Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmanlık Alan Dersi

Dersin Kodu : ANA710

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : İlk 2 Yıl

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. AHMET HİLMİ YÜCEL
Prof.Dr. BEHİCE DURGUN
Prof.Dr. ÖZKAN OĞUZ
Prof.Dr. MEMDUHA GÜLHAL BOZKIR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirir, geliştirir ve bunları kullanır
Gereksinim duyduğu bilgiye nasıl ulaşacağını öğrenir
Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi,yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir
Tez konusundaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgular, geliştirir ve sonuçları değerlendirir
Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözer
Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinciyle bilgiyi öğrenme ve paylaşma becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Tez danışmanı ve anabilim dalı öğretim elemanlarının ortak görüşü ile belirlenen, alanıyla ilgili bir konuyu hazırlayarak sunumunu yapar.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Anatomi Anabilim Dalı Derslikleri ve Laboratuvarları


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tez konusunun belirlenmesi Literatür tarama, bireysel çalışma Anlatım, soru-cevap, tartışma
2 Tez konusunun belirlenmesi Literatür tarama, bireysel çalışma Anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Tez projesinin hazırlanması Literatür tarama, bireysel çalışma Anlatım, soru-cevap, tartışma
4 Tez projesinin hazırlanması Literatür tarama, bireysel çalışma Anlatım, soru-cevap, tartışma
5 Tez projesi nasıl yürütülür Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Anlatım, soru-cevap, tartışma
6 Tez projesi nasıl yürütülür Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Anlatım, soru-cevap, tartışma
7 Literatür nasıl taranır Literatür tarama, bireysel çalışma Anlatım, soru-cevap, tartışma
8 Proje Literatür tarama, bireysel çalışma Sunum, soru-cevap, tartışma
9 Literatür nasıl değerlendirlir Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Anlatım, soru-cevap, tartışma
10 Literatür nasıl değerlendirlir Literatür tarama, bireysel çalışma Anlatım, soru-cevap, tartışma
11 Tezde kullanılacak yöntemler Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Anlatım, soru-cevap, tartışma
12 Tezde kullanılacak yöntemler Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Anlatım, soru-cevap, tartışma
13 Yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Anlatım, soru-cevap, tartışma
14 Yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma Anlatım, soru-cevap, tartışma
15 Araştırmalarda bilimsel ve etik değerlerin gözetilmesi Literatür tarama, bireysel çalışma Anlatım, soru-cevap, tartışma
16/17 Proje Literatür tarama, bireysel çalışma Sunum, soru-cevap, tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  İnternet veri tabanları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 2 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Anatomi ve ilişkili alanlardaki çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. 3
2 Anatomi ile ilgili bir konuda seminer sunar. 4
3 Anatomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip , öğrenmeyi yönlendirir. 3
4 Anatomi ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. 3
5 Anatomi bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. 3
6 Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 3
7 Kadavranın elde edilmesi, saklanması, kullanılması ve kullanım sonrası işlemlerinin yapılmasında etik ve yasal kuralları uygular. 4
8 Anatomi ile ilgili konularda strateji geliştirip elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. 4
9 Anatomik kavramları ve anatomide çalışma alanlarını açıklar. 5
10 İnsan vücudunun normal makroskobik yapısını, oluşumların birbirleriyle olan komşuluklarını, damarlanmasını, innervasyonunu, lenfatik drenajını ve fonksiyonel ilişkilerini tanımlar 4
11 İnsan vücudundaki varyasyon ve anomalileri ayırt eder. 3
12 Yapıların yüzeyel anatomisini tanımlar. 3
13 İnsan sinir sisteminin yapı ve fonksiyonel ilişkilerini açıklar. 2
14 İnsan vücut yapısı bilgisini anatominin ilişkili olduğu diğer disiplinlerin temel bilgisi ile destekler. 3
15 Anatomi alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman, kadavra, modeller ve mikroskopik teknikler hakkında bilgi sahibi olur. 3
16 Anatomi bilgisini farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlama, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapma ve çözüm önerileri getirir. 2
17 Anatomi alanına ait blimsel araştırma planlama ve araştırmanın raporunu yazar. 3
18 Kadavranın makroskopik ve mikroskopik diseksiyonunu tekniğine uygun yapar, 3
19 Canlıda referans noktalarını, yüzeyel konturları, oluşumların, damar ve sinirlerin vücut duvarına projeksiyonlarını çizer. 3
20 Araştırma konusu ile ilgili ölçümleri ve hayvan deneylerini yapar. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 8 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 128
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.12
Dersin AKTS Kredisi: 5