|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmanlık Alan Dersi |
|
Dersin Kodu |
: |
ANA710 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
İlk 2 Yıl |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. AHMET HİLMİ YÜCEL Prof.Dr. BEHİCE DURGUN Prof.Dr. ÖZKAN OĞUZ Prof.Dr. MEMDUHA GÜLHAL BOZKIR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirir, geliştirir ve bunları kullanır Gereksinim duyduğu bilgiye nasıl ulaşacağını öğrenir Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi,yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir Tez konusundaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgular, geliştirir ve sonuçları değerlendirir Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözer Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinciyle bilgiyi öğrenme ve paylaşma becerisi kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tez danışmanı ve anabilim dalı öğretim elemanlarının ortak görüşü ile belirlenen, alanıyla ilgili bir konuyu hazırlayarak sunumunu yapar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Anatomi Anabilim Dalı Derslikleri ve Laboratuvarları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tez konusunun belirlenmesi |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
2 |
Tez konusunun belirlenmesi |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
Tez projesinin hazırlanması |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
4 |
Tez projesinin hazırlanması |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
5 |
Tez projesi nasıl yürütülür |
Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
6 |
Tez projesi nasıl yürütülür |
Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
7 |
Literatür nasıl taranır |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
8 |
Proje |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
9 |
Literatür nasıl değerlendirlir |
Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
10 |
Literatür nasıl değerlendirlir |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
11 |
Tezde kullanılacak yöntemler |
Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
12 |
Tezde kullanılacak yöntemler |
Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
13 |
Yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme |
Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
14 |
Yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme |
Literatür tarama, makale inceleme, bireysel çalışma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
15 |
Araştırmalarda bilimsel ve etik değerlerin gözetilmesi |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
16/17 |
Proje |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Sunum, soru-cevap, tartışma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
İnternet veri tabanları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Anatomi ve ilişkili alanlardaki çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. |
3 |
|
2 |
Anatomi ile ilgili bir konuda seminer sunar. |
4 |
|
3 |
Anatomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip , öğrenmeyi yönlendirir. |
3 |
|
4 |
Anatomi ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. |
3 |
|
5 |
Anatomi bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. |
3 |
|
6 |
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
3 |
|
7 |
Kadavranın elde edilmesi, saklanması, kullanılması ve kullanım sonrası işlemlerinin yapılmasında etik ve yasal kuralları uygular. |
4 |
|
8 |
Anatomi ile ilgili konularda strateji geliştirip elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. |
4 |
|
9 |
Anatomik kavramları ve anatomide çalışma alanlarını açıklar. |
5 |
|
10 |
İnsan vücudunun normal makroskobik yapısını, oluşumların birbirleriyle olan komşuluklarını, damarlanmasını, innervasyonunu, lenfatik drenajını ve fonksiyonel ilişkilerini tanımlar |
4 |
|
11 |
İnsan vücudundaki varyasyon ve anomalileri ayırt eder. |
3 |
|
12 |
Yapıların yüzeyel anatomisini tanımlar. |
3 |
|
13 |
İnsan sinir sisteminin yapı ve fonksiyonel ilişkilerini açıklar. |
2 |
|
14 |
İnsan vücut yapısı bilgisini anatominin ilişkili olduğu diğer disiplinlerin temel bilgisi ile destekler. |
3 |
|
15 |
Anatomi alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman, kadavra, modeller ve mikroskopik teknikler hakkında bilgi sahibi olur. |
3 |
|
16 |
Anatomi bilgisini farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlama, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapma ve çözüm önerileri getirir. |
2 |
|
17 |
Anatomi alanına ait blimsel araştırma planlama ve araştırmanın raporunu yazar. |
3 |
|
18 |
Kadavranın makroskopik ve mikroskopik diseksiyonunu tekniğine uygun yapar, |
3 |
|
19 |
Canlıda referans noktalarını, yüzeyel konturları, oluşumların, damar ve sinirlerin vücut duvarına projeksiyonlarını çizer. |
3 |
|
20 |
Araştırma konusu ile ilgili ölçümleri ve hayvan deneylerini yapar. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
8 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 128 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|