizi.
Fonetik Alfabe alıştrımaları. |
İnternete yüklenmiş parçayı dinlemek. İlgili alıştırmaları yapmak. |
Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma |
|
13 |
Dinleme Parçası 12: Sesli ve sessiz harfler, vurgulama, tonlama, geçiş sesleri, asimilasyon ve duraklama gibi kavramların fonolojik analizi.
Fonetik Alfabe alıştrımaları. |
İnternete yüklenmiş parçayı dinlemek. İlgili alıştırmaları yapmak. |
Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma |
|
14 |
Dinleme Parçası 13: Sesli ve sessiz harfler, vurgulama, tonlama, geçiş sesleri, asimilasyon ve duraklama gibi kavramların fonolojik analizi.
Fonetik Alfabe alıştrımaları. |
İnternete yüklenmiş parçayı dinlemek. İlgili alıştırmaları yapmak. |
Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma |
|
15 |
Dinleme Parçası 14: Sesli ve sessiz harfler, vurgulama, tonlama, geçiş sesleri, asimilasyon ve duraklama gibi kavramların fonolojik analizi.
Fonetik Alfabe alıştrımaları. |
İnternete yüklenmiş parçayı dinlemek. İlgili alıştırmaları yapmak. |
Ders anlatımı / Analiz / Alıştırma |
|
16/17 |
Final sınavları |
Güncel konularla ilgili araştırma |
Birebir görüşme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Demircan, Ö. 1996. Türkçenin Sesdizimi. İstanbul: Der Yayınevi.
Fromkin, V. & Rodman, R. 1993. An Introduction to Language (fifth edition). Fort Worth, TX: Harcourt Brace Jovanovich College Publishers.
Hengirmen, M. 1998. Türkçe Dilbilgisi. Ankara: Engin Yayınevi.
Ladefoged, P. 1975. A Course in Phonetics. New York: Harcourt Brace Jovanovich, Inc.
Roach, P. 1991. English Phonetics and Phonology: A Practical Course. Cambridge, UK: Cambridge University Press.
Underhill, A. 1994. Sound Foundations: Living Phonology. Oxford, UK: Heinemann.
Yule, G. 1988. The Study of Language. New York: Cambridge University Press.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
1 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
3 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
3 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
3 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
3 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
2 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
2 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
3 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
3 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
3 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
3 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
3 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
3 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
2 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
1 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
1 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
3 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
3 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
5 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 128 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|