|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Boşaltım Sistemi Anatomisi |
|
Dersin Kodu |
: |
ANA550 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ÖZKAN OĞUZ Doç.Dr. NESLİHAN BOYAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Karın arka duvarı ve boşaltım sistemi hakkında bilgi sahibi olur Böbrek anatomisini tanımlar Üreter, karın arka duvarı ve ön komşuluklarının anatomisini tanımlar Mesane anatomisi ve komşuluklarını tanımlar Üretra anatomisi ve komşuluklarını tanımlar Boşaltım sistemi anatomisi ile radyolojik görüntülerini ilişkilendirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Boşaltım sistemi anatomisine teorik ve pratik yaklaşımın ayrıntılı olarak kavranması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Boşaltım sistemi anatomisi ve komşulukları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Anatomi Anabilim Dalı derslikleri ve seminer odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Karın arka duvarı anatomisi
|
Kaynak kitaplar |
Düz anlatım, power point sunu, tartışma, soru-cevap, anatomik maketlerle anlatım, |
|
2 |
Karın arka duvarı radyolojik görüntüsü ve normal yapının karşılaştırılması
|
Kaynak kitaplar |
Düz anlatım, power point sunu, tartışma, soru-cevap, anatomik maketlerle anlatım, |
|
3 |
Pelvis anatomisi
|
Kaynak kitaplar |
Düz anlatım, power point sunu, tartışma, soru-cevap, anatomik maketlerle anlatım, |
|
4 |
Pelvis radyolojik görüntüsü ve normal yapının karşılaştırılması
|
Kaynak kitaplar |
Düz anlatım, power point sunu, tartışma, soru-cevap, anatomik maketlerle anlatım, |
|
5 |
Böbrek klinik anatomisi
|
Kaynak kitaplar |
Düz anlatım, power point sunu, tartışma, soru-cevap, anatomik maketlerle anlatım, |
|
6 |
Böbreğin radyolojik görüntüsü ile anatomik yapısının karşılaştırılması
|
Kaynak kitaplar |
Düz anlatım, power point sunu, tartışma, soru-cevap, anatomik maketlerle anlatım, |
|
7 |
Üreter klinik anatomisi
|
Kaynak kitaplar |
Düz anlatım, power point sunu, tartışma, soru-cevap, anatomik maketlerle anlatım, |
|
8 |
Vize
|
Kaynak kitaplar ve derslerde kullanılan sunular |
Çoktan seçmeli sınav |
|
9 |
Üreterin radyolojik görüntüsü ve anatomik yapısının karşılaştırılması
|
Kaynak kitaplar |
Düz anlatım, power point sunu, tartışma, soru-cevap, anatomik maketlerle anlatım, |
|
10 |
Mesane klinik anatomisi
|
Kaynak kitaplar |
Düz anlatım, power point sunu, tartışma, soru-cevap, anatomik maketlerle anlatım, |
|
11 |
Mesanenin radyolojik görüntüsü ve anatomik yapısının karşılaştırılması
|
Kaynak kitaplar |
Düz anlatım, power point sunu, tartışma, soru-cevap, anatomik maketlerle anlatım, |
|
12 |
Üretra klinik anatomisi
|
Kaynak kitaplar |
Düz anlatım, power point sunu, tartışma, soru-cevap, anatomik maketlerle anlatım, |
|
13 |
Üretra radyolojik görüntüsü ve anatomik yapısının karşılaştırılması |
Kaynak kitaplar |
Düz anlatım, power point sunu, tartışma, soru-cevap, anatomik maketlerle anlatım, |
|
14 |
Boşaltım sistemi damarlarının anatomisi
|
Kaynak kitaplar |
Düz anlatım, power point sunu, tartışma, soru-cevap, anatomik maketlerle anlatım, |
|
15 |
Boşaltım sistemi sinirlerinin anatomisi |
Kaynak kitaplar |
Düz anlatım, power point sunu, tartışma, soru-cevap, anatomik maketlerle anlatım, |
|
16/17 |
Final |
Kaynak kitaplar ve derslerde kullanılan sunular |
Çoktan seçmeli sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Gray’s Anatomy
Fahri Dere, Anatomi Atlası ve Ders Kitabı,
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
İnternet,
Kütüphane veri tabanları
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Anatomi ve ilişkili alanlardaki çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. |
0 |
|
2 |
Anatomi ile ilgili bir konuda seminer sunar. |
4 |
|
3 |
Anatomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip , öğrenmeyi yönlendirir. |
0 |
|
4 |
Anatomi ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. |
0 |
|
5 |
Anatomi bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. |
0 |
|
6 |
Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
0 |
|
7 |
Kadavranın elde edilmesi, saklanması, kullanılması ve kullanım sonrası işlemlerinin yapılmasında etik ve yasal kuralları uygular. |
0 |
|
8 |
Anatomi ile ilgili konularda strateji geliştirip elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. |
0 |
|
9 |
Anatomik kavramları ve anatomide çalışma alanlarını açıklar. |
4 |
|
10 |
İnsan vücudunun normal makroskobik yapısını, oluşumların birbirleriyle olan komşuluklarını, damarlanmasını, innervasyonunu, lenfatik drenajını ve fonksiyonel ilişkilerini tanımlar |
4 |
|
11 |
İnsan vücudundaki varyasyon ve anomalileri ayırt eder. |
4 |
|
12 |
Yapıların yüzeyel anatomisini tanımlar. |
1 |
|
13 |
İnsan sinir sisteminin yapı ve fonksiyonel ilişkilerini açıklar. |
0 |
|
14 |
İnsan vücut yapısı bilgisini anatominin ilişkili olduğu diğer disiplinlerin temel bilgisi ile destekler. |
2 |
|
15 |
Anatomi alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman, kadavra, modeller ve mikroskopik teknikler hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
16 |
Anatomi bilgisini farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlama, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapma ve çözüm önerileri getirir. |
0 |
|
17 |
Anatomi alanına ait blimsel araştırma planlama ve araştırmanın raporunu yazar. |
0 |
|
18 |
Kadavranın makroskopik ve mikroskopik diseksiyonunu tekniğine uygun yapar, |
0 |
|
19 |
Canlıda referans noktalarını, yüzeyel konturları, oluşumların, damar ve sinirlerin vücut duvarına projeksiyonlarını çizer. |
3 |
|
20 |
Araştırma konusu ile ilgili ölçümleri ve hayvan deneylerini yapar. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 128 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|