Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türk Dilinin Kaynakları II

Dersin Kodu : TDE 714

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. YETER TORUN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Türk diliyle ilgili bilimsel çalışmalardan yararlanma becerisi kazanır
Akademik çalışmaları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir
Bilimsel çalışma yapma becerisini kazanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Türk diliyle ilgili önemli bilimsel çalışmaların incelenip eleştirel bir bakış açısının kazandırılması

Dersin İçeriği : Türk dilinden seçilen bazı metinleri okunma ve değerlendirme

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 A. Dilaçar’ın “Gramer: Tanımı, adı, kapsamı, türleri, yöntemi, eğitimdeki yeri ve tarihçesi ” adlı makalesinin incelenip değerlendirilmesi Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
2 A. Dilaçar’ın “Gramer: Tanımı, adı, kapsamı, türleri, yöntemi, eğitimdeki yeri ve tarihçesi ” adlı makalesinin incelenip değerlendirilmesi Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
3 Eski Anadolu Türkçesinin oluşumuyla ilgili yayınların incelenip değerlendirilmesi Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
4 Eski Anadolu Türkçesinin oluşumuyla ilgili yayınların incelenip değerlendirilmesi Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
5 Eski Anadolu Türkçesinin oluşumuyla ilgili yayınların incelenip değerlendirilmesi Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
6 Söz dizimiyle ilgili makalelerin incelenip değerlendirilmesi Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
7 Söz dizimiyle ilgili makalelerin incelenip değerlendirilmesi Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
8 Ara sınav Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Öğrencilerin belirlediği bir makalenin eleştirel olarak değerlendirilmesi Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
10 Öğrencilere belirlemiş oldukları bir konuda kaynaklardan yararlanarak makale yazma çalışması yaptırılması Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
11 Eleştirel kitap incelemesi Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
12 Eleştirel kitap incelemesi Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
13 Eleştirel kitap incelemesi Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
14 Öğrencilerin yazdıkları makalelerin değerlendirilmesi Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
15 Öğrencilerin yazdıkları makalelerin değerlendirilmesi Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
16/17 Bitirme Sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Sözlükler
 Gramer kitapları
  Türk dili tarihiyle ilgili kitaplar
 Bibliyografyalar
  Kataloglar
 Ansiklopediler
  Bildiri kitapları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 1 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 2- Türkolojinin temel kavramlarının önemini fark eder. 4
2 3- Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. 4
3 4-Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 3
4 5-Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. 4
5 6- Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. 3
6 7- Edebiyat,dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. 3
7 8-Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. 4
8 9-Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen,bilgi aktarabilen,meslektaşları ile iletişim kurabilen,entelektüel birikime sahip olur. 5
9 10- Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. 3
10 11- Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini belirleyebilir. 4
11 12-Filolojik ve dilbilimsel bakış edinir. 4
12 13- Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. 3
13 14-Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözebilir. 5
14 15. Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. 3
15 16- Dil,kültür,edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. 3
16 1-Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 2 26
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 108
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.32
Dersin AKTS Kredisi: 4