Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yeni Türk Edebiyatı II

Dersin Kodu : TDE 710

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MUSTAFA APAYDIN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Cumhuriyet dönemi Türk romanını tanıma.
1950 sonrasında ortaya çıkan şiir hareketlerini tanıma.
Modernist romanın özelliklerini benimsetmek.
Modernist Türk roman yazarları hakkında bilgi sahibi olma.
1950 sonrası modernist Türk romanlarını tanıma.
Realist çizgiden uzaklaşan Türk romanlarının kurgu ve içerik özelliklerini kavrama.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Cumhuriyet dönemi Türk romanının 1950 sonrası gelişim ve değişim çizgisini ortaya çıkarmak; Türk romanında modernist eğilimleri tartışmak.

Dersin İçeriği : Cumhuriyet dönemi Türk romanını . 1950 sonrasında ortaya çıkan şiir hareketleri. Modernist romanın özellikleri.Modernist Türk roman yazarları. 1950 sonrası modernist Türk romanları. Realist çizgiden uzaklaşan Türk romanlarının kurgu ve içerik özellikleri .

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Cumhuriyet dönemi Türk romanına genel bir bakış. Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
2 Modernizm, modernite ve modernist roman kavramları. Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
3 Modernist romanın kurgu ve içerik özellikleri. Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
4 Türk romanında modernist eğilimlerin tarihçesi. Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
5 Tanpınar´ın romanlarında modernist unsurların tartışılması. Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
6 Tanpınar´ın Huzur romanının modernist roman çerçevesinde çözümlenmesi. Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
7 Yusuf Atılgan´ın romanlarında modernist unsurlar. Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
8 Ara sınav. Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Anayurt Oteli´nin modernist roman çerçevesinde çözümlenmesi ve tartışılması. Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
10 Oğuz Atay´ın romanlarında modernist unsurlar. Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
11 Tutunamayanlar´ın çözümlenmesi ve tartışılması. Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
12 Adalet Ağaoğlu´nun romanlarında modernist unsurlar. Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
13 Bir Düğün Gecesi´nin modernsit roman çerçevesinde çözümlenmesi ve tartışılması. Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
14 Modernist roman sonrasında Türk romanının güncel görünümü hakkında tartışma. Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
15 Modernist roman sonrasında Türk romanının güncel görünümü hakkında tartışma Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
16/17 Final sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Jale Parla, Donkişot´tan Bugüne Roman
 Nurdan Gürbilek, Yer Değiştiren Gölge
 Nurdan Gürbilek, Ev Ödevi
 Oğuz Demiralp, Kutup Noktası
 Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri
 Berna Moran Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış, II, III
 Ahmet Hamdi Tanpınar, Huzur
 Yusuf Atılgan, Anayurt Oteli
 Oğuz Atay, Tutunamayanlar
 Adalet Ağaoğlu, Bir Düğün Gecesi
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 1 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 2- Türkolojinin temel kavramlarının önemini fark eder. 5
2 3- Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. 5
3 4-Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 4
4 5-Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. 5
5 6- Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. 4
6 7- Edebiyat,dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. 5
7 8-Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. 5
8 9-Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen,bilgi aktarabilen,meslektaşları ile iletişim kurabilen,entelektüel birikime sahip olur. 5
9 10- Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. 4
10 11- Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini belirleyebilir. 4
11 12-Filolojik ve dilbilimsel bakış edinir. 4
12 13- Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. 4
13 14-Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözebilir. 5
14 15. Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. 5
15 16- Dil,kültür,edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. 5
16 1-Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 4 52
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 134
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.36
Dersin AKTS Kredisi: 5