Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tanzimattan Cumhuriyete Edebiyatımızda Eleştiri II

Dersin Kodu : TDE 750

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. BEDRİ AYDOĞAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Servet-i Fünun eleştirisini öğrenir.
Fecr-i Ati Eleştirisini kavrar
Mili Edebiyat eleştirisini bilir
Tüm dönemlerin eleştiri özelliklerini öğrenir
Tüm dönemlerin eleştiri yazarları hakkında bilgi edinir
Tartışma, eleştiri, polemik farklarını anlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Servet-i Fünun, Fecr-i Ati ve Milli Edebiayatta eleştiri kavramı, örnek metinlerle eleştiri tarihi ve kuramının öğretilmesi

Dersin İçeriği : Servet-i Fünun eleştirisi, Fecr-i Ati Eleştirisi,Mili Edebiyat eleştirisi,tüm dönemlerin eleştiri özellikleri ve eleştiri yazarları, .eleştiri, polemik farkları,

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Servet-i Fünun Eleştirisine genel bakış Okuma Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
2 Servet-i Fünun Eleştirinde kişiler Okuma Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
3 Servet-i Fünunda türlere göre eleştiri Okuma Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
4 Mehmet Rauf, Tekamül-i Tenkit Okuma Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
5 Tekamül-i Tenkit Okuma Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
6 Dekadanlık Okuma Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
7 Dekadanlık Okuma Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
8 Ara Sınavı sınava hazırlık yazılı sınav
9 Klasikler Tartışması Okuma Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
10 Fecr-i Ati Eleştirisi Okuma Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
11 Çıkmaz Sokak Çerçevesinde eleştiri Okuma Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
12 Fecr-i Atide eleştiri yapanlar Okuma Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
13 Milli Edebiyat genel bakış Okuma Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
14 Genç Kalemler´de eleştiri Okuma Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
15 Genç Kalemler´de eleştiri Okuma Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  J.C. Carlavi,-J.C. Filloks, Edebi Eleştiri, (Çev: Hümeyra Çakmaklı).
 Mahir Ünlü, Türkçede Yazınsal Eleştiri .
 Bilge Ercilasun, Servet-i Fünun’da Edebi Tenkit.
 Olcay Önertoy, Edebiyatımızda Eleştiri, Tanzimat ve Servet-i Fünun Dönemleri.
  Hece Dergisi Eleştiri Özel Sayısı.
 Türk Dili Eleştiri Özel Sayısı.
 Hasan Ali Yücel, Edebiyat Tarihimizden
 Bilge Ercilasun, İkinci Meşrutiyet Döneminde Tenkit
 Ulusal Kültür Dergisi, Fecr-i Ati Topluluğu
 İsmail Parlatır, Nurullah Çetin, Genç Kalemler Dergisi
 Ramazan Korkmaz, Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 1 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 2- Türkolojinin temel kavramlarının önemini fark eder. 3
2 3- Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. 4
3 4-Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 4
4 5-Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. 4
5 6- Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. 5
6 7- Edebiyat,dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. 4
7 8-Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. 5
8 9-Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen,bilgi aktarabilen,meslektaşları ile iletişim kurabilen,entelektüel birikime sahip olur. 5
9 10- Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. 5
10 11- Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini belirleyebilir. 4
11 12-Filolojik ve dilbilimsel bakış edinir. 3
12 13- Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. 4
13 14-Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözebilir. 5
14 15. Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. 4
15 16- Dil,kültür,edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. 5
16 1-Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 4 52
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 134
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.36
Dersin AKTS Kredisi: 5