Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sözlü İletişim Becerileri I

Dersin Kodu : YDI107

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ERDOĞAN BADA
Öğr.Gör. AYŞE GÖRGÜN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NEŞE ÜNAL CABAROĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenciler otantik İngilizce konuşmalarını anlar.
Öğrenciler İngilizce konuşmada akıcılık kazanır.
Öğrenciler çeşitli konuşma stillerini geliştirir.
Halihazırdaki bilgisini gerçek hayattan alınmış görsel, işitsel ve yazılı materyaller aracılığı ile ortaya çıkarıp geliştirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu ders öğrencilerin: Otantik İngilizce konuşmalarını anlayabilmelerini İngilizce konuşmada akıcılık kazanabilmeyi Çeşitli konuşma stillerini geliştirebilmeleri Halihazırdaki bilgisini gerçek hayattan alınmış görsel, işitsel ve yazılı materyaller aracılığı ile ortaya çıkarıp geliştirmesini amaçlar.

Dersin İçeriği : Iletişim odaklı tartışma, bireysel sunumlar ve etkileşimli etkinlikler gibi konuşma; resmi ve gayri resmi dil, bilgilendirici ve ikna edici sunumlar; supra-segmental özellikleri (perde, vurgu ve ezgi); görsel-işitsel öğelerin kullanımı (Tepegöz, power point, poster) ve teknikleri.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : R1 R2


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Hava: Klima kullanımının sağlık ve çevre açısından artı ve eksileri. - Sunum / Alıştırma / Tartışma
2 Yaşam: Hayatta yapmak istediğimiz halde bazı kısıtlamalar yüzünden yapamadıklarımız. Verilmiş ödeve hazırlanmak. Sunum / Alıştırma / Tartışma
3 Yaşam: Kan ve organ bağışı. Verilmiş ödeve hazırlanmak. Sunum / Alıştırma / Tartışma
4 Eğitim: Üniversite öğrencilerinin karşılaştıkları zorluklar ve çözümleri. Verilmiş ödeve hazırlanmak. Sunum / Alıştırma / Tartışma
5 Film gösterimi ve tartışma. Verilmiş ödeve hazırlanmak. Sunum / Alıştırma / Tartışma
6 Yaşam: Çocukluk anıları, bizi üzen ve mutlu kılan şeyler. Verilmiş ödeve hazırlanmak. Sunum / Alıştırma / Tartışma
7 Hayvanlar: Hayvan sevgisi, evcil hayvanlar, insanlar ve hayvanlar arasındaki bağlar. Verilmiş ödeve hazırlanmak. Sunum / Alıştırma / Tartışma
8 Arasınav Araştırma, sunu hazırlama Sunu
9 Film gösterimi ve tartışma. Verilmiş ödeve hazırlanmak. Sunum / Alıştırma / Tartışma
10 Suç: Suçlar, suçlular, suç işlemeyi önleme yöntemleri. Verilmiş ödeve hazırlanmak. Sunum / Alıştırma / Tartışma
11 Beceriler: Hangi konuda iyiyiz? Her alanda mükemmel olmak mümkün mü? Verilmiş ödeve hazırlanmak. Sunum / Alıştırma / Tartışma
12 Alışkanlıklar: İnsanların asla kullanmayacakları şeyleri biriktirme alışkanlıkları, öğrencilerin sahip oldukları alışkanlıklar. Verilmiş ödeve hazırlanmak. Sunum / Alıştırma / Tartışma
13 Film gösterimi ve tartışma. Verilmiş ödeve hazırlanmak. Sunum / Alıştırma / Tartışma
14 Yaşam: Yaşlılar, ihtiyacı olan insanların bakımı, huzurevleri. Verilmiş ödeve hazırlanmak. Sunum / Alıştırma / Tartışma
15 Teknoloji: Gelecekte yaşam nasıl olacak? Verilmiş ödeve hazırlanmak. Sunum / Alıştırma / Tartışma
16/17 Final Güncel konularla ilgili araştırma Birebir görüşme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Gazeteler
 Videolar
 Kısa hikayeler
 Dinleme parçaları
Diğer Kaynaklar  Dergiler


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Edebi terimleri tanımlar. 3
2 Farklı yaş gruplarının karakteristik özelliklerini ayırt eder. 3
3 Temel kavram ve ilkelerden uygulama sırasında yararlanır. 3
4 Dil öğretiminin temel kavram ve ilkelerini ayırt eder. 3
5 Yaş gruplarının karakteristik özellikleri doğrultusunda uygulamalar yapar. 5
6 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini listeler. 2
7 Verdiği eğitimin doğasına uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 4
8 Materyal geliştirme, kullanma ve uyarlama yöntemlerini ayırt eder. 4
9 öğrencilerin ihtiyacına (yaş, çevre ve fiziksel koşulları) göre uygun yöntem ve materyaller arasından seçim yapar 5
10 İhtiyaçlar doğrultusunda materyalleri uyarlar ve geliştirir. 5
11 Ders kitaplarını öğrenci profiline uygunluğu bakımından değerlendirir. 4
12 Ders kitaplarını farklı yönlerden eleştirir, seçim yapar. 3
13 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 4
14 Edebi metinleri çözümler ve yorumlar. 2
15 Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar. 3
16 Çeviri ile ilgili kuramsal bilgiye sahiptir. 2
17 Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili kuramları uygulamalarına yansıtır. 4
18 Dil bilimle ilgili alt alanları açıklar, temel terim ve kuramları ayırt eder. 3
19 Çeşitli dillerde dilbilim kurallarının nasıl işlediğini yorumlar. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 7 14
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 137
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.48
Dersin AKTS Kredisi: 5