Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yeni Türk Edebiyatı I

Dersin Kodu : TDE 709

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MUSTAFA APAYDIN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Cumhuriyet dönemi Türk şiirini tanıma.
1950 sonrasında ortaya çıkan şiir hareketlerini tanıma.
İkinci Yeni hakkında yapılan tartışmalar hakkında birinci el kaynaklardan bilgi edinme.
Çağdaş Türk şiirinin sorunları hakkında düşünme.
1980 sonrası Türk şiirini tanıma.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Cumhuriyet dönemi Türk şiirinin 1950 sonrası gelişim ve değişim çizgisini ortaya çıkarmak; İkinci Yeni hareketi ve 1980 sonrası Türk şiirinin temel sorunlarını tartışmak

Dersin İçeriği : 1950 öncesinde Türk şiiri,1950´li yıllar; siyasal , kültürel ve toplumsal değişmeler,İkinci Yeni hareketinin ortaya çıkışı; poetik sebeplerin tartışılması,İkinci Yeni hareketinin poetikası,Bütüncül bir poetikanın oluşmasını engelleyen sebeplerin tartışılması,İkinci Yeni şiirinin söylem sorunlarının incelenmesi,İkinci Yeni hareketinin edebiyat dünyasındaki yankılarının tartışılması,İkinci yeni sonrası Türk şiirinin genel görünümünün ele alınması,1980 sonrasında şiir hareketlerin ortaya çıkmamasının sebepleri,1980 sonrasında Türk şiirine genel bir bakış, 1980 sonrası Türk şiirindeki eğilimleri tasnif denemesi,Türk şiirinin güncel sorunlarının tartışılması. ,

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 1950 öncesinde Türk şiiri. Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
2 1950´li yıllar; siyasal , kültürel ve toplumsal değişmeler. Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
3 İkinci Yeni hareketinin ortaya çıkışı; poetik sebeplerin tartışılması. Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
4 İkinci Yeni hareketinin poetikası Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
5 İkinci Yeni hareketinin poetikası Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
6 Bütüncül bir poetikanın oluşmasını engelleyen sebeplerin tartışılması Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
7 İkinci Yeni şiirinin söylem sorunlarının incelenmesi. Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
8 Ara sınav. Sınava hazırlık Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
9 İkinci Yeni hareketinin edebiyat dünyasındaki yankılarının tartışılması Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
10 İkinci yeni sonrası Türk şiirinin genel görünümünün ele alınması. Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
11 1980 sonrasında şiir hareketlerin ortaya çıkmamasının sebepleri. Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
12 1980 sonrasında Türk şiirine genel bir bakış. Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
13 1980 sonrası Türk şiirinde eğilimleri tasnif denemesi. Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
14 Türk şiirinin güncel sorunlarının tartışılması. Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
15 Türk şiirinin güncel sorunlarının tartışılması. Okuma Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
16/17 Final Sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Hüseyin Cöntürk, Çağının Eleştirisi
 Alâattin Karaca, İkinci Yeni Poetikası
 Ebubekir Eroğlu, Modern Türk Şiirinin Doğası
 Memet Fuat, İkinci Yeni Tartışmaları
 Attilâ İlhan, İkinci Yeni Savaşları
 Asım Bezirci, İkinci Yeni Olayı
 Ahmet Oktay, Şairin Kanı
 Hasan Bülent Kahraman, Türk Şiiri Modernizm Şiir
 Hece Türk Şiiri Özel Sayısı
 Mehmet H. Doğan, İkinci Yeni Şiir
 Kemal Gündüzalp, 1980 Sonrası Şiiri
 Şiir Defteri, 1980 Sonrası Şiir ve Hayat
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 1 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 2- Türkolojinin temel kavramlarının önemini fark eder. 4
2 3- Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. 4
3 4-Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. 5
4 5-Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. 5
5 6- Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. 5
6 7- Edebiyat,dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. 5
7 8-Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. 4
8 9-Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen,bilgi aktarabilen,meslektaşları ile iletişim kurabilen,entelektüel birikime sahip olur. 4
9 10- Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. 5
10 11- Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini belirleyebilir. 4
11 12-Filolojik ve dilbilimsel bakış edinir. 4
12 13- Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. 5
13 14-Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözebilir. 4
14 15. Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. 5
15 16- Dil,kültür,edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. 4
16 1-Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 4 52
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 134
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.36
Dersin AKTS Kredisi: 5