|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türk Halk Edb. Anlatı Türleri II |
|
Dersin Kodu |
: |
TDE 732 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. REFİYE ŞENESEN OKUŞLUK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Efsane türünün genel özelliklerini bilir.
Efsane türünün tarihi gelişimini anlatan makaleleri değerlendirir.
Efsane türünün biçim, içerik, dil ve üslup özelliklerini bilir.
Halk hikayesi türünün genel özelliklerini bilir.
Halk hikayesi türünün tarihi gelişimini anlatan makaleleri değerlendirir.
Halk hikayesi örneklerinin biçim, içerik, dil ve üslup özelliklerini bilir. Masal türünün genel özelliklerini bilme.
Masal türünün tarihi gelişimini anlatan makaleleri bilir.
Masal örneklerinin biçim, içerik, dil ve üslup özelliklerini bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türk Halk Edebiyatı´nda efsane, halk hikayesi ve masal türlerinin tanımını, oluşumunu, tasnifini, dil ve üslup özelliklerini, temaları, konuları, tipleri, motifleri ve icracıları öğretmek
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Türk halk edebiyatı anlatı türleri, anlatı türleriyle ilgili kaynaklar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Efsane kavramı ve tanımı, oluşumu, efsaneler hakkında yapılan araştırmalar.
|
Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
2 |
Efsanelerin dil ve üslup özellikleri.
|
Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
3 |
Efsanelerin tasnifi, efsanelerdeki temalar ve konular, tipler ve motifler.
|
Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
4 |
Efsanelerin diğer türlerle ilişkisi.
|
Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
5 |
Halk hikayesi kavramı ve tanımı, oluşumu, halk hikayeleri hakkında yapılan araştırmalar.
|
Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
6 |
Halk hikayelerinin dil ve üslup özellikleri.
|
Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
7 |
Halk hikayelerinin tasnifi, halk hikayelerindeki temalar ve konular, tipler ve motifler.
|
Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
8 |
Ara sınav.
|
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Halk hikayelerinin diğer türlerle ilişkisi.
|
Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
10 |
Halk hikayelerini inceleme yöntemleri.
|
Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
11 |
Masal kavramı ve tanımı, oluşumu, masallarla ilgili yapılan araştırmalar.
|
Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
12 |
Masalların dil ve üslup özellikleri.
|
Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
13 |
Masalların tasnifi, masallardaki temalar ve konular, tipler ve motifler.
|
Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
14 |
Masalların diğer türlerle ilişkisi.
|
Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
15 |
Masalların diğer türlerle ilişkisi.
|
Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
16/17 |
Final Sınavı
|
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür Sözün Teknolojileşmesi
Semih Tezcan-Hendrik Boeschoten, Dede Korkut Oğuznameleri
Doğan Kaya- Sabri Koz, Halk Hikayeleri
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
2- Türkolojinin temel kavramlarının önemini fark eder. |
4 |
|
2 |
3- Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. |
4 |
|
3 |
4-Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. |
4 |
|
4 |
5-Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. |
5 |
|
5 |
6- Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. |
4 |
|
6 |
7- Edebiyat,dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. |
5 |
|
7 |
8-Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. |
4 |
|
8 |
9-Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen,bilgi aktarabilen,meslektaşları ile iletişim kurabilen,entelektüel birikime sahip olur. |
5 |
|
9 |
10- Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. |
4 |
|
10 |
11- Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini belirleyebilir. |
4 |
|
11 |
12-Filolojik ve dilbilimsel bakış edinir. |
5 |
|
12 |
13- Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. |
5 |
|
13 |
14-Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözebilir. |
4 |
|
14 |
15. Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
4 |
|
15 |
16- Dil,kültür,edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. |
4 |
|
16 |
1-Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
4 |
52 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
4 |
52 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 134 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|