|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yeni Türk Edebiyatı II |
|
Dersin Kodu |
: |
TDE 710 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MUSTAFA APAYDIN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Cumhuriyet dönemi Türk romanını tanıma.
1950 sonrasında ortaya çıkan şiir hareketlerini tanıma.
Modernist romanın özelliklerini benimsetmek.
Modernist Türk roman yazarları hakkında bilgi sahibi olma.
1950 sonrası modernist Türk romanlarını tanıma.
Realist çizgiden uzaklaşan Türk romanlarının kurgu ve içerik özelliklerini kavrama.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Cumhuriyet dönemi Türk romanının 1950 sonrası gelişim ve değişim çizgisini ortaya çıkarmak; Türk romanında modernist eğilimleri tartışmak.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Cumhuriyet dönemi Türk romanını . 1950 sonrasında ortaya çıkan şiir hareketleri. Modernist romanın özellikleri.Modernist Türk roman yazarları. 1950 sonrası modernist Türk romanları. Realist çizgiden uzaklaşan Türk romanlarının kurgu ve içerik özellikleri . |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Cumhuriyet dönemi Türk romanına genel bir bakış.
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
2 |
Modernizm, modernite ve modernist roman kavramları.
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
3 |
Modernist romanın kurgu ve içerik özellikleri.
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
4 |
Türk romanında modernist eğilimlerin tarihçesi.
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
5 |
Tanpınar´ın romanlarında modernist unsurların tartışılması.
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
6 |
Tanpınar´ın Huzur romanının modernist roman çerçevesinde çözümlenmesi.
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
7 |
Yusuf Atılgan´ın romanlarında modernist unsurlar.
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
8 |
Ara sınav.
|
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Anayurt Oteli´nin modernist roman çerçevesinde çözümlenmesi ve tartışılması.
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
10 |
Oğuz Atay´ın romanlarında modernist unsurlar.
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
11 |
Tutunamayanlar´ın çözümlenmesi ve tartışılması.
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
12 |
Adalet Ağaoğlu´nun romanlarında modernist unsurlar.
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
13 |
Bir Düğün Gecesi´nin modernsit roman çerçevesinde çözümlenmesi ve tartışılması.
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
14 |
Modernist roman sonrasında Türk romanının güncel görünümü hakkında tartışma.
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
15 |
Modernist roman sonrasında Türk romanının güncel görünümü hakkında tartışma |
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Jale Parla, Donkişot´tan Bugüne Roman
Nurdan Gürbilek, Yer Değiştiren Gölge
Nurdan Gürbilek, Ev Ödevi
Oğuz Demiralp, Kutup Noktası
Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri
Berna Moran Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış, II, III
Ahmet Hamdi Tanpınar, Huzur
Yusuf Atılgan, Anayurt Oteli
Oğuz Atay, Tutunamayanlar
Adalet Ağaoğlu, Bir Düğün Gecesi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
2- Türkolojinin temel kavramlarının önemini fark eder. |
5 |
|
2 |
3- Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. |
5 |
|
3 |
4-Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. |
4 |
|
4 |
5-Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. |
5 |
|
5 |
6- Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. |
4 |
|
6 |
7- Edebiyat,dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. |
5 |
|
7 |
8-Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. |
5 |
|
8 |
9-Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen,bilgi aktarabilen,meslektaşları ile iletişim kurabilen,entelektüel birikime sahip olur. |
5 |
|
9 |
10- Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. |
4 |
|
10 |
11- Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini belirleyebilir. |
4 |
|
11 |
12-Filolojik ve dilbilimsel bakış edinir. |
4 |
|
12 |
13- Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. |
4 |
|
13 |
14-Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözebilir. |
5 |
|
14 |
15. Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
5 |
|
15 |
16- Dil,kültür,edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. |
5 |
|
16 |
1-Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
4 |
52 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
4 |
52 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 134 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|