|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tanzimat Döneminde Roman II |
|
Dersin Kodu |
: |
TDE 730 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. BEDRİ AYDOĞAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Romanı tanır
Roman incelemeleri yapmak
Roman analizlerini sunar
Romanları tartışır
Tanzimat romanının genel özellikleri bilir
Tanzimat romancılarının roman ile ilgili görüşlerini anlar
Romanların özelliklerini belirler
Romanların özelliklerini belirler
Romanların Tanzimat romanı içindeki yeri ve önemini belirler
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Birinci dönemdeki amaçların sürdürülüp geliştirilmesi,roman incelemeleri
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Recaizade Mahmet Ekrem, Araba Sevdası,Nabizade Nazım, Karabibik, Ahmet Midhat Efendi, Bahtiyarlık, Felsef-i Zenan, A.Midhat Efendi, Fenni Bir Roman yahut Amerika Doktorları, Assesment on novelist characters of Tanzimat novelists, Characteristics of Tanzimat novel
,
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Recaizade Mahmet Ekrem, Araba Sevdası
|
Okuma |
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
2 |
Araba Sevdası
|
Okuma |
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
3 |
Nabizade Nazım, Karabibik
|
Okuma |
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
4 |
Ahmet Midhat Efendi, Bahtiyarlık
|
Okuma |
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
5 |
Bahtiyarlık
|
Okuma |
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
6 |
Felsef-i Zenan
|
Okuma |
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
7 |
Felsef-i Zenan
|
Okuma |
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
8 |
Ara Sınavı
|
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
A.Midhat Efendi, Fenni Bir Roman yahut Amerika Doktorları
|
Okuma |
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
10 |
A.Midhat Efendi, Fenni Bir Roman yahut Amerika Doktorları |
Okuma |
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
11 |
Tanzimat Sanatçılarının romancılıkları üzerine değerlendirme
|
Okuma |
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
12 |
Tanzimat Sanatçılarının romancılıkları üzerine değerlendirme
|
Okuma |
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
13 |
Tanzimat Romanının özellikleri
|
Okuma |
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
14 |
Tanzimat Romanının özellikleri
|
Okuma |
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
15 |
Tanzimat Romanının özellikleri
|
Okuma |
Sözlü Anlatım, Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Mustafa Nihat Özön, Türkçede Roman.
Güzin Dino, Türk Romanının Doğuşu.
Robert Finn, Türk Romanı.
Berna Moran, Türk Edebiyatına Eleştirel Bir Bakış 3 cilt.
Cevdet Kudret, Türk Edebiyatında Hikaye ve Roman, 3 cilt.
İsmail Parlatır vd, Tanzimat Edebiyatı.
Orhan Okay, Batılılaşma Devri Türk Edebiyatı.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Dergah, Edebiyat Sanat Kültür Dergisi
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
2- Türkolojinin temel kavramlarının önemini fark eder. |
4 |
|
2 |
3- Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. |
4 |
|
3 |
4-Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. |
4 |
|
4 |
5-Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. |
5 |
|
5 |
6- Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. |
5 |
|
6 |
7- Edebiyat,dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. |
5 |
|
7 |
8-Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. |
4 |
|
8 |
9-Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen,bilgi aktarabilen,meslektaşları ile iletişim kurabilen,entelektüel birikime sahip olur. |
4 |
|
9 |
10- Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. |
5 |
|
10 |
11- Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini belirleyebilir. |
4 |
|
11 |
12-Filolojik ve dilbilimsel bakış edinir. |
4 |
|
12 |
13- Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. |
5 |
|
13 |
14-Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözebilir. |
5 |
|
14 |
15. Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
4 |
|
15 |
16- Dil,kültür,edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. |
5 |
|
16 |
1-Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
4 |
52 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
4 |
52 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 134 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|