|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Divan Şiirinde Edebi Akımlar II |
|
Dersin Kodu |
: |
TDE 752 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. HALUK GÖKALP |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Divan şiirindeki farklı edebî ekolleri öğrenir
Divan şiirindeki farklı edebî ekolleri meydana getiren özellikleri bilir
Divan şiirinde farklı edebi ekol ve üslupların temsilcilerini bilir
Aşıkane, şuhane, rindane, hikemi üslupla yazılmış şiirleri bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Üslup kavramını, divan şiirinde üslubu ve üslup farklarını öğretmek.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Divan edebiyatında üslup sahibi şairler ve üslup farklılıkları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Edebiyatta üslup ve edebi ekoller üzerine genel değerlendirmeler
|
okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
2 |
Divan şirinde üslup ve edebi ekoller
|
okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
3 |
Âşıkane ve şuhane üslubun temel özellikleri, metin incelemesi
|
okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
4 |
Âşıkane ve şuhane şiirin temsilcileri
|
okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
5 |
Rindane üslubun temel özellikleri, Âşıkane, şuhane ve rindane üslubun benzer ve farklı yönleri
|
okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
6 |
Rindane üslubun temsilcileri, metin incelemesi
|
okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
7 |
Metin incelemeleri
|
okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
8 |
Ara sınav
|
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Hakimane üslubun temel özellikleri
|
okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
10 |
Hikemi şiirin temsilcileri
|
okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
11 |
Hikemi şiirin temsilcileri
|
okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
12 |
Hikemi, âşıkane, şuhane ve rindane şiirin karşılaştırılması
|
okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
13 |
Metin incelemeleri
|
okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
14 |
Metin incelemeleri
|
okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
15 |
Metin incelemeleri |
okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama |
|
16/17 |
Final Sınavı |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Mine Mengi, (1985), Divan Şiirinde Rindlik, Ankara.
Hüseyin Yorulmaz, Divan Şiirinde Nâbî Ekolü (eski şiirde hikemiyat),Kitabevi Yay.,İstanbul, 1996, Atatürk Kültür Merkezi Yayını-Sayı:18, Türk Fikir ve Sanat Adamları Dizisi-Sayı:5, Ankara.
Mengi, Mine (1991), Divan Şiirinde Hikemî Tarzın Büyük Temsilcisi Nâbî, Atatük Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu
Ali Fuat Bilkân, Nâbi Divanı, MEB Yay., İst., 1997.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
2- Türkolojinin temel kavramlarının önemini fark eder. |
5 |
|
2 |
3- Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. |
5 |
|
3 |
4-Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. |
4 |
|
4 |
5-Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. |
4 |
|
5 |
6- Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. |
5 |
|
6 |
7- Edebiyat,dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. |
5 |
|
7 |
8-Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. |
5 |
|
8 |
9-Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen,bilgi aktarabilen,meslektaşları ile iletişim kurabilen,entelektüel birikime sahip olur. |
5 |
|
9 |
10- Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. |
5 |
|
10 |
11- Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini belirleyebilir. |
4 |
|
11 |
12-Filolojik ve dilbilimsel bakış edinir. |
4 |
|
12 |
13- Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. |
5 |
|
13 |
14-Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözebilir. |
4 |
|
14 |
15. Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
5 |
|
15 |
16- Dil,kültür,edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. |
5 |
|
16 |
1-Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
4 |
52 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
4 |
52 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 134 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|