Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türk Dilinin Kaynakları II |
|
Dersin Kodu |
: |
TDE 714 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. YETER TORUN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Türk diliyle ilgili bilimsel çalışmalardan yararlanma becerisi kazanır
Akademik çalışmaları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir
Bilimsel çalışma yapma becerisini kazanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türk diliyle ilgili önemli bilimsel çalışmaların incelenip eleştirel bir bakış açısının kazandırılması
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Türk dilinden seçilen bazı metinleri okunma ve değerlendirme |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
A. Dilaçar’ın “Gramer: Tanımı, adı, kapsamı, türleri, yöntemi, eğitimdeki yeri ve tarihçesi ” adlı makalesinin incelenip değerlendirilmesi
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
2 |
A. Dilaçar’ın “Gramer: Tanımı, adı, kapsamı, türleri, yöntemi, eğitimdeki yeri ve tarihçesi ” adlı makalesinin incelenip değerlendirilmesi
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
3 |
Eski Anadolu Türkçesinin oluşumuyla ilgili yayınların incelenip değerlendirilmesi
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
4 |
Eski Anadolu Türkçesinin oluşumuyla ilgili yayınların incelenip değerlendirilmesi
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
5 |
Eski Anadolu Türkçesinin oluşumuyla ilgili yayınların incelenip değerlendirilmesi
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
6 |
Söz dizimiyle ilgili makalelerin incelenip değerlendirilmesi
|
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
7 |
Söz dizimiyle ilgili makalelerin incelenip değerlendirilmesi
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
8 |
Ara sınav
|
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Öğrencilerin belirlediği bir makalenin eleştirel olarak değerlendirilmesi
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
10 |
Öğrencilere belirlemiş oldukları bir konuda kaynaklardan yararlanarak makale yazma çalışması yaptırılması
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
11 |
Eleştirel kitap incelemesi
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
12 |
Eleştirel kitap incelemesi
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
13 |
Eleştirel kitap incelemesi
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
14 |
Öğrencilerin yazdıkları makalelerin değerlendirilmesi
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
15 |
Öğrencilerin yazdıkları makalelerin değerlendirilmesi |
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama |
|
16/17 |
Bitirme Sınavı
|
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
2- Türkolojinin temel kavramlarının önemini fark eder. |
4 |
|
2 |
3- Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. |
4 |
|
3 |
4-Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. |
3 |
|
4 |
5-Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. |
4 |
|
5 |
6- Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. |
3 |
|
6 |
7- Edebiyat,dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. |
3 |
|
7 |
8-Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. |
4 |
|
8 |
9-Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen,bilgi aktarabilen,meslektaşları ile iletişim kurabilen,entelektüel birikime sahip olur. |
5 |
|
9 |
10- Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. |
3 |
|
10 |
11- Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini belirleyebilir. |
4 |
|
11 |
12-Filolojik ve dilbilimsel bakış edinir. |
4 |
|
12 |
13- Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. |
3 |
|
13 |
14-Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözebilir. |
5 |
|
14 |
15. Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
3 |
|
15 |
16- Dil,kültür,edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. |
3 |
|
16 |
1-Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|