Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sözlü İletişim Becerileri I |
|
Dersin Kodu |
: |
YDI107 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ERDOĞAN BADA Öğr.Gör. AYŞE GÖRGÜN Dr.Öğr. ÜyesiDr. NEŞE ÜNAL CABAROĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenciler otantik İngilizce konuşmalarını anlar. Öğrenciler İngilizce konuşmada akıcılık kazanır. Öğrenciler çeşitli konuşma stillerini geliştirir. Halihazırdaki bilgisini gerçek hayattan alınmış görsel, işitsel ve yazılı materyaller aracılığı ile ortaya çıkarıp geliştirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders öğrencilerin:
Otantik İngilizce konuşmalarını anlayabilmelerini
İngilizce konuşmada akıcılık kazanabilmeyi
Çeşitli konuşma stillerini geliştirebilmeleri
Halihazırdaki bilgisini gerçek hayattan alınmış görsel, işitsel ve yazılı materyaller aracılığı ile ortaya çıkarıp geliştirmesini amaçlar.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Iletişim odaklı tartışma, bireysel sunumlar ve etkileşimli etkinlikler gibi konuşma; resmi ve gayri resmi dil, bilgilendirici ve ikna edici sunumlar; supra-segmental özellikleri (perde, vurgu ve ezgi); görsel-işitsel öğelerin kullanımı (Tepegöz, power point, poster) ve teknikleri. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
R1
R2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Hava: Klima kullanımının sağlık ve çevre açısından artı ve eksileri. |
- |
Sunum / Alıştırma / Tartışma |
|
2 |
Yaşam: Hayatta yapmak istediğimiz halde bazı kısıtlamalar yüzünden yapamadıklarımız. |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Sunum / Alıştırma / Tartışma |
|
3 |
Yaşam: Kan ve organ bağışı. |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Sunum / Alıştırma / Tartışma |
|
4 |
Eğitim: Üniversite öğrencilerinin karşılaştıkları zorluklar ve çözümleri. |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Sunum / Alıştırma / Tartışma |
|
5 |
Film gösterimi ve tartışma. |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Sunum / Alıştırma / Tartışma |
|
6 |
Yaşam: Çocukluk anıları, bizi üzen ve mutlu kılan şeyler. |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Sunum / Alıştırma / Tartışma |
|
7 |
Hayvanlar: Hayvan sevgisi, evcil hayvanlar, insanlar ve hayvanlar arasındaki bağlar. |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Sunum / Alıştırma / Tartışma |
|
8 |
Arasınav |
Araştırma, sunu hazırlama |
Sunu |
|
9 |
Film gösterimi ve tartışma. |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Sunum / Alıştırma / Tartışma |
|
10 |
Suç: Suçlar, suçlular, suç işlemeyi önleme yöntemleri. |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Sunum / Alıştırma / Tartışma |
|
11 |
Beceriler: Hangi konuda iyiyiz? Her alanda mükemmel olmak mümkün mü? |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Sunum / Alıştırma / Tartışma |
|
12 |
Alışkanlıklar: İnsanların asla kullanmayacakları şeyleri biriktirme alışkanlıkları, öğrencilerin sahip oldukları alışkanlıklar. |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Sunum / Alıştırma / Tartışma |
|
13 |
Film gösterimi ve tartışma. |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Sunum / Alıştırma / Tartışma |
|
14 |
Yaşam: Yaşlılar, ihtiyacı olan insanların bakımı, huzurevleri. |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Sunum / Alıştırma / Tartışma |
|
15 |
Teknoloji: Gelecekte yaşam nasıl olacak? |
Verilmiş ödeve hazırlanmak. |
Sunum / Alıştırma / Tartışma |
|
16/17 |
Final |
Güncel konularla ilgili araştırma |
Birebir görüşme |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Edebi terimleri tanımlar. |
3 |
|
2 |
Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. |
3 |
|
3 |
Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. |
3 |
|
4 |
Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. |
3 |
|
5 |
Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. |
5 |
|
6 |
Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. |
2 |
|
7 |
Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. |
4 |
|
8 |
Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. |
4 |
|
9 |
öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar |
5 |
|
10 |
İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. |
5 |
|
11 |
Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. |
4 |
|
12 |
Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. |
3 |
|
13 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
4 |
|
14 |
Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. |
2 |
|
15 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. |
3 |
|
16 |
Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. |
2 |
|
17 |
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. |
4 |
|
18 |
Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. |
3 |
|
19 |
Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|