|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Desen I |
|
Dersin Kodu |
: |
RES 705 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUZAFFER TİRE |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için deneysel yöntem ve teknikleri kullanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ele alınan bir nesnenin madde özelliklerinin yansıtılması için, çizgi-leke – etüt – boya desene uygun deneysel çalışmalar yapılacak, sanatçı psikolojisi ve kişilik özelliklerinin çizgiye yansıması örnekler üzerinde incelenecek ve sanat tarihinde yer alan ürünlerin konu-kavram-teknik, biçim – içerik açısından kuramsal analizleri yapılarak, kavramsal düşünme biçimi içinde kendine özgü sanatsal bir çizgi dili yaratmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Desen, öğrencilerin bilgi birikimleri ışığında belirginleşmeye başlamış bulunan kişisel eğilimlerinin altyapısını destekleme amacına yönelik bir derstir. Doğa ve nesnelerden yola çıkarak biçim ve kompozisyon araştırmaları yapmak, öğrencinin ilgi alanlarına yanıt verecek çizgi dili ve niteliğini yakalamaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Resim Atölyesi. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çağlara ve ülkelere göre desen anlayışının incelenmesi. |
Slayt ve pps. gösterimi. |
Görsel ve sözel anlatım, çözümsel eleştiri |
|
2 |
Deneysel araştırmalar |
Slayt ve pps. gösterimi. |
Görsel ve sözel anlatım, çözümsel eleştiri |
|
3 |
Ele alınan bir nesnenin madde özelliklerinin yansıtılması |
Gözlem, inceleme ve araştırma |
Görsel ve sözel anlatım, çözümsel eleştiri |
|
4 |
Aynı nesnenin leke ve çizgi ile etüd edilmesi |
Gözlem, inceleme ve araştırma |
Görsel ve sözel anlatım, çözümsel eleştiri |
|
5 |
Fırça ile desen çalışmaları ( canlı model ve nesneler) |
Gözlem, inceleme ve araştırma |
Görsel ve sözel anlatım, çözümsel eleştiri |
|
6 |
Deneysel çalışmalar |
Gözlem, inceleme ve araştırma |
Görsel ve sözel anlatım, çözümsel eleştiri |
|
7 |
Deneysel çalışmalar |
Gözlem, inceleme ve araştırma |
Görsel ve sözel anlatım, çözümsel eleştiri |
|
8 |
vize sınavı |
|
değerlendirme |
|
9 |
Desen kavramı üzerine teorik bir araştırma |
Slayt ve pps. gösterimi. |
Görsel ve sözel anlatım, çözümsel eleştiri |
|
10 |
Deneysel çalışmalar |
Gözlem, inceleme ve araştırma |
Görsel ve sözel anlatım, çözümsel eleştiri |
|
11 |
Ele alınan bir objenin leke ve çizgi ile yabancılaştırılması |
Gözlem, inceleme ve araştırma |
Görsel ve sözel anlatım, çözümsel eleştiri |
|
12 |
Deneysel çalışmalar |
Gözlem, inceleme ve araştırma |
Görsel ve sözel anlatım, çözümsel eleştiri |
|
13 |
Deneysel çalışmalar |
Gözlem, inceleme ve araştırma |
Görsel ve sözel anlatım, çözümsel eleştiri |
|
14 |
Deneysel çalışmalar |
Gözlem, inceleme ve araştırma |
Görsel ve sözel anlatım, çözümsel eleştiri |
|
15 |
Ürünlerin seçimi ve incelenmesi |
Gözlem, inceleme ve araştırma |
Görsel ve sözel anlatım, çözümsel eleştiri |
|
16/17 |
final sınavı |
|
değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Çizgi ve Eller, Osman Hamdi Bey´den Günümüze Türk Resminde Desen, Y.K.Y.
Sanatçı Defterleri, "Osman Hamdi Bey´den Günümüze", Y.K.Y.
Mehmet Güleryüz, Kırk Yıl Desen, Y.K.Y.
Fikret Mualla, Yeni Adem´den Desenler, 1936-1937, Kültür Bak.
Celile Hanım, Y.K.Y.
Frank Auerbach, The British Council. Kritische Grafik in der Weimarer Zeit, katalog.
Ekspresyonizm sonrası, Wuppertal Vonder Heydt Müzesi Koll.,
Sanat dergileri ve kataloglar
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
4 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
8 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanatın üretim ve öğretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. |
4 |
|
2 |
Sanat eğitimi programında kullanılan öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri açıklar. |
4 |
|
3 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. |
4 |
|
4 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
4 |
|
5 |
Öğrencilerinin eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
4 |
|
6 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. |
4 |
|
7 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
4 |
|
8 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
4 |
|
9 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci oluşturur |
4 |
|
10 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. |
4 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır |
4 |
|
12 |
Alana ilişkin yabancı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir . |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
8 |
8 |
64 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
8 |
4 |
32 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
4 |
4 |
16 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 158 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|