Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Divan Şiirinde Edebi Akımlar II

Dersin Kodu : TDE 752

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. HALUK GÖKALP

Dersin Öğrenme Kazanımları : Divan şiirindeki farklı edebî ekolleri öğrenir
Divan şiirindeki farklı edebî ekolleri meydana getiren özellikleri bilir
Divan şiirinde farklı edebi ekol ve üslupların temsilcilerini bilir
Aşıkane, şuhane, rindane, hikemi üslupla yazılmış şiirleri bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Üslup kavramını, divan şiirinde üslubu ve üslup farklarını öğretmek.

Dersin İçeriği : Divan edebiyatında üslup sahibi şairler ve üslup farklılıkları.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Edebiyatta üslup ve edebi ekoller üzerine genel değerlendirmeler okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
2 Divan şirinde üslup ve edebi ekoller okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
3 Âşıkane ve şuhane üslubun temel özellikleri, metin incelemesi okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
4 Âşıkane ve şuhane şiirin temsilcileri okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
5 Rindane üslubun temel özellikleri, Âşıkane, şuhane ve rindane üslubun benzer ve farklı yönleri okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
6 Rindane üslubun temsilcileri, metin incelemesi okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
7 Metin incelemeleri okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
8 Ara sınav sınava hazırlık yazılı sınav
9 Hakimane üslubun temel özellikleri okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
10 Hikemi şiirin temsilcileri okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
11 Hikemi şiirin temsilcileri okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
12 Hikemi, âşıkane, şuhane ve rindane şiirin karşılaştırılması okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
13 Metin incelemeleri okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
14 Metin incelemeleri okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
15 Metin incelemeleri okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
16/17 Final Sınavı sınava hazırlık yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Mine Mengi, (1985), Divan Şiirinde Rindlik, Ankara.
 Hüseyin Yorulmaz, Divan Şiirinde Nâbî Ekolü (eski şiirde hikemiyat),Kitabevi Yay.,İstanbul, 1996, Atatürk Kültür Merkezi Yayını-Sayı:18, Türk Fikir ve Sanat Adamları Dizisi-Sayı:5, Ankara.
 Mengi, Mine (1991), Divan Şiirinde Hikemî Tarzın Büyük Temsilcisi Nâbî, Atatük Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu
 Ali Fuat Bilkân, Nâbi Divanı, MEB Yay., İst., 1997.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 1 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 2- Türkolojinin temel kavramlarının önemini fark eder. 5
2 3- Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. 5
3 4-Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 4
4 5-Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. 4
5 6- Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. 5
6 7- Edebiyat,dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. 5
7 8-Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. 5
8 9-Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen,bilgi aktarabilen,meslektaşları ile iletişim kurabilen,entelektüel birikime sahip olur. 5
9 10- Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. 5
10 11- Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini belirleyebilir. 4
11 12-Filolojik ve dilbilimsel bakış edinir. 4
12 13- Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. 5
13 14-Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözebilir. 4
14 15. Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. 5
15 16- Dil,kültür,edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. 5
16 1-Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 4 52
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 134
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.36
Dersin AKTS Kredisi: 5