Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Web Mining |
|
Dersin Kodu |
: |
CENG-564 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SELMA AYŞE ÖZEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Web ortamındaki verilerin özelliklerinin öğrenilmesi. Web sayfalarının dolaşılması, indekslenmesi ve sorgulanması için gerekli temel yöntemlerin öğrenilmesi ve uygulanması. Web verileri üzerinde denetimli ve denetimsiz öğrenme tekniklerinin uygulanabilmesi. Web verilerinden bilgi çıkarımı.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı Web ortamında yer alan verilerin işlenmesi ve bu verilerdeki gizli bilgilerin/bağıntıların ortaya çıkarılmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Veri madenciliği tekniklerine genel bir bakış: Birliktelik Kuralları ve Sıralı Şablonlar, Denetimli Öğrenme, Denetimsiz Öğrenme, Kısmı Denetimli Öğrenme. Bilgi Erişimi ve Web Araması. Sosyal Ağ Analizi. Web Robotu. Yapısal Veri Çıkarımı: Wrapper Oluşturma. Bilgi Birleştirme. Duygu ve Düşünce Analizi. Web Kullanım Madenciliği. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Birliktelik kuralları ve Sıralı Şablonlar |
Ders notlarının okunması |
Ders anlatımı ve sınıfta örnek uygulama |
|
2 |
Denetimli öğrenme: Sınıflama yöntemleri |
Ders notlarının okunması |
Ders anlatımı ve sınıfta örnek uygulama |
|
3 |
Denetimsiz öğrenme: Kümeleme yöntemleri |
Ders notlarının okunması, sunum konusunun araştırılması |
Ders anlatımı ve sınıfta örnek uygulama |
|
4 |
Kısmi denetimli öğrenme: Etiketli ve Etiketsiz Örneklerden Öğrenme, Pozitif ve Etiketsiz Örneklerden Öğrenme. |
Ders notlarının okunması, sunum konusunun araştırılması |
Ders anlatımı ve sınıfta örnek uygulama |
|
5 |
Bilgi erişimi ve Web verilerine erişim |
Ders notlarının okunması, sunum konusunun araştırılması |
Ders anlatımı ve sınıfta örnek uygulama |
|
6 |
Sosyal Ağ Analizi |
Ders notlarının okunması, sunum hazırlanması |
Ders anlatımı ve sınıfta örnek uygulama |
|
7 |
Web robotu (crawler) |
Ders notlarının okunması, sunum hazırlanması |
Ders anlatımı ve sınıfta örnek uygulama |
|
8 |
Web´ den veri çıkarımı: Wrapper Oluşturma |
Ders notlarının okunması, proje konusunun kodlanması |
Ders anlatımı ve sınıfta örnek uygulama |
|
9 |
Bilgi birleştirme |
Ders notlarının okunması, proje konusunun kodlanması |
Ders anlatımı ve sınıfta örnek uygulama |
|
10 |
Fikir madenciliği ve duygu analizi |
Ders notlarının okunması, proje konusunun kodlanması |
Ders anlatımı ve sınıfta örnek uygulama |
|
11 |
Web kullanım madenciliği |
Ders notlarının okunması, proje konusunun kodlanması |
Ders anlatımı ve sınıfta örnek uygulama |
|
12 |
Web madenciliğinde güncel konular ve öğrenci sunumları |
Ders notlarının okunması, proje raporunun hazırlanması |
Öğrenci sunumları ve tartışma |
|
13 |
Web madenciliğinde güncel konular ve öğrenci sunumları |
Ders notlarının okunması, proje raporunun hazırlanması |
Öğrenci sunumları ve tartışma |
|
14 |
Web madenciliği uygulamaları ve proje sunumları |
Ders notlarının okunması, proje sunumunun hazırlanması |
Öğrenci sunumları ve tartışma |
|
15 |
Web madenciliği uygulamaları ve proje sunumları |
Ders notlarının okunması, proje sunumunun hazırlanması |
Öğrenci sunumları ve tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Ders notlarının okunması |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
5 |
|
2 |
Bilgisayar mühendisliği alanında sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
5 |
|
3 |
Bilgisayar mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir |
5 |
|
4 |
Bilgisayar Mühendisliği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
5 |
|
5 |
Bilgisayar Mühendisliği alanında yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
5 |
|
6 |
Bilgisayar mühendisliği alanında analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
5 |
|
7 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. |
4 |
|
8 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
5 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
4 |
|
10 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. |
4 |
|
11 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
5 |
|
12 |
Bilgisayar mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|