|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Duvar Resmi ve Tasarım II |
|
Dersin Kodu |
: |
RES 740 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUZAFFER TİRE |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için deneysel yöntem ve teknikleri kullanma.
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olma.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Artistik duvar resmi; tarihsel gelişim sürecinin yanı sıra çeşitli malzeme ve teknik özelliklerin çerçevesinde, duvar resminin nitelikleri ve plastik özellikleri, kuramsal analiz ve uygulamalı tasarımların projelendirilmesi yoluyla irdelenecektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sağır mimari alanlar ve çevresel alanlar için proje hazırlama, boya ve maket çalışmalarının teknikleri, önceden hazırlanmış projelerin gerçek mekanlara uygulanması sürecindeki aşamalar
üzerine yapılabilecek çeşitli uygulamalarda kullanılan tekniklerle ilgili bilgi verilmektedir.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Atölye. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tasarım ve Sanat alanları. |
|
Anlatım-Gözlem-Beyin fırtınası. |
|
2 |
Tasarım ve sanatsal mimari mekanlar. |
|
Anlatım-Gözlem-Beyin fırtınası. |
|
3 |
Tasarım ve Sanat Teknolojisi. |
|
Anlatım. |
|
4 |
Tasarımda mekânsal uygulamalar. Örnekler. |
|
Anlatım. |
|
5 |
Tasarım-Duvar Resmi ilişkisi. Dünyadan örnekler. |
|
Anlatım -uygulama. |
|
6 |
Duvar Resmi Projelendirme-1 ( Mekan oluşum ve araştırmaları.) |
|
Anlatım -uygulama. |
|
7 |
vize sınavı. |
|
Değerlendirme. |
|
8 |
Duvar Resmi Projelendirme-2 (Teknolojik araştırmalar.) |
|
Anlatım -uygulama. |
|
9 |
Duvar Resmi Projelendirme-3 ( Eskiz ve tasarımlar…) |
|
Anlatım -uygulama. |
|
10 |
Duvar Resmi Projelendirme-4 (Photoshop uygulamaları.) |
|
Anlatım -uygulama. |
|
11 |
Duvar Resmi Projelendirme-5 ( Belirlenmiş mekanlara proje uygulamaları.) |
|
Anlatım -uygulama. |
|
12 |
Duvar Resmi Projelendirme-6( Belirlenmiş mekanlara proje uygulamaları.) |
|
Anlatım -uygulama. |
|
13 |
Duvar Resmi Projelendirme-7( Belirlenmiş mekanlara proje uygulamaları.) |
|
Anlatım -uygulama. |
|
14 |
Duvar Resmi Projelendirme-8( Belirlenmiş mekanlara proje uygulamaları.) |
|
Anlatım -uygulama. |
|
15 |
Duvar Resmi Projelendirme-9( Belirlenmiş mekanlara proje uygulamaları.) |
|
Anlatım -uygulama. |
|
16/17 |
Final |
|
Değerlendirme. |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Sanat dergileri ve Sanat katalogları.
Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Sanat Yazıları I, Güzel Sanatlar Fakültesi Yay:4
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
4 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanatın üretim ve öğretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. |
4 |
|
2 |
Sanat eğitimi programında kullanılan öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri açıklar. |
4 |
|
3 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. |
5 |
|
4 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
5 |
|
5 |
Öğrencilerinin eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
|
6 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. |
4 |
|
7 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
5 |
|
8 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
5 |
|
9 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci oluşturur |
5 |
|
10 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. |
5 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır |
5 |
|
12 |
Alana ilişkin yabancı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir . |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
8 |
8 |
64 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
4 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
4 |
4 |
16 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|