|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tanzimat Döneminde Roman I |
|
Dersin Kodu |
: |
TDE 729 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. BEDRİ AYDOĞAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Amaçlar kısmında belirtilen bilgileri öğrenir
Edindiği bilgileri romanlar üzerinde uygular Roman incelemeleri yapar
İncelemeleri metin haline getirir
Osmanlıca ve Latin harfli metinler oluşturur
Osmanlıca bilgisini geliştirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Roman Kavramını, roman kaynakçasını, Batıda Romanın tarihsel gelişimini, Türkçede Roman, İlk Çeviriler, Türk edebiyatında romanın tarihsel gelişimini ve roman incelemelerini öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Roman terimi ve kavramı, tanımlar, roman konusunda kaynakça oluşturma,Batıda roman türü ve tarihsel gelişimi,Batı´da roman türünün gelişimi, roman çeşitleri (Pikaro, Şövalye, Çoban ), Türk edebiyatında roman,İlk çeviri romanlar, Tanzimat romanlarından örnekler, Semsettin Sami, Taaşşuk-ı Talat ve Fitnat, Tanzimat romanının ana çizgileri
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Roman terimi ve kavramı, tanımlar
|
Okuma |
Sözlü Anlatım, tartışma değerlemdirme,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
2 |
Roman terimi ve kavramı, tanımlar
|
Okuma |
Sözlü Anlatım, tartışma değerlemdirme,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
3 |
Roman konusunda kaynakça oluşturma
|
Okuma |
Sözlü Anlatım, tartışma değerlemdirme,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
4 |
Batıda roman türü ve tarihsel gelişimi
|
Okuma |
Sözlü Anlatım, tartışma değerlemdirme,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
5 |
Batı´da roman türünün gelişimi, roman çeşitleri (Pikaro, Şövalye, Çoban ( …) romanları
|
Okuma |
Sözlü Anlatım, tartışma değerlemdirme,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
6 |
Türk edebiyatında roman
|
Okuma |
Sözlü Anlatım, tartışma değerlemdirme,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
7 |
İlk çeviri romanlar
|
Okuma |
Sözlü Anlatım, tartışma değerlemdirme,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
8 |
Ara Sınavı
|
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Tanzimat romanının ana çizgileri
|
Okuma |
Sözlü Anlatım, tartışma değerlemdirme,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
10 |
Tanziamat romanlarından örnekler, Semsettin Sami, Taaşşuk-ı Talat ve Fitnat
|
Okuma |
Sözlü Anlatım, tartışma değerlemdirme,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
11 |
Namık Kemal, İntibah
|
Okuma |
Sözlü Anlatım, tartışma değerlemdirme,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
12 |
İntibah
|
Okuma |
Sözlü Anlatım, tartışma değerlemdirme,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
13 |
Sami Paşazade Sezai, Sergüeşt
|
Okuma |
Sözlü Anlatım, tartışma değerlemdirme,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
14 |
Sergüzeşt
|
Okuma |
Sözlü Anlatım, tartışma değerlemdirme,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
15 |
Sergüzeşt
|
Okuma |
Sözlü Anlatım, tartışma değerlemdirme,Yazılı Anlatım ve Uygulama |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Mustafa Nihat Özön, Türkçede Roman.
Güzin Dino, Türk Romanının Doğuşu.
Robert Finn, Türk Romanı.
Berna Moran, Türk Edebiyatına Eleştirel Bir Bakış 3 cilt.
Cevdet Kudret, Türk Edebiyatında Hikaye ve Roman, 3 cilt.
İsmail Parlatır vd, Tanzimat Edebiyatı.
Orhan Okay, Batılılaşma Devri Türk Edebiyatı.
Türk Dili Roman Özel Sayısı
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Hece Dergisi Roman Özel Sayısı
Hece Dergisi Öykü Özel sayısı
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
2- Türkolojinin temel kavramlarının önemini fark eder. |
4 |
|
2 |
3- Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. |
5 |
|
3 |
4-Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. |
4 |
|
4 |
5-Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. |
4 |
|
5 |
6- Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. |
4 |
|
6 |
7- Edebiyat,dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. |
5 |
|
7 |
8-Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. |
4 |
|
8 |
9-Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen,bilgi aktarabilen,meslektaşları ile iletişim kurabilen,entelektüel birikime sahip olur. |
5 |
|
9 |
10- Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. |
4 |
|
10 |
11- Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini belirleyebilir. |
4 |
|
11 |
12-Filolojik ve dilbilimsel bakış edinir. |
5 |
|
12 |
13- Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. |
4 |
|
13 |
14-Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözebilir. |
5 |
|
14 |
15. Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
4 |
|
15 |
16- Dil,kültür,edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. |
5 |
|
16 |
1-Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
4 |
52 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
4 |
52 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 134 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|