|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yeni Türk Edebiyatı I |
|
Dersin Kodu |
: |
TDE 709 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MUSTAFA APAYDIN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Cumhuriyet dönemi Türk şiirini tanıma.
1950 sonrasında ortaya çıkan şiir hareketlerini tanıma.
İkinci Yeni hakkında yapılan tartışmalar hakkında birinci el kaynaklardan bilgi edinme.
Çağdaş Türk şiirinin sorunları hakkında düşünme.
1980 sonrası Türk şiirini tanıma.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Cumhuriyet dönemi Türk şiirinin 1950 sonrası gelişim ve değişim çizgisini ortaya çıkarmak; İkinci Yeni hareketi ve 1980 sonrası Türk şiirinin temel sorunlarını tartışmak
|
|
Dersin İçeriği |
: |
1950 öncesinde Türk şiiri,1950´li yıllar; siyasal , kültürel ve toplumsal değişmeler,İkinci Yeni hareketinin ortaya çıkışı; poetik sebeplerin tartışılması,İkinci Yeni hareketinin poetikası,Bütüncül bir poetikanın oluşmasını engelleyen sebeplerin tartışılması,İkinci Yeni şiirinin söylem sorunlarının incelenmesi,İkinci Yeni hareketinin edebiyat dünyasındaki yankılarının tartışılması,İkinci yeni sonrası Türk şiirinin genel görünümünün ele alınması,1980 sonrasında şiir hareketlerin ortaya çıkmamasının sebepleri,1980 sonrasında Türk şiirine genel bir bakış, 1980 sonrası Türk şiirindeki eğilimleri tasnif denemesi,Türk şiirinin güncel sorunlarının tartışılması.
,
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
1950 öncesinde Türk şiiri.
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
2 |
1950´li yıllar; siyasal , kültürel ve toplumsal değişmeler.
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
3 |
İkinci Yeni hareketinin ortaya çıkışı; poetik sebeplerin tartışılması.
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
4 |
İkinci Yeni hareketinin poetikası
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
5 |
İkinci Yeni hareketinin poetikası
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
6 |
Bütüncül bir poetikanın oluşmasını engelleyen sebeplerin tartışılması
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
7 |
İkinci Yeni şiirinin söylem sorunlarının incelenmesi.
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
8 |
Ara sınav.
|
Sınava hazırlık |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
9 |
İkinci Yeni hareketinin edebiyat dünyasındaki yankılarının tartışılması
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
10 |
İkinci yeni sonrası Türk şiirinin genel görünümünün ele alınması.
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
11 |
1980 sonrasında şiir hareketlerin ortaya çıkmamasının sebepleri.
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
12 |
1980 sonrasında Türk şiirine genel bir bakış.
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
13 |
1980 sonrası Türk şiirinde eğilimleri tasnif denemesi.
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
14 |
Türk şiirinin güncel sorunlarının tartışılması.
|
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
15 |
Türk şiirinin güncel sorunlarının tartışılması. |
Okuma |
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
16/17 |
Final Sınavı
|
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Hüseyin Cöntürk, Çağının Eleştirisi
Alâattin Karaca, İkinci Yeni Poetikası
Ebubekir Eroğlu, Modern Türk Şiirinin Doğası
Memet Fuat, İkinci Yeni Tartışmaları
Attilâ İlhan, İkinci Yeni Savaşları
Asım Bezirci, İkinci Yeni Olayı
Ahmet Oktay, Şairin Kanı
Hasan Bülent Kahraman, Türk Şiiri Modernizm Şiir
Hece Türk Şiiri Özel Sayısı
Mehmet H. Doğan, İkinci Yeni Şiir
Kemal Gündüzalp, 1980 Sonrası Şiiri
Şiir Defteri, 1980 Sonrası Şiir ve Hayat
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
2- Türkolojinin temel kavramlarının önemini fark eder. |
4 |
|
2 |
3- Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler. |
4 |
|
3 |
4-Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. |
5 |
|
4 |
5-Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur. |
5 |
|
5 |
6- Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir. |
5 |
|
6 |
7- Edebiyat,dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. |
5 |
|
7 |
8-Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir. |
4 |
|
8 |
9-Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen,bilgi aktarabilen,meslektaşları ile iletişim kurabilen,entelektüel birikime sahip olur. |
4 |
|
9 |
10- Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur. |
5 |
|
10 |
11- Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini belirleyebilir. |
4 |
|
11 |
12-Filolojik ve dilbilimsel bakış edinir. |
4 |
|
12 |
13- Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır. |
5 |
|
13 |
14-Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözebilir. |
4 |
|
14 |
15. Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
5 |
|
15 |
16- Dil,kültür,edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir. |
4 |
|
16 |
1-Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
4 |
52 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
4 |
52 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 134 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|